Motor revisie drijfstangen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Motor revisie drijfstangen

Post by Crash »

Ben m'n motor volledig nieuw aan het opbouwen, hogere compressie zuigers fellere nokkenas etc.
Is het dan foute zuinigheid om de bestaande drijfstangen te gebruiken of gewoon nieuwe bestellen voor 3 a 4 honderd?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Motor revisie drijfstangen

Post by boyanka »

Als je lichtere koopt is dat natuurlijk ook meer vermogen
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Motor revisie drijfstangen

Post by Nick_nl »

Dan moet het geheel wel dynamisch gebalanceerd worden.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Motor revisie drijfstangen

Post by Corp »

Op rondheid en maat controleren. Wat voor schalen kwamen eruit? T is niet ongewoon .0005 overmaat te vinden. Dan moet je 2 setjes half delen een std en .001

Fabrieksspul us gebalanceerd op een bepaald gewicht. De nieuwe zuigers zijn vast een ander gewicht. Je kunt er bij kleine variaties wat aan de balanceervlakken wat afhalen maar bij veel vrrschil gaat dat niet. Beste is nieuwe floater pin zuigers en drijfstangen en dan alles laten balanceren oop bob gewicht. 100% roterend (big end + lager + 5gr olie) en 50% reciprocerend (zuiger + veren + pin + locks indien gebruikt + small end)

Alle zuigers met veren pin locks erbij matchen. Drijfstangen op big & small end mstchen en alles bijslijpen tot t op gewicht is.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Motor revisie drijfstangen

Post by hemi »

Haha ik zit wel eens te denken om van m'n 350 een 383 stroker te maken corp maar als ik die verhalen van jou lees denk ik weer, laat maar zitten.
Post Reply