Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Nou voor eenmalig gebruik maar deze keer was het drama dat is waar
Was vandaar bij de Rdw eindelijk me kenteken en daar sprak ik iemand die zei dat mijn bougies ook naatje zijn deze dus NGK Iridium IX kon er beter originele in gooien
Ook zei hij dat me ontsteking beter staat als hij op 8 graden staat de motor loopt echt super klote nou zelfs schakelen van de automaat gaat naatje
Denk dat ik tzt maar eens bij iemand langs ga die er verstand van heeft en de boel eens laat afstellen
Bedankt Heren voor u uitleg ben weer wat slimmer geworden
Was vandaar bij de Rdw eindelijk me kenteken en daar sprak ik iemand die zei dat mijn bougies ook naatje zijn deze dus NGK Iridium IX kon er beter originele in gooien
Ook zei hij dat me ontsteking beter staat als hij op 8 graden staat de motor loopt echt super klote nou zelfs schakelen van de automaat gaat naatje
Denk dat ik tzt maar eens bij iemand langs ga die er verstand van heeft en de boel eens laat afstellen
Bedankt Heren voor u uitleg ben weer wat slimmer geworden
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Ziet er idd zeer laag uit, zelfs indien er een agressieve nokkenas in zit
Als je geluk hebt zit je met groot vacuum lek, dit kun je opsporen door remreiniger/carb cleaner of dergelijke op plaatsen te spuiten waar mogelijks een lek kan zitten. Denk bvb rondom inlaatspruitsuk, leidingen, etc... Probeer zoveel mogelijks accessoires af te koppelen van vacuum en die leidingen dicht te stoppen, dan verminder je het zoekwerk. Als je spuit in de buurt van een lek zou het toerental merkbaar in de lucht moeten gaan.
Als je dit niet hebt of liever iets "veiliger" (voor bvb rubber) wilt doen, dan kan je ook wat water en zeep/detergent in spuitfles doen en op zelfde plekken spuiten. Als je daar dan op lek spuit zal het toerental iets stijgen, maar minder merkbaar. Wel zal je dan op die plek wat zeepbelletjes zien ontstaan.
Hopelijk vind je zo iets
Anders kan je idd zoals hierboven voorgesteld de verdeler loszetten en (nadat je stand markeert met stift) eens even licht verdraaien naar links of rechts en kijken of het toerental/vacuum verhoogt. Als dit alles niet helpt zit je volgens mij met grotere problemen/kosten en zet je hem best terug waar hij stond (zie stift). Als je ontsteking teveel staat zal de motor gaan "pingelen" als hij onder last staat.
Succes!
Als je geluk hebt zit je met groot vacuum lek, dit kun je opsporen door remreiniger/carb cleaner of dergelijke op plaatsen te spuiten waar mogelijks een lek kan zitten. Denk bvb rondom inlaatspruitsuk, leidingen, etc... Probeer zoveel mogelijks accessoires af te koppelen van vacuum en die leidingen dicht te stoppen, dan verminder je het zoekwerk. Als je spuit in de buurt van een lek zou het toerental merkbaar in de lucht moeten gaan.
Als je dit niet hebt of liever iets "veiliger" (voor bvb rubber) wilt doen, dan kan je ook wat water en zeep/detergent in spuitfles doen en op zelfde plekken spuiten. Als je daar dan op lek spuit zal het toerental iets stijgen, maar minder merkbaar. Wel zal je dan op die plek wat zeepbelletjes zien ontstaan.
Hopelijk vind je zo iets
Anders kan je idd zoals hierboven voorgesteld de verdeler loszetten en (nadat je stand markeert met stift) eens even licht verdraaien naar links of rechts en kijken of het toerental/vacuum verhoogt. Als dit alles niet helpt zit je volgens mij met grotere problemen/kosten en zet je hem best terug waar hij stond (zie stift). Als je ontsteking teveel staat zal de motor gaan "pingelen" als hij onder last staat.
Succes!
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Ga nu me ontsteking op 8 graden zetten en ff rommelen
Jo als de motor verder een beetje oke loopt gaan we er eerst maar eens mee rijden
Heb al met remreiniger lopen spuiten kwam niks uit
Kan ook zomaar zijn dat me Carb vies is of me kleppen gesteld moeten worden
Het blijft natuurlijk een oud Motortje haha
Of misschien toch foute bougies het is lastig zonder goede spullen dingen te vinden
Maar ik heb de tijd
Bedankt hanver voor je uitleg
fijne dag nog
Jo als de motor verder een beetje oke loopt gaan we er eerst maar eens mee rijden
Heb al met remreiniger lopen spuiten kwam niks uit
Kan ook zomaar zijn dat me Carb vies is of me kleppen gesteld moeten worden
Het blijft natuurlijk een oud Motortje haha
Of misschien toch foute bougies het is lastig zonder goede spullen dingen te vinden
Maar ik heb de tijd
Bedankt hanver voor je uitleg
fijne dag nog
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Zo net me ontsteking op 8 graden gezet en een filtertje uit me Edelbrock gesloopt dat zat er helemaal dubbel in gepropt lijkt me ook niet goed
En heb al een filter in me aanvoer zitten lijkt me genoeg
Motor loopt een stuk beter nu ben er nu wel tevreden mee verlopig maar laat tzt me kleppen wel stellen
Als iemand me nog kan zeggen of de NGK Iridium IX foute bougies zijn voor mijn 454 blok zou ik dat graag horen
Iedereen super bedankt voor alle info
En heb al een filter in me aanvoer zitten lijkt me genoeg
Motor loopt een stuk beter nu ben er nu wel tevreden mee verlopig maar laat tzt me kleppen wel stellen
Als iemand me nog kan zeggen of de NGK Iridium IX foute bougies zijn voor mijn 454 blok zou ik dat graag horen
Iedereen super bedankt voor alle info
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
pas op met die bougies indraaien, een bigblock heeft maar kort schroefdraad is mijn ervaring, je draait de draad snel kapot.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Bedankt maar die zitten goed Gert
De boel verrot draaien deden we toen we nog op de Zundap reden haha
De boel verrot draaien deden we toen we nog op de Zundap reden haha
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Ben er uit met me bougies
Als ik deze Man moet geloven heb ik dus Kmet p bougies jammer weer haha zie filmpie
Als ik deze Man moet geloven heb ik dus Kmet p bougies jammer weer haha zie filmpie
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Die man heeft gelijk en ik roep het al jaren.FritsVrolijk wrote: ↑Mon Dec 11, 2017 3:22 pm Ben er uit met me bougies
Als ik deze Man moet geloven heb ik dus Kmet p bougies jammer weer haha zie filmpie
Gewoon standaard NGK er in. Als je die niet vind moet je even omnummeren naar NGK. Kosten geen drol bij Tim Green op eBay.
NGK kan je rustig 7 keer verzuipen voordat ze het ronde archief in kunnen. Als ze zo zwart als roet en vet als de frietpan zijn kan je ze gewoon schoonbranden met een gasbrandertje (even de geleiderpit roodgloeiend stoken ) en ze doen het 9 van de 10 keer weer.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Dan gaan we die bestellen
Denk zal lief zijn voor me motortje maar helaas dus zonde van het geld maar het is niet anders
Thanks Motiv8
Ben benieuwd of er nog andere meningen komen haha
Denk zal lief zijn voor me motortje maar helaas dus zonde van het geld maar het is niet anders
Thanks Motiv8
Ben benieuwd of er nog andere meningen komen haha
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Wil deze bestellenNGK 2771 goede keus ??MotiV8 wrote: ↑Mon Dec 11, 2017 4:37 pm Die man heeft gelijk en ik roep het al jaren.
Gewoon standaard NGK er in. Als je die niet vind moet je even omnummeren naar NGK. Kosten geen drol bij Tim Green op eBay.
NGK kan je rustig 7 keer verzuipen voordat ze het ronde archief in kunnen. Als ze zo zwart als roet en vet als de frietpan zijn kan je ze gewoon schoonbranden met een gasbrandertje (even de geleiderpit roodgloeiend stoken ) en ze doen het 9 van de 10 keer weer.
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Welke uitvoering heb je exact ?
Bouwjaar etc, een pickup met een 454 is best lang gemaakt en door de jaren heen ook veranderd mbt de afstelling.
Als je motor ver origineel is, probeer het eens met de voorgeschreven bougies.
Bouwjaar etc, een pickup met een 454 is best lang gemaakt en door de jaren heen ook veranderd mbt de afstelling.
Als je motor ver origineel is, probeer het eens met de voorgeschreven bougies.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Nou volgens de verkoper is het blok er in 96 ingezet uit de krat
Geloof er geen reet van maar dat is wat ik weet
Zat ook een bon bij uit 96 met 1000 dollar betaald voor 454 big blok
En op 8 graden ontsteking loopt hij echt veel beter dan op 12 graden
Geloof er geen reet van maar dat is wat ik weet
Zat ook een bon bij uit 96 met 1000 dollar betaald voor 454 big blok
En op 8 graden ontsteking loopt hij echt veel beter dan op 12 graden
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
waarom niet gewoon bougies die GM voorschrijft voor die motor?
en dan meteen een iets koudere nemen, ivm lpg in de toekomst.
en dan meteen een iets koudere nemen, ivm lpg in de toekomst.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Nou kan me voorstellen dat in 50 jaar tijd er een type bougie is die het beter doet
Maar je hebt gelijk nu nog uitvinden hou oud dit blok is haha
Maar je hebt gelijk nu nog uitvinden hou oud dit blok is haha