Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 12:38 pm

Nou voor eenmalig gebruik maar deze keer was het drama dat is waar


Was vandaar bij de Rdw eindelijk me kenteken en daar sprak ik iemand die zei dat mijn bougies ook naatje zijn deze dus NGK Iridium IX kon er beter originele in gooien


Ook zei hij dat me ontsteking beter staat als hij op 8 graden staat de motor loopt echt super klote nou zelfs schakelen van de automaat gaat naatje

Denk dat ik tzt maar eens bij iemand langs ga die er verstand van heeft en de boel eens laat afstellen

Bedankt Heren voor u uitleg ben weer wat slimmer geworden :thumbs:

hanver
Posts: 74
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by hanver » Mon Dec 11, 2017 12:57 pm

Ziet er idd zeer laag uit, zelfs indien er een agressieve nokkenas in zit :)
Als je geluk hebt zit je met groot vacuum lek, dit kun je opsporen door remreiniger/carb cleaner of dergelijke op plaatsen te spuiten waar mogelijks een lek kan zitten. Denk bvb rondom inlaatspruitsuk, leidingen, etc... Probeer zoveel mogelijks accessoires af te koppelen van vacuum en die leidingen dicht te stoppen, dan verminder je het zoekwerk. Als je spuit in de buurt van een lek zou het toerental merkbaar in de lucht moeten gaan.

Als je dit niet hebt of liever iets "veiliger" (voor bvb rubber) wilt doen, dan kan je ook wat water en zeep/detergent in spuitfles doen en op zelfde plekken spuiten. Als je daar dan op lek spuit zal het toerental iets stijgen, maar minder merkbaar. Wel zal je dan op die plek wat zeepbelletjes zien ontstaan.
Hopelijk vind je zo iets :)

Anders kan je idd zoals hierboven voorgesteld de verdeler loszetten en (nadat je stand markeert met stift) eens even licht verdraaien naar links of rechts en kijken of het toerental/vacuum verhoogt. Als dit alles niet helpt zit je volgens mij met grotere problemen/kosten en zet je hem best terug waar hij stond (zie stift). Als je ontsteking teveel staat zal de motor gaan "pingelen" als hij onder last staat.

Succes!

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 1:17 pm

Ga nu me ontsteking op 8 graden zetten en ff rommelen

Jo als de motor verder een beetje oke loopt gaan we er eerst maar eens mee rijden


Heb al met remreiniger lopen spuiten kwam niks uit

Kan ook zomaar zijn dat me Carb vies is of me kleppen gesteld moeten worden

Het blijft natuurlijk een oud Motortje haha

Of misschien toch foute bougies het is lastig zonder goede spullen dingen te vinden


Maar ik heb de tijd


Bedankt hanver voor je uitleg

fijne dag nog :thumbs:

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 2:38 pm

Zo net me ontsteking op 8 graden gezet en een filtertje uit me Edelbrock gesloopt dat zat er helemaal dubbel in gepropt lijkt me ook niet goed


En heb al een filter in me aanvoer zitten lijkt me genoeg


Motor loopt een stuk beter nu ben er nu wel tevreden mee verlopig maar laat tzt me kleppen wel stellen


Als iemand me nog kan zeggen of de NGK Iridium IX foute bougies zijn voor mijn 454 blok zou ik dat graag horen


Iedereen super bedankt voor alle info

gert
Posts: 2796
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by gert » Mon Dec 11, 2017 2:41 pm

pas op met die bougies indraaien, een bigblock heeft maar kort schroefdraad is mijn ervaring, je draait de draad snel kapot.

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 3:08 pm

Bedankt maar die zitten goed Gert

De boel verrot draaien deden we toen we nog op de Zundap reden haha

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 3:22 pm

Ben er uit met me bougies

Als ik deze Man moet geloven heb ik dus Kmet p bougies jammer weer haha zie filmpie

MotiV8
Posts: 979
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by MotiV8 » Mon Dec 11, 2017 4:37 pm

FritsVrolijk wrote:
Mon Dec 11, 2017 3:22 pm
Ben er uit met me bougies

Als ik deze Man moet geloven heb ik dus Kmet p bougies jammer weer haha zie filmpie
Die man heeft gelijk en ik roep het al jaren.

Gewoon standaard NGK er in. Als je die niet vind moet je even omnummeren naar NGK. Kosten geen drol bij Tim Green op eBay.
NGK kan je rustig 7 keer verzuipen voordat ze het ronde archief in kunnen. Als ze zo zwart als roet en vet als de frietpan zijn kan je ze gewoon schoonbranden met een gasbrandertje (even de geleiderpit roodgloeiend stoken ) en ze doen het 9 van de 10 keer weer.

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 4:39 pm

Dan gaan we die bestellen

Denk zal lief zijn voor me motortje maar helaas dus zonde van het geld maar het is niet anders


Thanks Motiv8


Ben benieuwd of er nog andere meningen komen haha

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 5:17 pm

MotiV8 wrote:
Mon Dec 11, 2017 4:37 pm
Die man heeft gelijk en ik roep het al jaren.

Gewoon standaard NGK er in. Als je die niet vind moet je even omnummeren naar NGK. Kosten geen drol bij Tim Green op eBay.
NGK kan je rustig 7 keer verzuipen voordat ze het ronde archief in kunnen. Als ze zo zwart als roet en vet als de frietpan zijn kan je ze gewoon schoonbranden met een gasbrandertje (even de geleiderpit roodgloeiend stoken ) en ze doen het 9 van de 10 keer weer.
Wil deze bestellenNGK 2771 goede keus ??

User avatar
Nick_nl
Posts: 1087
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by Nick_nl » Mon Dec 11, 2017 6:07 pm

Welke uitvoering heb je exact ?
Bouwjaar etc, een pickup met een 454 is best lang gemaakt en door de jaren heen ook veranderd mbt de afstelling.
Als je motor ver origineel is, probeer het eens met de voorgeschreven bougies.

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 6:10 pm

Nou volgens de verkoper is het blok er in 96 ingezet uit de krat


Geloof er geen reet van maar dat is wat ik weet

Zat ook een bon bij uit 96 met 1000 dollar betaald voor 454 big blok


En op 8 graden ontsteking loopt hij echt veel beter dan op 12 graden

gert
Posts: 2796
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by gert » Mon Dec 11, 2017 6:50 pm

waarom niet gewoon bougies die GM voorschrijft voor die motor?
en dan meteen een iets koudere nemen, ivm lpg in de toekomst.

FritsVrolijk
Posts: 1169
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Mon Dec 11, 2017 6:54 pm

Nou kan me voorstellen dat in 50 jaar tijd er een type bougie is die het beter doet


Maar je hebt gelijk nu nog uitvinden hou oud dit blok is haha

User avatar
Nick_nl
Posts: 1087
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by Nick_nl » Mon Dec 11, 2017 7:20 pm

Als het een OEM blok is kun je
HIER en HIER ook eens kijken.
Hoe crate engines werken weet ik niet, maar ik verwacht dat de nummers ook te achterhalen zijn.

Post Reply