Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by tminus3 »

Hoi allemaal,

Afgelopen april heb ik mijn fastback een paar dagen uitgeleend aan de mensen van Cast Iron voor het promotie materiaal van hun najaars collectie.



Afgelopen weken is de auto een aantal keer gebruikt voor promotie bij Cast-Iron winkeliers. Eind van de maand heb ik nog een afspraak staan, maar vanwege de hoge kans op slecht weer wil ik de auto deze keer met een oprijwagen kunnen vervoeren.

Weet iemand in de regio Uden (Veghel/Oss) een oprijwagen te huur met rijbewijs B en 1300+ kg laadvermogen?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by Renev »

Geen nuttig antwoord voor je maar wel gaaf dat je auto daarvoor is gebruikt :thumbs: :thumbs:
60_caddy_martijn
Posts: 1144
Joined: Wed Aug 04, 2004 5:31 pm

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by 60_caddy_martijn »

Hoi,

Niet echt heel dichtbij maar ik heb er een paar jaar terug een gehuurd bij Nooteboom in Ridderkerk. Wellicht hebben ze die ook bij een andere vestiging. 1700 kg laden! :thumbs:

https://www.inqar.nl/nl/ridderkerk/tari ... gen-huren/

Ik meen me te herinneren dat deze constructie met de dubbele as alleen legaal met B gereden kan worden in Nederland.

Gr. Martijn
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by SRB12 »

Hangt ook van je eigen auto af. Samen mag je maximaal toegestane gewicht op kenteken niet boven de 3500 kg uitkomen. Dus heb je zware trekauto gaat het niet lukken.
En daarnaast zit je dus met het feit dat die aanhanger weer het gewicht van de last aan moet kunnen. Maar met uitzoeken kom je een heel eind.
busbart
Posts: 33
Joined: Mon Dec 30, 2013 9:27 am

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by busbart »

??? hij heeft het over een oprijd auto, niet een aanhanger.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by SRB12 »

:oops:

Je hebt gelijk :p Moet ook niet forummen tijdens werk :P
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by Rob Rules »

Gaaf joh. Helaas heb ik verder weinig nuttigs toe te voegen.
SRB12 wrote: Thu Nov 09, 2017 3:53 pm ...........Samen mag je maximaal toegestane gewicht op kenteken niet boven de 3500 kg uitkomen.........
Dat is met rijbewijs BE dat is behaald voor of na een bepaalde datum.. Fijn he, betutteling door vadertje staat. :!:
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by grandmaster n »

Als je zag hoe men vroeger met de "gratis" E op het BE rijbewijs een karretje of caravan rondsleurde ben ik blij dat vadertje staat heeft opgetreden....

gr
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by FritsVrolijk »

grandmaster n wrote: Sat Nov 18, 2017 11:14 am Als je zag hoe men vroeger met de "gratis" E op het BE rijbewijs een karretje of caravan rondsleurde ben ik blij dat vadertje staat heeft opgetreden....

gr
Als je E achter B haalt en je rijd nooit met een aanhanger blijft het ook drama

Net als mensen die b halen en nooit rijden ook drama op de weg


Mijn mening hoor dus dont kill me
Last edited by FritsVrolijk on Sat Nov 18, 2017 12:51 pm, edited 1 time in total.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Oprijwagen rijbewijs B gezocht

Post by grandmaster n »

Daar heb je ook wel een punt, ja.

gr
Post Reply