Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by FritsVrolijk »

Elroy wrote: Tue Nov 14, 2017 10:44 pm Ik ben zo'n pannenkoek! Ga niet zielig doen maar dan heb ik een goede week.
Bedoel het niet persoonlijk Elroy tis gewoon een hoop geld

Denk dat je beter dit topic kan vergeten en je er maar bij neerleggen tis niet anders helaas
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Corp »

De dynamo? Startmotor.

Als ze t carter er niet af hebben fehad waarom zit de startmotor dan los?

Of hebben ze aan de ontsteking zitten kloten met zoveel voorontsteking dat de motor terugslaat op de starter. Als je dan wegkomt met alleen een gebroken bout heb je zwaar mazzel.

Van teveel voorontsteking start hij idd slechter. Het geheel gaat een stuk moeilijker tond

Knoeigarage!!!!
Last edited by Corp on Wed Nov 15, 2017 11:24 am, edited 2 times in total.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Ja bedoelde ook startmotor. Maar dat is toch een nieuwe kijk op het starten, de verdelerkap zat gewoon los toen Gerrit er even naar keek, hij liep toen ook onregelmatig en Gerrit kreeg hem toen iets rustiger en heeft de kap vast gezet. Misschien zat de ellende er toen al in.
En Frits, heb die rekening al lang los gelaten hoor, vind het wel leerzaam en leuk om hier van alles te lezen, denk nu ook dat ik niet echt waar voor mijn geld heb gekregen. Fijne dag!
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Bromgabber »

Op de website van die garage staat ook een grote oproep voor werknemers.
Dat wil vaak ook wel wat zeggen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Jeroen_Sp »

Hang er eens een vacuum meter aan, ben benieuwd wat je op de meter ziet. Die dingen kosten 20 euro op ebay en zijn erg de moeite waard.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by MotiV8 »

Zooo jammer weer........ MPM olie :cry: :cry: Die troep komt er bij mijn klanten niet in.
kan je met 1500km weer olie verversen omdat deze dan blafzwart ziet en zijn viscosieteit niet meer haalt.

Valvoline kost tegenwoordig ook de wereld niet meer. Regelmatig in de aanbieding bij de AC tion

Oliefilter voor die prijs............. klein model Frammetje zeker. Fatsoenlijke WIX 51515 kost iets meer maar geeft meer zekerheid.

Ik kan jou Suburban zelf niet handelen maar mijn advies: volgende keer maar naar Arizona USA Cars in Asperen gaan en niet naar een universele Bosch Carservice garage waar de kennis niet aanwezig is. http://www.arizonausacars.com/. Is voor jou een klein stukje verder ( A2, afslag Everdingen, via Leerdam naar Asperen. )
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by FritsVrolijk »

Jeroen_Sp wrote: Wed Nov 15, 2017 11:24 am Hang er eens een vacuüm meter aan, ben benieuwd wat je op de meter ziet. Die dingen kosten 20 euro op eBay en zijn erg de moeite waard.
Net gekocht Jeroen dus dat ding gaat mij vertellen of me blok gezond is en de boel optijd staat back on Topic :D


En twee wix filters kosten je 23 euro inc verzenden eet smakelijk
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Eerst maar eens wachten wat de garage gaat melden over de startmotor, vandaag niks gehoord.
Bedankt weer voor alle adviezen, zijn er heel wat inmiddels. MotiV8 zal je tip onthouden, maar ik denk dat ik ook een goeie hulp aan Gerrit heb, heeft ook zelf 2x een Suburban gehad en vele anderen en doet al 30 jaar eigen onderhoud. En ik lees net dat ik bij Frits mag langs komen voor de vacuum meter! ...knipoog..
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Corp »

Blij om te lezen dat er tenminste 1 iemand hier ook wix gebruikt. Ik zweer er ook bij. Heb ook niks anders op voorraad. Zelfs de delco dingen zijn china tegenwoordig.
Last edited by Corp on Thu Nov 16, 2017 11:02 am, edited 1 time in total.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by SRB12 »

Op buickv8.com zijn ze er ook zeer over te spreken. Zijn ook maar iets van $4 op rockauto.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Jeroen_Sp »

Ik zweer ook bij Wix. Of voor Europa Filtron (polen). Die laatste hebben ook echt topspul
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Renev »

Yup hier nog een Wix liefhebber :thumbs:
Ik heb nog een paar (lage) Delco's maar das inderdaad ook niet meer wat het geweest is.
Post Reply