upgrade ontsteking graag u advies

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Goedemorgen


Binnenkort wil ik graag mijn ontsteking upgraden de reden is dat er nu ouwe meuk in zit hij niet echt naar me zin loopt en ik zeker wil weten dat de ontsteking goed is


Daar er zoveel wordt aangeboden zie ik door de bomen het bos niet meer en zou ik graag van een Vakman willen weten wat ik het beste kan kopen voor mijn 454 bigblok

Het hoeft niet het beste van het beste te zijn maar geen rommel die naar 500 kilometer ook weer is overleden


Zelf heb ik deze set gezien zie link http://www.ebay.co.uk/itm/Chevy-SBC-350 ... 1438.l2649



Hoop dat u mij verder wil helpen


Bedankt voor het mee denken en een super fijne Zondag



Mvg Frits :thumbs:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by Nick_nl »

Gewoon een goede fabrieks HEI ontsteking werkt prima, alleen de OEM GM modules zijn wat lastiger om te krijgen.
De ontstekingen zoals in de Ebay advertentie zijn made in China, dit hoeft geen probleem te zijn. Skip white heeft deze ook, sommige berichten zijn dat ze al jaren prima werken, sommige berichten zijn dat ze snel kapot zijn gegaan.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Maar mag toch aannemen dat ook een Hei ontsteking aan slijtage onderhevig is


Die van mij zit er al vanaf 1995 in dus vervangen lijkt me niet echt overbodig

Dus die ik had gevonden is geen toppertje dacht 1600 eenheden verkocht moet goed zijn lastig weer wat is wijsheid in deze


Bedankt voor je reactie :thumbs:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by sjak_brak »

Gewoon rotor+kap+module+bobine vervangen, en een reserve-module in je dashboardkastje bewaren (dat kan zelfs je oude module zijn als deze nog werkt en je iedere knaak 3 keer herkauwt :D )

De verdeler zelf kan je later wel een keer naar kijken, of deze nog zuiver is qua timing e.d., eerst maar eens naar de RDW toch :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Ja dat zou kunnen als ik er onderdelen voor kan vinden zal straks nog een p0ging wagen

Net de timing bekeken en die staat volgens mij nou goed had nog een timing lamp van 25 jaar oud liggen wie wat bewaard heeft wat haha

En moet alleen me remmen nog ff ontluchten maar zat zonder remolie Dot 3 en om de ene of andere achterlijke reden zitten de onderdelen boeren hier Zaterdag om half 1 al dicht hoe verzin je het

En wil ook niet dat ze bij de RDW zeggen wat loopt dat ding rot

Zaterdag ga ik de boel ontluchten en een afspraak maken bij de RDW weer 275 euro lichter :D

Heb hier die doe het maar alleen ontlucht je remmen maar dat werk ook niet top dus we gaan het op de ouderwetse manier doen dan gaat het altijd goed


Zo nu koffie
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by Renev »

Gewoon een originele HEI gebruiken met frisse onderdelen, ook al istie 30 jaar oud das altijd nog beter dan die chinese troep (advertentie)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Dan gaan we die kopen zal eerst eens een foto plaatsen van wat er nu is zit


En misschien verwacht ik wel teveel van me motor het blijft natuurlijk ouwe meuk haha


Bedankt iedereen voor het mee denken en 1 fijne week daar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by sjak_brak »

Gewoon beginnen met de dingen vervangen die ik zei, en nieuwe goede kwaliteit bougiekabels. Dat maakt een wereld van verschil.

Andere verdeler kan altijd nog :)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by Nick_nl »

Je moet alleen opletten dat de lagering in de verdeler nog goed is. Als dit te veel speling heeft krijg je ook problemen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Ben gisteren nog ff bezig geweest met afstellen van de ontsteking en nieuwe bougiekabels gemonteerd en hij loopt al weer een stukje beter

Maar zoals Sjak al zei eerst maar eens naar de RDW en kijken hou dat verloopt


Heb wel me olie afgetapt en 10w40 Maxlife besteld en een flesje toevoeging met zink er in van STP

De ontsteking ga ik zeker nog aanpakken hoor denk dat het toch ouwe meuk is allemaal en het kost de wereld ook niet

Fijne week allemaal en bedankt voor u respons
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by gert »

ik rij al jaren met een goede originele verdeler met contactpuntjes op mijn bigblock.
loopt altijd, kan niet kapot, en heb altijd een set contactjes in het dashboardkassie, maar nog niet nodig gehad.
en is ook het goedkoopste.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Geloof je gelijk Gert en gezien het aanal kilometers dat wij ermee rijden zal dat ook prima werken


Maar er zit nu al een Accel Hei ontsteking in waarvan ik het vermoeden heb dat het wel een opfrisbeurt kan gebruiken


Ook zit er een sticker op mijn Pick up met de info om een externe bobine te gebruiken schijnt daar te moeten in sommige staten


Heeft het nog zin dit te veranderen voor een betere vonk ?????


En net op Ebay mijn ontsteking gevonden en het is duidelijk geen goedkoop Chinees ding maar alles kan kapot he haha
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Wil deze kopen doen of vergeten

http://www.ebay.co.uk/itm/Assault-Racin ... 1438.l2649



Losse rotor en verdeelkap is bijna net zo duur dus waarom dan niet gelijk alles nieuw


Of krijg je met deze goedkopen handel een berg ellende en moet ik wat anders kopen hoor het graag
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by Collector »

FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: upgrade ontsteking graag u advies

Post by FritsVrolijk »

Oke bedankt Collector die bij Alie is een goed ding


Het hoeft niet voor een paar euro maar als jij zegt dat dit goed is dan gaan we deze bestellen



Maakt dit verhaal nog iets uit ???? MOTOR CAME STOCK BUT WAS UPDATED TO A 454 IN 1995 AT 96,000

Nogmaals bedankt en 1 fijne dag
Post Reply