Valvetrainnoise.....

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Valvetrainnoise.....

Post by mercury1970 »

Misschien nog een tip voor onderdelen, heb mijn inlaatspruitstuk pakkingen hier goedkoop kunnen kopen; NL bedrijf.
www.edelbrockproducts.eu
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Valvetrainnoise.....

Post by mercury1970 »

Na het uitblijven van reactie(s) op het gevraagde filmpje, hebben we een test gedaan met een open geslepen originele klepdeksel om te zien en vooral
te horen wat er allemaal gebeurt.
Wat direkt opviel was dat de hele valvetrain best stil was.....
De andere cilinderbank had een alu klepdeksel erop en maakte meer geluid dan de open stalen klepdeksel.
Vervolgens heb ik alle stoterstangen gemerkt met een puntje witte verf en de startmotor laten draaien, dit om een indicatie te krijgen of er iets is mis gelopen bij het inlopen v/d nokkenas; als er een nok opgevreten zou zijn, dan zal die stoterstang niet ronddraaien.
Alle verfpunten verdraaiden keurig, dus de nokken zijn intakt.
Toen viel me in dat ik de alu klepdeksels ook voor het eerst op deze motor heb gezet en om uit te sluiten dat deze geluid versterken heb ik een set originele stamped steel kleppendeksels erop gezet; het geluid is een heel stuk minder en zonder meer acceptabel !
De hoge alu kleppendeksels fungeerden als een soort klankkast, die vooral in het toerengebied waar ik in rij een rot geluid lieten horen.
Ik heb nooit het nut ingezien om de firewall te isoleren met Dynomat of iets dergelijks, nu dus wel.
Iedereen bedankt voor de suggesties en het meedenken, ik ga voorlopig met originele deksels rijden en ga iets verzinnen om de alu's te isoleren. :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Valvetrainnoise.....

Post by Corp »

Bij mij doet t filmpje t niet
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Valvetrainnoise.....

Post by SRB12 »

Mij ook niet.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Valvetrainnoise.....

Post by mercury1970 »

Damn, dat zuigt...... ga er nu geen moeite meer voor doen..... sorry.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Valvetrainnoise.....

Post by BigBlockMopar »

Je 2e poging werkt gewoon prima bij mij.
Maar waarom niet gewoon YouTube gebruikt wat altijd bij iedereen werkt?

Ik hoor zo'n beetje alle kleppen wel maar eentje komt er duidelijk boven uit.
Post Reply