Caprice misfires en ecm locatie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Na lang meelezen en sinds kort lid te zijn vraag ik jullie hulp.

Mijn 86-er caprice sedan loopt ruw stationair. Spuugt benzine uit zijn achterste en geeft een mooi service engine soon lampje.

Het doorverbinden van A en B op de odb1 geeft geen resultaat. Ik krijg geen signaal/ service lamp blijft constant branden. Ik krijg ook geen resultaat als ik de draden van die stekker doormeet op voltage.
Zodoende op jacht naar de ECM. Maar daar loop ik vast. Mijn haynes zegt dat deze achter het instrumentenpaneel hoort te zitten, google beweert achter de RH kick panel. Maar tot op heden niks gevonden.

2 vragen.
1. Is het terecht dat ik de ECM verdenk
2. Waar zit dat ding
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

Rechterkant dash en dan omhoog in een gele beugel.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

Als je geen ses hebt is t vaak ram power 12v. Sons gezekerd. Kijk de zekeringen eerst ff na. Zijn 10amp meestal. Evu 12v power en 12v switched geloif rechrs en links boven
Last edited by Corp on Fri Oct 13, 2017 4:51 pm, edited 1 time in total.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Zit die dan achter die airboxen of wat? Ik heb dashboardkastje eruit. Bovenkant dashboard eraf, maar heb ook geen gele beugel in het zicht?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

T ding zit meestal tegen t dash aan.

Zie je geen dikke kanelboom die in 2 splitst?
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Chucky »

Hij moet achter je rechter kickpanel zitten, althans dat is origineel. En zoals Corp zegt: er gaat een dikke kabelboom naar toe die uitmondt in 2 grote stekkers.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Ik ga morgenochtend even foto's maken. Ik heb niks vrees ik,,, en die kabelboom.. links en rechts van de auto gaat er een vertakking de motorruimte in. En ze lijken bij elkaar te komen mer stekker aansluitingen die zich verspreiden onder het dashboard.

Klinkt als een total noob besef ik me, daarom ga ik wel even wat foto's schieten...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

Zit de e4me er nog op en de est hei? Of heeft iemand t eraf gesloopt.... dan heb je op je aldl niks idd.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

ja de E4ME zit er nog op.
Dit is de foto met het dashboard kastje eruit:

Image

Je ziet dat het in mijn ogen LIJKT alsof de kabelboom hier bij elkaar komt met stekkers...
Dit zal vast mijn onwetenheid zijn en deze stekkers zullen best een andere doel hebben, maar de computer zit er niet zo te zien
Image

En we hebben een mooi Service Engine Soon lampje, dus die moet wel ergens vandaag komen.
Achter het instrumentenpaneel is geen ruimte / zit ook niks :-(
Any suggestions?

Image

Afgezien van de auto hier nog steenkoud is en dus hoop stationair loopt, loopt de wagen ook nog niet helemaal soepel ( je hoort de overslag er tussendoor) :o
https://onedrive.live.com/embed?cid=330 ... ullscreen>
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

Dat blauwe kastje ziet eruit als e cell timer. De ecm zit daar vlakbij. Ik denk dat t achter dashpad zit dus boven kastje of ernaast. Zonder heb je geen CEL
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Chucky »

Heb toevallig ooit een 86'er gesloopt:

Image
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Chucky »

Achter het stuur ligt de ECM (grijze kastje). En rechts op de foto ligt de houder waar deze in moet, dit is ook gelijk je kickpanel.
Dit is origineel, als men heeft lopen klooien in die auto dan weet ik ook niet waar deze zit.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Van het proberen om de stroom op de odb te vinden, ren last minute boeken en een weekje de zon aanbidden ...

Inmiddels terug en gelijk gekeken. Thanks. Ik zie het kaste zelf nog niet maar de kabels leiden wel naar een gezamelijke plek boven de stuurkolom. Daar zal die zitten dan. Wat een werk om daarbij te komen 😲
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

hij bedoelt achter het stuur op de foto, ofwel voetenruimte passagier. Dat metaalkleurige ding, dat is de ECM. Hij zit blijkbaar aan het kickpanel bijrijderskant.
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Chucky »

^^^precies!

De kabels boven je stuurkolom die samenkomen zullen waarschijnlijk voor je instrumenten paneel zijn. Dat is 1 grote witte stekker.
Post Reply