Elektra vervangen Dodge B250

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Dodgeb250xl
Posts: 2
Joined: Tue Oct 10, 2017 7:11 pm

Elektra vervangen Dodge B250

Post by Dodgeb250xl »

Weet iemand een adres waar ik de elektra van mijn Dodge kan laten vervangen? Wat zou dat ongeveer moeten gaan kosten.....
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by boyanka »

Je hebt een paar mogelijkheden. Of je vervangt de kapotte bedrading door er telkens een nieuwe draad in te steken. Of je haalt de draadbomen er uit en maakt het na. Of je besteld een universele boom die je vervolgens een beetje zal moeten aanpassen. Uitbesteden zal een dure grap zijn. Misschien dat je een gepensioneerde electro monteur of auto monteur weet die het leuk vindt om iets te doen te hebben voor een zacht prijsje.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by sjak_brak »

Bouwjaar en uitvoering kan ook nog verschil maken in aantal uren.

Daarnaast, wat versta je onder "electra vervangen"? Alleen bedrading, of alle onderdelen van het electrisch systeem (bv accu, lampen en lampjes, dynamo, startmotor, etc etc etc)
Dodgeb250xl
Posts: 2
Joined: Tue Oct 10, 2017 7:11 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by Dodgeb250xl »

Dank voor jullie reacties! De bedrading in het motorcompartiment is een beetje een troepje met af en toe problemen met bv aarde. De bedrading naar binnen voor verlichting etc lijkt nog prima. Wat verstaan jullie onder een prijzig werkje?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by boyanka »

Is moeilijk om zo een inschatting te kunnen maken. Afhankelijk van hetgeen wat er allemaal gebeuren moet en zeker kwa uren waar tegenover een uurtarief staat.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by Wilf »

Het kost je makkelijk een paar duizend aan uitbestede manuren en ik zou je aanraden een wiring kit te kopen; aanschaf is relatief laag en je verdient het terug in minder manuur en brandveiligheid tov oude zooi.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by FritsVrolijk »

Heb zelf alles vervangen voor Led vreet ook geen stroom dus minder kans op Brand

Fijn weekend allemaal
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by Corp »

De meeste oorzaken van brand zitten m niet in een lampje of een afgezekerd iets maar in lichrschakelaars met rheostat, startmotor bekabeling, ammeter oid. Een paar ledjes helpt echt niet. En die mopar bekabeling met dynamo met externe koolborstels e.d. is helemaal vreselijk.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Elektra vervangen Dodge B250

Post by boyanka »

Indien je van de B250 af wilt dan heb ik wel interesse
Post Reply