Stuur stuurt soms stroef

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
wildemansi
Posts: 333
Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am

Stuur stuurt soms stroef

Post by wildemansi »

Soms lijkt het of de stuurbekrachtiger niet goed werkt. Dan moet ik het stuur nogal helpen.

Heb andere banden eronder gezet en volgens mij begon toen het probleem (weet niet helemaal zeker).
Dagen erna zag ik het stuurhuis lekken, dus die is inmiddels vervangen, maar heeft niets geholpen.

Ga zo banden uitlijnen, maar misschien heeft iemand nog een idee ?
Misschien ergens tussen m'n stuur (ook nieuw) en het stuurhuis ?
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by hanver »

Ik zou beginnen met het systeem eens goed te ontluchten sinds je het stuurhuis vervangen hebt. Zet de voorkant van de grond zodat zijn neus mooi in de lucht staat en de voorwielen van de grond zijn. Draai dan paar keer (met draaiende motor) helemaal naar links en helemaal naar rechts. Haal ook de vuldop van je pomp.
Als dat niet helpt kan het zijn dat je nieuwe banden veel breder zijn dan voordien en je pomp niet krachtig genoeg is?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by Corp »

Pomp versleten. Als je snel stuurt en er zit vertraging in zgn pump catch dan heb je te weinig volume.
wildemansi
Posts: 333
Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by wildemansi »

Corp wrote: Fri Sep 29, 2017 12:58 pm Pomp versleten. Als je snel stuurt en er zit vertraging in zgn pump catch dan heb je te weinig volume.
Ok..klinkt als een tip van een monteur verderop. Zei ook iets over te weinig toevoer van je pomp inderdaad.

Bedankt voor de tip
wildemansi
Posts: 333
Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by wildemansi »

hanver wrote: Fri Sep 29, 2017 12:39 pm Ik zou beginnen met het systeem eens goed te ontluchten sinds je het stuurhuis vervangen hebt. Zet de voorkant van de grond zodat zijn neus mooi in de lucht staat en de voorwielen van de grond zijn. Draai dan paar keer (met draaiende motor) helemaal naar links en helemaal naar rechts. Haal ook de vuldop van je pomp.
Als dat niet helpt kan het zijn dat je nieuwe banden veel breder zijn dan voordien en je pomp niet krachtig genoeg is?
Banden zijn zeker breder. Dus misschien sterkere pomp...als die bestaat.

Ik zal dat ontluchten proberen, maar monteur had dit al gedaan dacht ik. Had t over "als de luchtbelletjes ophouden is het goed".

Bedankt voor je reactie!
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by challenger72 »

slipt de v snaar niet?Hij hoeft niet te piepen als ie slipt,even een witte streep op poelies en snaar zetten,dan zie je t snel genoeg
wildemansi
Posts: 333
Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by wildemansi »

challenger72 wrote: Fri Sep 29, 2017 10:23 pm slipt de v snaar niet?Hij hoeft niet te piepen als ie slipt,even een witte streep op poelies en snaar zetten,dan zie je t snel genoeg
Had gekund, maar beide snaren zijn onlangs vervangen..en daarvoor was het ook al.
Toch weer bedankt voor het meedenken

Gisteren de wielen uitgelijnd, het was sowieso nodig, maar het sturen blijft kl#te

Denk dat het de pomp is, die is niet krachtig genoeg meer ofzo....dus die gaat vervangen worden.
Kunnen we dat ook weer uitsluiten
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by chevystan67 »

zit er wel vet in al je nippels van je stuurstangen, pitarm, draagarmen enz.
kan die ook zwaarder door gaan sturen als alles droog staat.
wildemansi
Posts: 333
Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am

Re: Stuur stuurt soms stroef

Post by wildemansi »

chevystan67 wrote: Sun Oct 01, 2017 10:17 pm zit er wel vet in al je nippels van je stuurstangen, pitarm, draagarmen enz.
kan die ook zwaarder door gaan sturen als alles droog staat.
Ja dat zit wel goed, monteur is daar druk mee bezig geweest.
Toch zal ik het even melden, thanks.

Morgen gaat de nieuwe pomp erin, hopelijk merk ik verschil
Post Reply