benzinepomp advies alles werkt weer of toch drukregelaar

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: benzinepomp advies

Post by Wilf »

Het betekent niet gelijk dat het daar naar binnen lekt, er is een kleine kans als je pomp geen druk opbouwt dat hij in het Carter lekt. Gewoon als check zou ik het doen. Is dus niet gezegd dat dat ook is gebeurd. Als je ineens een hoger peil hebt en het ruikt naar benzine dan weet je in ieder geval genoeg :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies

Post by FritsVrolijk »

Gelukkig net voor een hoop geld me filter en me olie vernieuwd

Zou ook wat zijn dat als je pomp minimaal gaat lekker je blok in elkaar draait

Zal als ik er aan toe kom eerst een kijken of de pomp wel aanvoer van benzine krijgt voor ik de boel weer voor niks verwijder


Mocht ik de pomp moeten vernieuwen is het dan ook verstandig gelijk de pushrod te vernieuwen of slijten deze niet


Me gevoel zegt vernieuwen die Pushrod maar hoor het graag van de kenners


Bedankt Renev
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: benzinepomp advies

Post by muddy bandit »

Pomp zit meestal met slechts 2 boutjes vast, draai dat ding dus even van het blok af voor een visuele inspectie.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: benzinepomp advies

Post by Crash »

Heb nog een nieuwe electrische liggen voor je

viewtopic.php?f=3&t=88013
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies

Post by FritsVrolijk »

Bedankt voor je aanbod maar het probleem is waarschijnlijk opgelost


Ga het even uitleggen hoe of wat


Heb in mijn Pick Up drie Tanken zitten fijn als alles goed werkt minder als de Switch niet goed werkt


De Switch stond op Main Tank maar in praktijk op een van de andere twee Tanken gevolg dat ik allemaal ouwe klote benzine heb gebruikt vandaar al die roest in me filter

Verder is het goed dat ik de Benzinepomp heb na gekeken er zaten ook gare slangen op dus maandag alles vernieuwen


Ben blij dat het niet de pomp is toch weer een hoop gedoe en werk


Blijf me verbazen hoe die Amerikanen onderhoud plegen aan hun auto mobielen schande haha

Wil graag iedereen bedanken voor het meedenken waardeer dat echt


Fijne Zondag en als me Truckie weer loopt post ik het natuurlijk :thumbs:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies

Post by FritsVrolijk »

Alles werkt weer hij loopt weer nog niet naar me zin maar oke


Gelukkig kwam ik er achter dat niet de pomp maar de tank schakelaar de oorzaak was

Nu nog de remmen achter een extra kenteken verlichting monteren en dan naar de RDW
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: benzinepomp advies

Post by Renev »

Hoezo extra kenteken verlichting ??
Dat zit er standaard toch op ??
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies

Post by FritsVrolijk »

Nope er zat er maar een op en die brande heel beroerd op zeker afkeur


Heb er nu 2 led lampen op gezet met een tussen afstand van 35 cm voor 18.1 platen

Als ik me kenteken heb ga ik de boel wel weer veranderen dit is even om alles goed voor de keuring te hebben


Wil het weer origineel hebben tzt
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies alles werkt weer of toch drukregelaar

Post by FritsVrolijk »

Nog een vraagje is een drukregelaar van enig nut hoop het wel net gekocht haha


En lees ook dat een oude Edelbrock de nieuwe benzine niet echt kan handelen klopt dit


Wil toch tzt me Edelbrock schoonmaken vermoed dat daar voor 20 jaar ellende in rond zwemt


Iedereen bedankt voor het mee denken
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: benzinepomp advies alles werkt weer of toch drukregelaar

Post by muddy bandit »

Gooi al die oude benzinemeuk er uit en bouw er gelijk een fatsoenlijke single lpg-installatie in, heb je dat met de kentekenkeuring ook gelijk op de papieren vermeld staan.
Je zit nu al te klooien met roest uit de tanks en haperende kraantjes tussen de tanks, de volgende stap is waarschijnlijk een lekkende jokkebrock die de vlam in de pan doet slaan?....

Moderne benzine moet je gebruiken om je kwasten mee schoon te maken, gas is tegenwoordig om op te rijden en stroom om op te koken.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies alles werkt weer of toch drukregelaar

Post by FritsVrolijk »

Ha ha duidelijk een liefhebber van LPG

Die roest in de Tank komt door de reserve Tanks die waarschijnlijk nooit gebruikt zijn dus ik snap wel dat het in die tanken een beetje roestig is


In de normale tank zit nul roest het filter is nu 100% schoon wil eerst ff op benzine rond tuffen en daarna LPG in bouwen alles op het gemakkie :)


En LPG inbouwen is ook nog even een project denk dat ik dan alle benzine meuk eruit sloop en onderbouw ga maken geen Tank in me laadbak das ook geen gezicht


Maar ook LPG is niet probleemloos en de overheid is ook weer bezig met de oldtimer regeling dus dat zal er ook niet beter op worden


Bedankt voor je reactie :thumbs:
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: benzinepomp advies alles werkt weer of toch drukregelaar

Post by muddy bandit »

Ik ben niet specifiek een liefhebber van lpg, maar heb wel een gigantische hekel aan zwartgeblakerde kwastenstook oldtimers.
Mede dankzij die moderne kwastenreiniger heb ik al genoeg brandstofproblemen meegemaakt in m'n diverse oldtimers, zoveel zelfs dat ik totaal geen vertrouwen meer heb in de combinatie van de moderne kwastenreiniger en de bestendigheid van de ouderwetse brandstofsystemen hiertegen.

Na 3 jaar martelen met al dat zogenaamd ethanolbestendige materiaal in m'n '71 Wagoneer (tankvlotter, pomp, carburateur, leidingen) heb ik al die benzinetroep eraf gegooid en sindsdien loopt deze probleemloos (zelfs beter) op single lpg: de 90L ringtank is als reservewiel gecamoufleerd netjes weggewerkt onder de auto, vulnippel is weggewerkt achter de benzinedop, mixer (OHG X450) zit verstopt onder het originele luchtfilterhuis en de verdamper (Impco E) onder het kachelhuis.. het enigste wat nog opvalt is de dikke gasslang tussen verdamper en mixer en de lompe hei-ontsteking.
En voor het goedkoop rijden had ik geen lpg nodig ondanks het verbruik van 1:3,5, want de Wagoneer rijdt hooguit 1500 miles per jaar... daar verdien je die installatie echt niet mee terug.

En als je met de overheidsbezigheden m.b.t. oldtimerregelingen rekening wilt houden dan kun je net zo goed gelijk stoppen met de hobby, want die wispelturige roversbende blijft je toch wel dwars liggen.
Ik maak me daar niet meer druk om, als die haagse maffia te gek gaat doen dan zet ik m'n hobby-auto's wel op een duits kenteken.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: benzinepomp advies alles werkt weer of toch drukregelaar

Post by FritsVrolijk »

Goedemorgen Muddy je verhaal klopt hellemaal zeker wat onze overheid aangaat haha


Had vroeger ook een 25 jarige Oldtimer en hoe dat is afgelopen weet jij ook wel drama


Als de Pick up een kenteken heeft zal ik me gaan verdiepen in LPG inbouw was er al aan begonnen maar door al het extra werk aan de Pick up is het een beetje op de achtergrond gekomen

En weet dat ze op LPG mooi lopen Collega heeft ook een oud barrel op LPG en die loopt zeker mooi wel op een 300 mixer

Zelf denk ik ook dat mijn Pick up straks verhuist naar het buitenland daar betalen ze nu helemaal geen wegenbelasting dat is het betere werk :D als ik zie wat er nu weer allemaal hier naar toe verscheept wordt is het straks toch weer over en uit met de Oldtimers

Bedankt voor je uitleg en wens je een fijn weekend


Mvg Frits
Post Reply