Corvette schokt bij het langzaam weg rijden

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
formula400
Posts: 56
Joined: Thu Apr 13, 2017 8:15 pm

Corvette schokt bij het langzaam weg rijden

Post by formula400 »

Ik heb de Firebird ingeruild voor een 74 Corvette met een handgeschakelde 4 bak.
Nu heb ik het probleem dat als ik weg wil rijden en laat de koppeling niet helemaal los de auto gaat schudden, het lijkt wel alsof de koppelingsplaten blijven plakken.Er zit een redelijk nieuwe koppeling in (10.000 km) zit ook heel hoog, als ik mijn voet op de koppeling hou voel ik hem wel schudden (druklager defect?)
Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan doen.
Anders trek ik in de winter de bak eronderuit en ga alles weer vernieuwen
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Corvette schokt bij het langzaam weg rijden

Post by boyanka »

Gebeurt wel vaker bij de oude handgeschakelde amerikanen. Kwestie van de koppeling sneller te laten opkomen. Andere koppeling zal niet helpen.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Corvette schokt bij het langzaam weg rijden

Post by Collector »

Zou ook even kijken naar de bloksteunen, als daar het rubber twijfelachtig word dan gaat de boel ook schudden.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Corvette schokt bij het langzaam weg rijden

Post by Corp »

verlepte drukgroep, als je langzaam wegrijdt grijpt hij beter door verschil statische (of dicht daarbij) en dynamische wrijving, (statische wrijving veel hoger, net als bijv een kast verschuiven...als je het ding een maal aan het schuiven hebt gaat het een stuk lichter), bij meer vermogen slipt hij constant. Ofwel, een nieuwe drukgroep erin, vliegwiel laten afvlakken (dus niet afdraaien als een grammofoonplaat dat geeft ook stuiteren net als bij afgedraaide remmen) en een verse koppelingsplaat erop
formula400
Posts: 56
Joined: Thu Apr 13, 2017 8:15 pm

Re: Corvette schokt bij het langzaam weg rijden

Post by formula400 »

Corp wrote: Wed Aug 30, 2017 5:53 pm verlepte drukgroep, als je langzaam wegrijdt grijpt hij beter door verschil statische (of dicht daarbij) en dynamische wrijving, (statische wrijving veel hoger, net als bijv een kast verschuiven...als je het ding een maal aan het schuiven hebt gaat het een stuk lichter), bij meer vermogen slipt hij constant. Ofwel, een nieuwe drukgroep erin, vliegwiel laten afvlakken (dus niet afdraaien als een grammofoonplaat dat geeft ook stuiteren net als bij afgedraaide remmen) en een verse koppelingsplaat erop
Ik voel het koppelingspedaal ook erg schudden dus wilde zo wiezo het druklager vernieuwen maar gooi gelijk alles nieuw erin van de winter.
Rare is dat de koppeling er nog niet echt lang inzit.
Dank jullie wel voor de reacties.
Post Reply