Tot hoever loopt je schaalverdeling op de oliedrukmeter?...hoeveel psi geeft ie aan dan?FritsVrolijk wrote: ↑Sat Sep 02, 2017 1:11 am Nog ff een vraagje op welke stand moet de naald van mijn oliedrukmeter staan wil de motor gezond zijn
Hij staat nu op de eerste streep van links lijkt mij beetje mager ??? en daar stond hij ook met de olie die er in zat dus niet alleen met de 5 w 40
En nee ben niet gelijk in paniek of ga me motor laten reviseren maar vroeg me het gewoon af
De oliedruk gaat wel omhoog met gas geven naar bijna de laatste streep op de meter
Fijn weekend iedereen
Olie koeler en oliedrukmeter vraag
-
- Posts: 252
- Joined: Mon Aug 24, 2009 5:18 pm
Re: Olie koeler aansluiting onder of boven
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag
Zal straks even een foto maken ga hem zo toch even warm laten lopen
Vanaf streep een tot het einde heb ik 5 strepen bij het opstarten staat hij in het midden en zakt dan terug naar streep 2 dus een streepje verder
En geef ik gas dan ongeveer tot streep vier
Las ook dat in dit soort motoren 454 BigBlok eigenlijk een olie moet met veel zink
Bedankt voor het mee denken Wim
Vanaf streep een tot het einde heb ik 5 strepen bij het opstarten staat hij in het midden en zakt dan terug naar streep 2 dus een streepje verder
En geef ik gas dan ongeveer tot streep vier
Las ook dat in dit soort motoren 454 BigBlok eigenlijk een olie moet met veel zink
Bedankt voor het mee denken Wim
Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag
Het is heel normaal dat je oliedruk wat hoger is met koude motor en dan zakt als hij warm wordt.
De standaard druk meters moet je ook niet teveel van aantrekken want die zijn meestal niet erg precies.
Als hij doet wat jij zegt dan is het prima.
De standaard druk meters moet je ook niet teveel van aantrekken want die zijn meestal niet erg precies.
Als hij doet wat jij zegt dan is het prima.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag
Bedankt Renev dan laten we het hierbij
Heb toch alweer een ander probleem geen brandstof haha denk dat de pomp is overleden
En ik verlies koelvloeistof maar dat kan komen omdat de vorige eigenaar een nieuwe radiator en pomp heeft gemonteerd laten we dat maar hopen
Ook zit er veel roest in me doorzichtige brandstof filter dus tijd om de hele meuk eens goed schoon te maken
Verlopig nog genoeg te doen hier alleen weer zo naatje dat ik net onderdelen heb laten komen en nu de pomp verrot is ff baal momentje
Heb toch alweer een ander probleem geen brandstof haha denk dat de pomp is overleden
En ik verlies koelvloeistof maar dat kan komen omdat de vorige eigenaar een nieuwe radiator en pomp heeft gemonteerd laten we dat maar hopen
Ook zit er veel roest in me doorzichtige brandstof filter dus tijd om de hele meuk eens goed schoon te maken
Verlopig nog genoeg te doen hier alleen weer zo naatje dat ik net onderdelen heb laten komen en nu de pomp verrot is ff baal momentje
Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag
hang er een externe oliedrukmeter aan met schaal. Dan weet je toch precies wat de druk is?
En komt die roest niet uit je tank?
En komt die roest niet uit je tank?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag
Dat kan Jeroen maar die heb ik nu ff niet dus die moet ik dan kopen
En klopt die roest komt uit een van de 2 extra tanken die er onder zitten
De schakelaar stond in theorie op main Tank maar in praktijk op een van de twee andere Tanken met ouwe benzine
Dat probleem is opgelost hij loopt weer nog niet naar me zin maar dat komt hopelijk nog wel
En klopt die roest komt uit een van de 2 extra tanken die er onder zitten
De schakelaar stond in theorie op main Tank maar in praktijk op een van de twee andere Tanken met ouwe benzine
Dat probleem is opgelost hij loopt weer nog niet naar me zin maar dat komt hopelijk nog wel