Muziek in Cadillac

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Eelke
Posts: 31
Joined: Mon Jul 17, 2017 4:39 pm

Muziek in Cadillac

Post by Eelke »

Hallo allen,

Binnenkort ben ik de bezitter van Cadillac Coupe Deville uit 1977. In deze auto zit de originele radio met hout-look. Qua uiterlijk wil dit graag zo houden.

Echter, ik houd wel van een muziekje en vroeg me dus af wat de opties zijn om dit toch te bewerkstelligen. Zo las ik laatst iets over een nieuwe radio wegwerken in het dashboard kastje. Iemand hier ervaring mee?

Verder vroeg ik me af welke alternatieven er zijn om toch van digitale muziek te kunnen genieten in je ouwe Amerikaan.

Alvast bedankt.


Groeten,

Eelke
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Muziek in Cadillac

Post by grandmaster n »

Idd gewoon een moderne radio inbouwen en in je dashboardkastje verstoppen. Neem ook gelijk de speakers mee.
En die moderne radio kan vast ook wat digitaals.

gr
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Muziek in Cadillac

Post by Nick_nl »

Het is vaak ook mogelijk om het binnenwerk van de radio te laten vervangen door modern spul.
http://www.tech-retro.com/Aurora_Design/FMR.html
Nadeel is dat het erg prijzig is
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Muziek in Cadillac

Post by Wilf »

Als je handig bent kan je dat ook zelf doen. Ben ik ook mee bezig. Kosten: een paar euro plus vrije tijd.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Muziek in Cadillac

Post by Nick_nl »

Als je er meer over kan vertellen graag. De specs van zo'n Aurora_Design zijn best goed. 4 laags printplaat dacht ik.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Muziek in Cadillac

Post by Jeroen_Sp »

hou er ook rekening mee dat je nieuwe draden moet leggen. Die oude systemen hebben de speakers vaak aan massa liggen, dat vinden de nieuwe radios meestal niet zo fijn
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Muziek in Cadillac

Post by Wilf »

Nick_nl wrote: Wed Aug 16, 2017 9:44 pm Als je er meer over kan vertellen graag.
Een klasse D of T versterker, 2, 3 of 4 kanaals uit China kost letterlijk een paar euro. Daar kan een minijack of tulp in en dan kan je daar je mobiel op aansluiten. Of je koopt een amp met Bluetooth. Dit zijn enkel printplaatjes. Superlicht, superklein en superefficient. Je zou de volumeknop kunnen gebruiken voor stroomvoorziening en volume zoals normaal en de tuner als verbergplek voor minijack of USB-aansluiting bijvoorbeeld. En eventueel een computer zoals de raspberry pi erbij, kan je nog verder gaan. Originele knopjes kan je ook gebruiken als encoders.

Voor ideeen moet je googelen op "kratradio" en dat dan in een autoradio bedenken.
Post Reply