Dashbord verlichting werkt weer ben weer Happy

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by camaro67 »

Lampjes ook doorgemeten ??

Gr.Joop
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by hemi »

je kan een klein stukje draad pakken en die op de plusdraad drukken die je schakelaar in gaat en ook op de uitgaande draad naar je dashboard toe.
dan zou de verlichting moeten gaan branden.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

camaro67 wrote: Sun Aug 06, 2017 9:18 pm Lampjes ook doorgemeten ??


Alle lampjes zijn oke en er alle lampjes kapot kan haast niet

Bedankt voor het mee denken

Gr.Joop
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

hemi wrote: Sun Aug 06, 2017 9:29 pm je kan een klein stukje draad pakken en die op de plusdraad drukken die je schakelaar in gaat en ook op de uitgaande draad naar je dashboard toe.
dan zou de verlichting moeten gaan branden.

Heb net heel de schakelaar schoongemaakt was wel een bende in de schakelaar maar helaas nog geen resultaat

Het gekke is dat op dat zwarte blok dat me Dashbord in gaat er wel een met 14 volt spanning is .


Misschien wel een aarde probleem kan me niet voorstellen dat de schakelaar stuk is echt heel simpel van binnen allemaal


Binnenkort weer een bestelling doen en dan toch maar een nieuwe schakelaar mee laten komen


In het ergste geval heb ik een klote printplaat gekocht en werkt er daarom niks


Zal de verkoper een mailen
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

Nou vandaag een nieuwe lichtschakelaar besteld

Verder nog een Cardanlager en 2 motormounts besteld dus verlopig nog genoeg werk aan de winkel :D


nu maar wachten op het pakketje :cheers:
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by Bromgabber »

FritsVrolijk wrote: Sun Aug 06, 2017 10:31 pm Heb net heel de schakelaar schoongemaakt was wel een bende in de schakelaar maar helaas nog geen resultaat
Hoe zag het spiraaltje en de contacten ervan eruit?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

Als nieuw nog


Maar heel de schakelaar gaat zwaar dus een nieuwe is zowiezo goed om te doen

Net contact gehad met de verkoper van de printplaat het kan daar ook nog mis gaan blijkbaar


Misschien gewoon een verkeerde printplaat gekocht kan me het niet voorstellen maar je weet het maar nooit


Verlopig zitten we nog met een Dashbord dat niks doet haha


Wel staat er spanning op de draden waar spanning op hoort te staan bedoel dan op het blok dat op de lichtschakelaar gaat

En heb de functie van het dimmen doorgemeten en deze werkt goed volgens de multimeter :D




En nogmaals dank voor het mee denken Bromgabber :thumbs:
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by hemi »

FritsVrolijk wrote: Sun Aug 06, 2017 10:31 pm Heb net heel de schakelaar schoongemaakt was wel een bende in de schakelaar maar helaas nog geen resultaat

Het gekke is dat op dat zwarte blok dat me Dashbord in gaat er wel een met 14 volt spanning is .


Misschien wel een aarde probleem kan me niet voorstellen dat de schakelaar stuk is echt heel simpel van binnen allemaal


Binnenkort weer een bestelling doen en dan toch maar een nieuwe schakelaar mee laten komen


In het ergste geval heb ik een klote printplaat gekocht en werkt er daarom niks


Zal de verkoper een mailen

Een zwarte draad met 14 volt?
Zwart is toch meestal massa?
Ik heb helaas nooit zo'n pickup gehad dus ik kan je helaas geen details geven.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

Ben daar al uit dat is geen draad maar een pool die op het electra blok zit die me dash in gaat


Heb een nieuwe lichtschakelaar besteld hopen dat daar de fout zit


En Zwart is niet altijd massa in mijn geval er hangt ook een zwarte draad met een lampje voor de verlichting van de versnellingshandel


Bedankt zover Hemi hopelijk gaat het straks weer werken allemaal
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

Daar ik niet voor elke vraag een nieuw topic wil openen vraag ik het hier maar even


Het volgende ik heb een set bougikabels gekocht maar deze passen niet


Op de rotor moeten haakse bougiedoppen zitten en de die er nu op zitten zijn dus niet goed


De vraag het zijn 7 mm kabels is het zinvol er nieuwe bougiedoppen op te monteren of koop ik liever een goed set 8 mm kabels .


Zit er veel verschil in een 7 of 8 mm bougiekabel set ?? vindt het eigenlijk ook zonde om ze weg te gooien vandaar mijn vraag
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by Jeroen_Sp »

Ik zou niet in een gegoten set nieuwe doppen plaatsen. Dan beter een andere set kopen. Die 7 of 8 mm merk je volgens mij helemaal niks van met een standaard blok en idem ontsteking.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting doet nog niks

Post by FritsVrolijk »

De set is niet gegoten de doppen die er op zitten kunnen er makkelijk af fff trekken en hupsa


Bedankt voor je antwoord eerst me Dashbord weer werkend zien te krijgen en dan maar 8 doppies vernieuwen
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting werkt weer ben weer Happy

Post by FritsVrolijk »

Ook dit weer gefikst :)
Roger
Posts: 131
Joined: Wed Mar 18, 2015 6:55 pm

Re: Dashbord verlichting werkt weer ben weer Happy

Post by Roger »

En wat was de oorzaak / oplossing ?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dashbord verlichting werkt weer ben weer Happy

Post by FritsVrolijk »

Eerlijk ik weet het niet niet heb een nieuwe printplaat gekocht toen geen resultaat


Toen nog maar even een nieuwe schakelaar gekocht toen werkte het nog niet echt toppy


Dan maar met de multimeter aan het meten gegaan en een rot contact gefikst de boel in gespoten met remreiniger en toen met 8 bar lucht de boel schoon gespoten


En toen werkte alles behalve de temp meter maar dat kan ook wat anders zijn natuurlijk


Wel alles voorzien van led lampjes brand mooi licht minder heet en gaan nooit stuk


Wel is er een ledje in me teller unit gevallen haha maar dat boeit niet heb er geen last van en ga echt de boel niet weer open halen met het risico dat het straks weer niet werkt


Morgen ff nieuwe olie er in meuken heb de boel geflusht dus we gaan het meemaken ook nog een busje 5in 1 Stabilizer gekocht baat het niet schaad het niet hoop ik


En dat is het verhaal weer


Fijn weekend daar :thumbs:
Post Reply