STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

Zijn we weer met een vraag

Ben er achter dat een van mijn uitlaten is gescheurd zit een plaatje omheen met slangeklemen dus ellende


De vraag zijn MANIFOLD HEADER makkelijk te vervangen of is het 99 procent kans dat al je bouten afbreken en je nog meer ellende hebt

Volgende vraag wat is een goed set STAINLESS MANIFOLD HEADER voor een 454 BigBlok en behaal je veel winst met geluid en vermogen


Bedankt weer en een fijne avond daar :thumbs:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Nick_nl »

Bij mij ging het zo los, GY koppen en GY spruitstukken. Wat je kan doen is eerst met een staalborstel de roest van de bouten halen en een paar dagen inspuiten met kruipolie en dan in het weekend of zo alles los halen.

Btw GY, kun je vaak ook laten lassen. Mijn spruitstukken zijn van Nodulair gietijzer gemaakt, dat is best goed te lassen zelfs. Lamellair (grijs) gietijzer is wat lastiger.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Bromgabber »

Kans is groot dat er een/twee/meerdere bouten breken.
Zoals al getypt word, schoonmaken en kruipolie.
Wat ook nog weleens helpen wil is eerst de motor warm rijden en dan de bouten los proberen te halen dan willen ze nog weleens wat makkelijker los gaan.
Er zijn ook weleens bouten gebruikt die van binnen hol zijn, breken eerder maar wel weer makkelijker uitboren.
Bij het monteren hoeven die bouten niet achterlijk vast wat ik wel vaker zie. 20/25nm is vast genoeg.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

Duidelijk veel WD 40 staalborstel en veel mazzel hebben dat de zooi niet afbreekt

Nou dan weet ik het wel weer van alle bouten gaat de helft breken

Maar we moeten wat snel er onder duiken en kijken wat er precies loos is dit is zowiezo RDW afkeur zucht


Dank voor u antwoord Heren :thumbs:
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Bromgabber »

Geen WD40 maar kruipolie.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Collector »

WD40 is after shave voor loodgieters, afgezien van de geur (die best lekker is) vind ik dat dat spul alleen geschikt is om lichtmetalen velgen van remstof te ontdoen, ergens anders is het niet geschikt voor. Smerende werking is zo weg als dat spul is opgedroogt.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Nick_nl »

DIY penetrating oil Ben benieuwd of het werkt :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

Oke kruipolie gaat het worden heb ik ook nog staan

En duidelijk hier geen fans van WD40 wat gewoon visolie is met wat andere meuk heb ik ooit ergens gehoord
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

As great as those new products are, occasionally you can get by with a home brew—a 50/50 mixture of acetone and automatic transmission fluid. It has a strong smell and is far more flammable than commercial products, so make sure you use it outdoors and away from flames. It doesn’t work as fast as the commercial products, but if you need rust penetrant in a hurry, it will work.



Gaan we ook testen


Zal morgen eens kijken hoe erg het is gesteld met de uitlaat :cry:
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Bromgabber »

Handgereedschap met slagmoersleutel trek je ze waarschijnlijk allemaal aan stront.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Funk »

Het is inderdaad 99% kans dat AL je bouten afbreken. Hier is laatst onderzoek naar gedaan en er kwam dus uit dat de kans 99% is, dat geldt voor iedereen met een 454, ongeacht de staat.
99%.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

En dan wordt het blok eruit zeker en alles uitboren en opnieuw tappen

Fijne klus heb ik weer
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

Bromgabber wrote: Tue Jul 25, 2017 9:59 pm Handgereedschap met slagmoersleutel trek je ze waarschijnlijk allemaal aan stront.
Dacht ik al had de vraag al verwijderd ha ha
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by Funk »

Frits, bij elke vraag of 'tegenslag' verzucht je of klaag je dat er weer iets moet gebeuren. Kan je niet beter een leuke Hyundai i10 kopen ofzo? Begin er gewoon eens aan zonder vooraf te vragen hoe het zal verlopen, wie weet er nou of jouw bouten gaan afbreken? Je hebt zelf kruipolie staan, heb je dat ooit voor de sier gekocht ofzo?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: STAINLESS MANIFOLD HEADER Demonteren

Post by FritsVrolijk »

Funk wrote: Tue Jul 25, 2017 10:01 pm Het is inderdaad 99% kans dat AL je bouten afbreken. Hier is laatst onderzoek naar gedaan en er kwam dus uit dat de kans 99% is, dat geldt voor iedereen met een 454, ongeacht de staat.
99%.
Je zou er bijna om moeten lachen wat een onderzoek he.


Waar mensen hun tijd in steken :thumbs:
Post Reply