goeie staalplamuur?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by gert »

ik gebruik ook altijd Valvoline tectyl, en RX5 voor naadjes en plaatrandjes.
onder de auto doe ik niks, want dat heeft toch geen zin als er al roest zit.
en een chassis al helemaal niet, want dat is zo dik, dat rot in geen 40 jaar door, en dan heb ik die auto toch niet meer.
je moet je altijd afvragen of al die dure behandelingen wel zin hebben, en meestal hebben de volgende eigenaren daar pas profijt van.
ik heb een auto nooit langer dan een jaar of 6
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

Duidelijk plamuur gaat het zowiezo hier niet worden of ik las er een nieuw stukje plaatwerk in of ik probeer met lood het netjes te maken

Of ik laat er een stukje inlassen bij een bedrijf zal ook de wereld niet kosten hoop ik

Mag ik u vragen waar u dat bitumen product koop en of het te verspuiten is met een tectyl spuit
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by Collector »

FritsVrolijk wrote: Sun Jul 23, 2017 1:43 pm Duidelijk plamuur gaat het zowiezo hier niet worden of ik las er een nieuw stukje plaatwerk in of ik probeer met lood het netjes te maken

Of ik laat er een stukje inlassen bij een bedrijf zal ook de wereld niet kosten hoop ik

Mag ik u vragen waar u dat bitumen product koop en of het te verspuiten is met een tectyl spuit
Frits,
Stukje inlassen is the way to go !!

Bitumen is hier te koop http://www.binnenvaartwinkel.nl/onderwa ... rxEALw_wcB

Is niet te verspuiten daar is het te dik voor, gewoon ouderwets onderkant met de staalborstel schoon borstelen en dan 2x dik in de emaline zetten met de kwast.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

Haha thanks gaan we doen was al begonnen met de hogedruk reiniger de boel schoon te spuiten

En voor de holle ruimtes gebruik ik dan wel dat mike sanders spul


Buiten wat vliegroest is de auto aan de onderkant gelukkig vrij van ellende zelfs de dorpels zijn nog hard zo jammer dat shit gaatje in de deur :cry:



Fijne avond nog
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by MotiV8 »

Debrasel Ansi12 is top spul, maar gebruik je niet om strak te maken. Dat spul word bikkel hard & brandstofbestendig & kan je schroefdraad in tappen.
Je schuurt je eigen het ongans om dit strak te krijgen. Zeker niet te dik opzetten.

is inderdaad een loodvervanger die je over de las heen smeert voor diegene die niet kunnen vertinnen. Echter, ik kan wel vertinnen maar gebruik dit ook gewoon op rot plekjes waar vertinnen niet lekker wil.

Debrasel is je eerste plamuur laag, die zet je dun op. dan ga je verder met gele plamuur en stak zetten doe je met groene plamuur.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

Thanks waar bestel ik deze spullen heb wel iets op Ebay gezien maar weet niet of dit het goede spul is

Dan kan ik na het stukkie inlassen dit spul gebruiken


Dus u bent wel van het plamuren met tin


http://www.ebay.co.uk/itm/2kg-Black-Pol ... 1438.l2649

Nogmaals dank voor u antwoord
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

http://imgur.com/g5V6Pbd


Dit is het beruchte gaatje in de deur haha
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by muddy bandit »

Roestgaten repareren doe je door fris staal in te lassen, lood is meer een degelijk vulmiddel om kieren, kleine gaatjes van sierlijsten/emblemen e.d. degelijk op te vullen zonder risico dat het na verloop van tijd gaat barsten zoals plamuur doet.
Om lood te gebruiken moet je trouwens eerst een 100% zuivere staal ondergrond hebben zonder roest, verf en plamuur.
Dus voordat je dat gaatje op de foto kunt vullen zal je alles eerst met een schuurschijf zuiver moeten maken, maar ik ben bang dat als je met dat gaatje aan het schuren gaat je nog wel wat meer tegen komt rondom die locatie (die roest op de foto is namelijk plaatwerk wat van binnen uit weggeroest is), uitslijpen tot op het harde metaal dus en dan een fris stukje plaat erin lassen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

Gaan we doen ben ook benieuwd hoe de deur er verder van binnen uit ziet


Maar heb nu eerst andere dingen te doen deze ellende komt deze winter wel


En een nieuwe deur kost ook de wereld niet dus mocht het echt bagger zijn komt er gewoon een nieuwe deur in


Blijft raar dat deze rotte plek eigenlijk het enige ernstige roest probleem is verder is het plaatwerk eigenlijk nog meer dan goed

Bedankt voor u reactie
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

Collector wrote: Sun Jul 16, 2017 9:33 am Dit is 2 componenten plamuur met aluminium erin, hecht als een malle, schuurt redelijk makkelijk , is snel te verwerken en word gezien als een loodvervanger.
Image
Collector Waar bestel ik deze plamuur heeft u misschien een linkje Bedankt zover


Mvg Frits
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by Collector »

Frits er is een site die heet Google (www.Google.nl), als die opent krijg je een tekstvakje te zien als je daar dan debrasel alsi 12 kopen intoetst, dan krijg je allemaal blauw gekleurde tekst te zien, die tekst kan je aanklikken en dan kom je vanzelf wel op een site waar deze plamuur te koop is.
succes man !!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: goeie staalplamuur?

Post by FritsVrolijk »

Gedaan maar kwam zo snel dezelfde meuk niet tegen


Maar hij daalt in hoor minder vragen en zelf zoeken komt goed en ondertussen ook gevonden haha :thumbs:


Bedankt voor het advies en 1 fijne avond
Post Reply