W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Ik kwam deze thermostaat nog tegen:
https://centuryfuelproducts.com/parts/f ... re-control

Ik kan mij herinneren dat mijn lincoln (nu in stalling) hetzelfde doet als deze echt heel warm is (dus een tijd lopen op de oprit of een plekje zoeken in een parkeergarage). Dus misfires bij stationair maar super lopen bij iets gas geven. Zou bovenstaande daar bij helpen?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by sjak_brak »

Zoek het eerst in bv de ontstekingsdelen, naast de bekende slijtage-dingen zou je ook een nieuwe module kunnen proberen. Sowieso handig om eentje in je dashboardkastje te hebben.

Ook de afstelling van de pickup-coil kan iets verlopen zijn.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Pick up coil stond vorig jaar verkeerd en is afgesteld, net nagekeken en staat nog goed.

Module, weerstand en bobine heb ik ook pas vervangen (300km terug). Rotor en kap nog niet maar ik heb net een set gekocht, daarbij ook meteen kabels en een luchtfilter besteld. Moet nu nog even uit Amerika komen.

Het is me nu opgevallen dat het niet alleen stationair is, ook bij gas geven mist hij bij het op toeren komen een paar slagen. Daarna gaat het allemaal super.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Iets meer voorontsteking en ruimer gas (die schuif bovenop naar 85%) doet al wonderen, ook het stationair een tikke hoger. Nu heb ik weer pit bij optrekken (dat was weg bij die schuif 40-50% open) en hij lijkt er goed mee stationair te lopen.

Voor nu even goed zat tot de kabels binnenkomen met het filter.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Ok ik ben weer iets verder, maar wel verder van huis.

Ik heb de spullen binnen gekregen (rotor & kap, bougiekabels en nieuwe luchtfilter) en meteen gemonteerd. Nu loopt de auto slechter als ooit. Hij loopt op 7 of 6 cilinders constant. Tenzij ik optrek dan spruttelt hij een tijd om vervolgens op alle 8 de cilinders verder te gaan. Begin een beetje radeloos te worden.

Ondertussen heb ik de verdamper en mixer al helemaal uit elkaar gehad en alles schoongemaakt. De afstelling heeft geen verschil op het lopen van de motor, van arm naar rijk heb ik dit probleem. Al is het als alles rijk staat wel iets minder. Ook lijkt de motor veel vooronsteking ook wel lekker te vinden.

Iemand goede ideeen? Wat ik heb gedaan:

Onstekingsmodule en weerstand, nieuw
Bobine nieuw (ook oude er weer op gehad en geen verschil)
Bogiekabels, nieuw
Rotor en kap zijn nieuw, geen verschil met een andere welke ik nog had liggen
Bougies zijn gesteld, iets krapper als fabrieks voorgeschreven
Pick up spoel is afgesteld op fabriekswaarde
Luchtfilter, nieuw
Brandstoffilter, nieuw

Het is begonnen sinds ik het Lpg er in wilde bouwen, op benzine loopt ie nu helemaal beroerd (met "schuif" op mixer open). Daarvoor alleen af en toe een misfire bij stationair. Ik heb het gevoel dat ik in de buurt kom maar nog niet weet wat het is.....
Wat me wel opvalt is dat hij stationair voornamelijk op 7 cilinders loopt en heel af en toe loopt een paar slagen de 8e ook mee om er vervolgens weer mee te stoppen. Op de weg loopt hij ook beroerd bij optrekken tot na 5 seconden of zo en dan loopt ie gewoon weer op alle cilinders. Gas los en weer optrekken en hetzelfde, ruk lopen tot 5 seconden en dan gaan als een kanon (tot zover je van kanon kan praten bij de w200)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Toch wel weer iets verder. Bougies op originele waarde gezet ipv iets krapper en dat scheelt al een hoop. Loopt een stuk beter en stationair nu wel op 8. Alleen bij gemiddeld / normaal optrekken hapert er een cilinder. Nu heb ik een gescheiden uitlaatsysteem en kan ik horen dat het uit de rechterkant komt. Ik ga aan die kant de bougies nog iets ruimer zetten, wellicht doet het iets.

Ook de bougies net even gemeten, de meeste hebben ongeveer 8500-9000 ohm. Er zijn er twee die daar boven zitten met 10.800 en 11.500 ohm. Die zaten beide aan de rechterkant. Nu een daarvan naar links gezet en volgens mij heb ik het probleem nu "verplaatst" van wat ik zo aan de uitlaat kan horen. Dus meteen maar even nieuwe NGK bougies besteld.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

En weer iets verder, ik zag ineens een bougie die doorsloeg. Gelukkig is een setje nieuwe al onderweg. Laten we hopen dat dit het oplost.

Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

En is opgelost. NIeuwe Bougies erin en hij rijdt beter als ooit te voren.

Nu alleen nog even een afspraak maken bij de RDW om het LPG te keuren
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by FritsVrolijk »

Ben benieuwd sterkte Man En geen howto van de inbouw procedure haha
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Geen goed to idd. Ben er een dag mee bezig geweest. Gewoon de regels van de RDW volgen en eigenlijk kom je er dan wel voor elke auto
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by FritsVrolijk »

Ja als het het inbouwt zoals de RDW het wil komt het goed dat geloof ik haha
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Jeroen_Sp »

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je die regels volgt het inbouwen ook niet moeilijk is. Natuurlijk moet je wel wat kennis hebben van LPG voordat je er aan begint en die regels vullen dat dan aan.

De installatie heeft mij nu totaal 500 euro ongeveer gekost. Voor een impco, geen omvl. Her en der navragen kwam ik op offertes uit tussen de 1600-1800 euro voor een soortgelijke installatie. Scheelt dus enorm veel geld. ( om eerlijk te vergelijken moet ik er wel bij zeggen dat ik een aantal 2e hands onderdelen heb gebruikt, die offertes zijn op basis van nieuw. Maar niemand wilde met gebruikte spullen werken)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by FritsVrolijk »

Bedankt Jeroen ja ik snap hem denk dat het hier ook wel gaat lukken allemaal


Maar ik wacht nog even tot ze in DenHaag weten wat ze willen met de nieuwe Oldtimer regeltjes Zuchtttttttttttttt
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: W200 slaat na nieuwe inbouw niet aan op LPG

Post by Wilf »

Wachten heb je niks aan. Verandert toch allemaal wel een keer. Onze oude meuk wordt ook nog wel illegaal ooit. Dus niet wachten maar rijden!
Post Reply