cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Let op dat je bij een injectiewagen niet eerst moet pompen met gaspedaal, en geen gas bijgeven tijdens starten.
Daarnaast, als je terug de nostalgie in gaat met een carb: even opletten of andere functies gelinkt zijn aan de injectiemodule. Denk bv aan dashboardfuncties, ontsteking, ...
Daarnaast, als je terug de nostalgie in gaat met een carb: even opletten of andere functies gelinkt zijn aan de injectiemodule. Denk bv aan dashboardfuncties, ontsteking, ...
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
hoe zou ik kunnen zien dat de ontsteking via de computer geregeld word?
maar in principe als ik de injectoren en alles afkoppel en de computer en kabelboom laat zitten, heb ik toch nog steeds ontsteking?
als ik hem wel om ga bouwen komt er ook gewoon een mechanische brandstofpomp op, gat voor een pomp zit gewoon in het blok en het busje dat op het nokkenastandwiel zit die de brandstofpomp aandrijfd zit er ook op
maar in principe als ik de injectoren en alles afkoppel en de computer en kabelboom laat zitten, heb ik toch nog steeds ontsteking?
als ik hem wel om ga bouwen komt er ook gewoon een mechanische brandstofpomp op, gat voor een pomp zit gewoon in het blok en het busje dat op het nokkenastandwiel zit die de brandstofpomp aandrijfd zit er ook op
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
heb toch besloten een carburateur blok er van te maken
maar als ik de 2 puntjes op de distributietandwielen recht tegenover elkaar zet wijst mijn rotor de verkeerde kant op volgens het plaat van google. echter toen ik hem kocht zei de vorige eigenaar dat hij niet meer liep nadat er een nieuwe ketting opgekomen is, zou het kunnen dat het nokkenas tandwiel een keer rond gedraaid is waardoor de ontsteking nu 180 graden verkeerd zit?
of kan een ketting maar op 1 manier zolang je de puntjes maar in lijn houd?
maar als ik de 2 puntjes op de distributietandwielen recht tegenover elkaar zet wijst mijn rotor de verkeerde kant op volgens het plaat van google. echter toen ik hem kocht zei de vorige eigenaar dat hij niet meer liep nadat er een nieuwe ketting opgekomen is, zou het kunnen dat het nokkenas tandwiel een keer rond gedraaid is waardoor de ontsteking nu 180 graden verkeerd zit?
of kan een ketting maar op 1 manier zolang je de puntjes maar in lijn houd?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Geen foto te zien
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Een ontsteking kan zeker 180 graden verkeerd geplaatst worden.
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
oh ik zie het
nu moet het beter zijn
zou het kunnen dat degene die de ketting vervangen heeft de nokkenas wat rond gedraaid heeft waardoor de ontsteking verkeerd staat?
lijkt me een beetje raar als je de ketting van een lopende auto gaat vervangen dat je dan ook de ontsteking 180 graden verkeerd zet
nu moet het beter zijn
zou het kunnen dat degene die de ketting vervangen heeft de nokkenas wat rond gedraaid heeft waardoor de ontsteking verkeerd staat?
lijkt me een beetje raar als je de ketting van een lopende auto gaat vervangen dat je dan ook de ontsteking 180 graden verkeerd zet
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
je moet nu gewoon zorgen dat de rotor naar de eerste cilinder wijst als die cilinder op begin arbeidsslag staat en het demper merkteken tegenover het vaste merkteken.
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
volgens het plaatje zou de rotor toch juist naar achter moeten wijzen?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Ja bougiekabel van eerste cilinder.
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
staat ie nu niet op de uitlaat slag? Draai de motor nog eens door tot de puntjes weer tegenover elkaar staan
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
dit wordt heel verwarrend.
het gaat erom dat de eerste cil op begin arbiedslag staat, dus zuiger boven in beide kleppen dicht
dit stel je vast, door de krukas te draaien in de draairichting, met je vinger in het bougie gat, tot je de zuiger door het bougiegat voelt blazen, dan doordraaien tot de onstekings merktekens in lijn staan
op dit moment moet de eerste cil een vonk krijgen
dus moet de rotor wijzen naar de bougiekabel die naar de eerste cil toegaat.
desnoods verwissel je alle bougiekabels, in de juiste ontstekings volgorde.
dan pas kun je starten.
het gaat erom dat de eerste cil op begin arbiedslag staat, dus zuiger boven in beide kleppen dicht
dit stel je vast, door de krukas te draaien in de draairichting, met je vinger in het bougie gat, tot je de zuiger door het bougiegat voelt blazen, dan doordraaien tot de onstekings merktekens in lijn staan
op dit moment moet de eerste cil een vonk krijgen
dus moet de rotor wijzen naar de bougiekabel die naar de eerste cil toegaat.
desnoods verwissel je alle bougiekabels, in de juiste ontstekings volgorde.
dan pas kun je starten.
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Straks was er helemaal niets aan de hand maar stond alleen de ontsteking verkeerd
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
Je heb hem dus gekocht toen hij het wel deed of heeft vanaf aanschaf de motor al niet gelopen?
Zoals hierboven al getypt word, kan dus zijn dat de ontsteking alleen niet juist staat?
Re: cadillac seville 1979 5,7 efi ombouwen naar carburateur?
nee blok liep niet toen ik hem kocht
heb alles ondertussen omgebouwd naar carburateur en de ontsteking verdraaid, maar nu is mijn vraag: als dr punten op de distributie tandwielen tegenover elkaar staan is dit dan de arbeidslag of de compressieslag? want het zou ook nog kunnen dat de nokkenas 180 graden verkeerd staat? want ik krijg alleen maar backfires en geen tekenen van leven
alvast bedank
heb alles ondertussen omgebouwd naar carburateur en de ontsteking verdraaid, maar nu is mijn vraag: als dr punten op de distributie tandwielen tegenover elkaar staan is dit dan de arbeidslag of de compressieslag? want het zou ook nog kunnen dat de nokkenas 180 graden verkeerd staat? want ik krijg alleen maar backfires en geen tekenen van leven
alvast bedank