lpg injectie op 454??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

lpg injectie op 454??

Post by paulv »

ik ben nu bezig met mijn 1971 gto waar een 454 Chevy inkomt. blok heeft 400 echte pk's en een berg koppel. met th700 en 3,42 gearing.
wordt lpg only. (
ik heb nu een impco 425 mixer liggen die eigenlijk te klein is..
ik heb een ram-air motorkap met de sleuven voorin (zeldzaam) om het probleem van de hoge mixer plus luchtfilter op te lossen heb ik een losse shaker-hood van een trans-am gekocht die ik in de motorkap wil plaatsen..

ik heb er eigenlijk problemen mee om een zeldzame motorkap te verzagen voor een lpg mixer die eigenlijk niet voldoet..
2 mixers naast elkaar passen helemaal niet onder de kap.
verder vind ik dat een ram-air kap en een shaker samen een beetje teveel van het goede..

is er een lpg systeem te koop wat ik kan gebruiken. (lpg only)
ik heb al een paar lpg bedrijven gebeld, maar zonder resultaat..

wat is wijsheid..
groet Paul
Milsbeek

foto's volgen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by sjak_brak »

Technocarb-mixers zijn van het formaat van een holley-carb. Zijn geen goedkope systemen overigens, en geregeld (dmv lambda-sonde)

Als je voor injectie gaat, dan heb je ineens een hele hoop extra electronica erbij nodig, daarnaast is koude start op LPG doorgaans niet voorzien bij gasinjectie-systemen.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by paulv »

Sjak for president!

kijk daar kunnen we wat mee!

Aangezien ik nu mijn blok/headers aan het klaar aan het maken was, moest ik er nu mee aan de slag.(ivm monteren lambda sensoren)
ik heb alleen een leverancier gevonden in Engeland. ik zal ze eens een mailtje sturen.(halve site van hun werkt niet )
ik zal ook goed moeten informeren ivm keurmerken.
mijn pontiac staat nog op duits kenteken en moet nog naar de RDW en moet dus ook nog lpg op kenteken komen...

bedankt groet Paul
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by Ferry83 »

Iwema heeft ook een hoog vermogen mixer...Ding is geloof ik gebaseerd op een merk waar ik even niet kan opkomen.

http://www.iwemalpg.com/Systems.htm
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by mercury1970 »

Mixer is OHG- lookalike.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Homer »

paulv wrote: Tue May 16, 2017 1:33 pm wat is wijsheid..
groet Paul
Milsbeek

foto's volgen
Gewoon op kwastenreiniger rijden probleem opgelost, aangezien er al weer iets in de maak is om de oldtimer regeling weer eens op de schop te nemen zou ik het risico niet nemen, en eerst eens afwachten.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by BigBlockMopar »

Ik rij sinds enkele maanden met een MegaSquirt ECU (MS3x) in m'n Dodge Dart op LPG.
Tot nu toe regel ik alleen de ontsteking met de ECU maar heb al enige tijd het een en ander liggen voor dampgas injectie, wat simpelweg ook aan de ECU aangesloten kan worden.
Het dampgas spul is nu nog van Magic (single stage verdamper en injectoren), maar ik zal waarschijnlijk wel overstappen naar Keihin injectoren tzt.

Het mogelijk koude start probleem wil ik oplossen door voorlopig nog de 'standaard' IMPCO installatie ernaast werkzaam te houden.
Dus starten met de IMPCO, en dan de ECU automatisch laten overschakelen naar injectie als bijv. het koelwater zeg 30 of 40 graden wordt.

Alleen al de overstap naar een digitaal gestuurde ontsteking heeft al veel rijplezier teweeggebracht.
De eerste maand heb ik nagenoeg iedere dag een aangepaste ontstekingscurve geupload naar de ECU, om zo met trial-and-error tot een, voor mijn motor, goede LPG vervroegingscurve te komen.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Funk »

Volgens mij moet het koude starten ook geen probleem zijn op LPG met een programmeerbare ECU, toch?
Ik had met mijn Volvo 850 en 940 al geen problemen om direct op LPG te starten (zonder specifieke parameters), dus ik zou niet weten waarom dat ook met een ander blok niet zou kunnen als je juist de setting daar op aan kan passen.

http://www.bs-autotune.nl geeft ook workshops en heeft een systeem voor LPG, ben je daar al uitgekomen?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by BigBlockMopar »

Het (mogelijke) probleem bij LPG dampgas-injectie is, dat er half vloeibare LPG mee ingespoten kan worden. Dat geeft dan een belachelijk rijk mengsel als het druppeltje LPG pas na de injector in het inlaatmanifold verdampt (en dan 270x uitzet).
Dit is voornamelijk mogelijk bij een koude motor, onder (teveel) last, omdat er slechts een single stage verdamper gebruikt wordt bij injectie.

Voor een hobby-auto valt er wellicht wel mee te leven dat je met een koude motor niet direct stevig gas (moet) kunnen geven.
Het is niet voor niets dat auto-fabrikanten en gas-ombouwsystemen het benzine-systeem in werking houden en wordt gebruikt om op te starten.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by kikkegek »

ik ga deze ff volgen.

Ik ben zelf bezig om net als BBM ook een Megasquirt op mijn big block te bouwen met dampgasinjectie

dit is mij projectpagina waar ik mijn voortgang deel
http://www.facebook.com/77suburban

ik zit te denken aan een KME Gold of Turbo verdamper en dan flink oversized, zodat je dat probleem met koude start hopelijk minder hebt.

In eerste instantie houd ik mijn TBI systeem ook in leven als backup of voor koude start.

Dat idee van BBM om een gewone mixer op lpg voor koude start te houden, spreek me ook wel aan. GOED IDEE
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by paulv »

ik ben nu met een "nut and bolt" restauratie bezig en wil alles in 1 keer netjes maken.
en liefst zo simpel mogelijk..
een "technocarb" mixer spreekt me tot nu toe het meeste aan.
Gister nog even geinformeerd bij BS-autotune..
ik vind het nog erg moeilijk allemaal.. ik wil het liefst zo min mogelijk kabels en alles netjes gemonteerd onder de kap..


De mixer van "Iwema " 50 mm moet 400 pk kunnen voeden met 2 verdampers (volgens hun site)
is dit iets?? heeft iemand al zoiets in gebruik?

wanneer moet ik 2 verdampers gaan gebruiken?? hoeveel vermogen kan 1 mixer met 1 leiding van 8 mm leveren??
ik heb 400 pk ,maar zal zelden tot nooit lang volgas rijden.. alleen bij optrekken t/m 4e versnelling..
wordt een snelle straatauto/cruiser.

Kan een imcpo 425 eventueel aangepast worden voor meer vermogen???

bedankt,

groet Paul
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Pavement Pounder »

Ik maak me eigenlijk ook een beetje zorgen om de th700r4 of die dat wel aan kan.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by kikkegek »

LS Swap nog een optie?
Afhankelijk van type blok heb je meer koppel en pk en rijd stuk zuiniger op benzine en past denk ik wel onder de motorkap.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by paulv »

ik heb een gloednieuwe th700 van bowtie-overdrives. level 2. dus dat komt wel goed..
454 die ik heb liggen is bullitproof, snel en betaald..en veel mooier qua looks..
bij twijfel ga ik eerst rijden met de 425 liggen die ik heb liggen, maar liever alles eerst in 1 keer goed..
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by kikkegek »

Ik zou idd gewoon die 425 monteren, maar ook een AFR meter, zodat je kunt blijven bewaken of je geen arm mengsel krijgt. Kan je bijvoorbeeld mooi een MTX-L voor gebruiken van Innovate
Last edited by kikkegek on Wed May 24, 2017 8:30 am, edited 1 time in total.
Post Reply