Daar is Wouter weer

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Daar is Wouter weer

Post by willem »

Lijkt me een redelijk voorstel waarbij bezitters van bijvoorbeeld een oude diesel landrover toch weer kunnen rijden zonder het volle pond te hoeven betalen. Alleen de toeslag voor LPG begrijp ik niet, het gaat toch om het milieu en LPG is toch milieuvriendelijk t.o.v. andere brandstoffen, ze zouden juist korting voor rijden op LPG moeten geven.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by gerrutcamaro »

Rijden op LPG is ook niet milieuvriendelijk & en maar zelden de motivatie om erop te gaan rijden.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Homer »

Alles wat ouder is als 40 jaar en dagelijks gereden wordt op LPG heeft niets met cultuur erfgoed te maken, dit is gewoon de dikke jongen uithangen en er niet voor willen betalen, volgens mij. Dus wat mijn betreft mag de belasting dus gewoon door gaan, en als ik dan strakst ook weer mag betalen voor mijn oude auto, dan is dat zo, je houd het toch niet tegen. Vooral op die toffe gast stemmen op Groen Links L. De Behanger vind ik het.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by silentchaos »

Het is minder milieu-onvriendelijk maar om het milieuvriendelijk te noemen gaat wat ver...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Daar is Wouter weer

Post by sjak_brak »

Wat het voorstel ook is, er zal altijd wel iemand iets over te zeiken hebben :D

Daarnaast is 1 ding zeker geslaagd met al die voorstellen: ze hebben gezorgd voor verdeeldheid. Ik denk dan bv aan liefhebbers die lukraak bepalen dat andere liefhebbers helemaal geen liefhebbers zijn, met allerlei prententieuze retoriek, of om alleen de kosten bij een ander te leggen. Om allerlei omstandigheden zoals de brandstof van het voertuig, de regelmaat waarmee er gereden wordt, het al dan niet kunnen hebben van een garage of stalling, etc.

Dit voorstel is bv ook nadelig voor mensen met een omvangrijke collectie, waar incidenteel mee wordt gereden; schorsen voor de rest van het jaar baat dan immers ook niet. Ik denk dan bv aan de man met zijn 36 Imperials.

Voor liefhebbers van recentere voertuigen is het wel een grote verbetering tov de huidige overgangsregeling.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Touchwood »

En zo maakt Wouter toch weer veel los. 😀
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Texas Boy »

Touchwood wrote: Sat May 13, 2017 4:07 pm En zo maakt Wouter toch weer veel los. 😀
Zou mooier zijn dat hij iets bereikt :P
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Touchwood »

Wie weet. Deze keer wel?

In 2013 tijdens alle commotie heb ik van bv D66 begrepen, dat ze eigenlijk de huidige 40 jaar regeling niet willen handhaven. Zij willen alles met rekeningrijden regelen. Ook voor oude auto's. In Groen Links vinden ze ongetwijfeld een medestander in die opvatting.

Die 2 partijen zitten dus niet te wachten op dit voorstel van ons aller Wouter. Aan de andere kant:

Hoe wil je in vredesnaam gemaakte kilometers meten?

Ik zie een bloeiende handel opdoemen in kilometertellers met lage standen, GPS-stoorzendertjes, management-computer hackers, etc, etc.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by mercury-capri »

Image
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Rob Rules »

Nu zit er voor mij toch wel een lichtpuntje aan:
* bedrijfsvoertuigen >3500kg €100 per jaar.
Voor mijn K30 op diesel en vrachtwagen kenteken nog altijd beter dan €145 per kwartaal. Misschien is terugkeuren naar bedrijfsauto ook nog wel een optie.
Mag ik hier in de buurt ook weer de stad in, mocht ik zin hebben om dwars door de stad te cruisen, zonder op milieuzones voor trucks te letten.

Ook voor mijn pas aangeschafte Opel Monza van 1979 voordelig. Met het geld wat ik bespaar aan de K30, zou ik deze ook op LPG kunnen rijden.

Mijn 2 centen..
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Touchwood »

Ben benieuwd of het er van komt. Groen Links doet niet meer mee. Das iig al een begin.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Texas Boy »

Apart, ze beginnen overal weer te schreeuwen en opeens stil en we zijn weer 2 maanden verder :roll: :? :P
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by FritsVrolijk »

:oops:
Last edited by FritsVrolijk on Tue Jul 11, 2017 5:31 pm, edited 1 time in total.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by Texas Boy »

uuuhhh, verkeerde topic Frits vermoed ik?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Daar is Wouter weer

Post by FritsVrolijk »

Ha ha zal het weg halen was ff boos sorry
Post Reply