"Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
En, opgelost?
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Dit gevonden
http://www.corvetteforum.com/forums/c3- ... stion.html
Onderdeeltjes gekocht. Vanavond solderen en testen.
http://www.corvetteforum.com/forums/c3- ... stion.html
Onderdeeltjes gekocht. Vanavond solderen en testen.
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Opgelost.
Naald is nog wel onrustig. Klein beetje. Maar toerental wordt weer normaal weergegeven.
Paar foto's.
Naald is nog wel onrustig. Klein beetje. Maar toerental wordt weer normaal weergegeven.
Paar foto's.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
netjes , misschien kun je het beter in hars gieten das wat beter bestand tegen vochtigheid en je hebt een betere trek ontlasting voor de draden die er in en uitkomen
je kan ook eens met de electronica shop eigenaar/medewerker praten over de waardes van de weerstanden en condensatoren , meestal zijn ze vrij goed met de soldeerbout en kunnen je een tip geven over een kleine wijziging waarmee je de toerenteller perfect stil krijgt
je kan ook eens met de electronica shop eigenaar/medewerker praten over de waardes van de weerstanden en condensatoren , meestal zijn ze vrij goed met de soldeerbout en kunnen je een tip geven over een kleine wijziging waarmee je de toerenteller perfect stil krijgt
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Thanks man. Ik zal toch denk ik eerst meer info over soort signal moeten hebben toch? Anders ff topic op circuitsonline starten.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
er zijn hand held scoops op de markt die niet veel groter zijn als een smart phone , vaak gebruiken die mederwerkers dat soort spullen achter de schermen voor reparaties en hobbien als het stil is in de zaak
als je je auto er voor de deur kan parkeren en het niet te druk is is het een kleine moeite voor ze om even naar buiten te lopen en de testpennen op de aansluitingen te zetten
als je je auto er voor de deur kan parkeren en het niet te druk is is het een kleine moeite voor ze om even naar buiten te lopen en de testpennen op de aansluitingen te zetten
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
schakeling hielp wel iets. Maar toerental bleef wippen.
Toen de tach overgezet van het coil contact naar de uitgang van de GM ignition module die ik als ingangssignaal voor me elektronische ontsteking gebruik. Voilà. Heb weer rustig en duidelijk toch signaal.
Toen de tach overgezet van het coil contact naar de uitgang van de GM ignition module die ik als ingangssignaal voor me elektronische ontsteking gebruik. Voilà. Heb weer rustig en duidelijk toch signaal.
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
even weer update van mijn Monster.
filter lostte toch niet alle storing op. Heb uiteindelijk niet het coil contact, maar de uitgang van de ontstekingsmodule gebruikt voor de TACH en nu werkt alles weer prima.
VONK laatst getest met een vonkentester. leuk ding...check it out:
Daarna eindelijk de Velleman K2599 ruitenwisser interval module ingebouwd.
stekkertje gemaakt voor tussen originele schakelaar van ruitenwisser met alleen LO en HI
heb toch geen radio, dus met plaatje daar geplaatst
en getest
filter lostte toch niet alle storing op. Heb uiteindelijk niet het coil contact, maar de uitgang van de ontstekingsmodule gebruikt voor de TACH en nu werkt alles weer prima.
VONK laatst getest met een vonkentester. leuk ding...check it out:
Daarna eindelijk de Velleman K2599 ruitenwisser interval module ingebouwd.
stekkertje gemaakt voor tussen originele schakelaar van ruitenwisser met alleen LO en HI
heb toch geen radio, dus met plaatje daar geplaatst
en getest
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
daarna braken me remleidingen achter bij werken aan de achteras...waren compleet kroky
ging van het een naar het ander...alles roestig en oud...en slechte remleiding achter met bobbel erin...
dus trommels laten uitdraaien en coaten en nieuwe remcilinders en veertjes
lag beetje stof in de trommels
om my god wat een roest
trommeltje weer terug...naar Monsterd in Naaldwijk gebracht....top bedrijf, goede service
alles weer schoon en meteen nieuwe remschoenen
zucht...lagerschalen waren niet op goed eplek teruggezet na revisie...
maatje van me ff geholpen, nadat ik uren had lopen klootzakken en ze niet goed kreeg. zelf even compressortje gemaakt
toen bleek weer dat aan een kant iemand ooit heeft besloten dat je prima twee verschillende T-pins kunt gebruiken voor je remschoenen....zucht/...via PArts-n-stuff ff nieuwe geregeld.
monteren weer die handel
ohhhhhhhhhh.......mooiiiiiiiiiiiiiiii
en natuurlijk testtritje gemaakt door lokale tunnel
ging van het een naar het ander...alles roestig en oud...en slechte remleiding achter met bobbel erin...
dus trommels laten uitdraaien en coaten en nieuwe remcilinders en veertjes
lag beetje stof in de trommels
om my god wat een roest
trommeltje weer terug...naar Monsterd in Naaldwijk gebracht....top bedrijf, goede service
alles weer schoon en meteen nieuwe remschoenen
zucht...lagerschalen waren niet op goed eplek teruggezet na revisie...
maatje van me ff geholpen, nadat ik uren had lopen klootzakken en ze niet goed kreeg. zelf even compressortje gemaakt
toen bleek weer dat aan een kant iemand ooit heeft besloten dat je prima twee verschillende T-pins kunt gebruiken voor je remschoenen....zucht/...via PArts-n-stuff ff nieuwe geregeld.
monteren weer die handel
ohhhhhhhhhh.......mooiiiiiiiiiiiiiiii
en natuurlijk testtritje gemaakt door lokale tunnel
-
- Posts: 3056
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Die remleiding waren met de APK dan ook waarschijnlijk wel afkeur?
Wel mooi dat het weer netjes in elkaar zit
Hoop amerikaanse autos zijn bij elkaar geraapt helaas..
Wel mooi dat het weer netjes in elkaar zit
Hoop amerikaanse autos zijn bij elkaar geraapt helaas..
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
tja tis toch iedere keer weer verassend als je nog geen frame up opbouw hebt gedaan of hen nieuw uit de fabvriek hebt (zelfs dan...)
knabbelt toch iedere keer weer iets van de hack mecanic jobs weg, op een gegeven moment heb je toch een nette betrouwbare auto over
blij dat je niet onder het rijden achter de lekage van die remleidingen kwam , tis inderdaad apk afkeur , zelfs als ze roestig zijn al
helaas is apk een moment opname en kijken ze vaak niet erg goed onder de auto
knabbelt toch iedere keer weer iets van de hack mecanic jobs weg, op een gegeven moment heb je toch een nette betrouwbare auto over
blij dat je niet onder het rijden achter de lekage van die remleidingen kwam , tis inderdaad apk afkeur , zelfs als ze roestig zijn al
helaas is apk een moment opname en kijken ze vaak niet erg goed onder de auto
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
heb laatst met maatje in Monster een zonneband geplakt, omdat we geen zonnekleppen hebben en ik niet in dat mooie hemeltje wil gaan boren.
heb 50x300 tintfolie besteld. 5% lichtdoorlatend.
kan je nog prima doorheen kijken:
heb 50x300 tintfolie besteld. 5% lichtdoorlatend.
kan je nog prima doorheen kijken:
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
moet zoiets nog eens doen met mn dagelijks vervoer
die heeft zonnekleppen maar ook een grote opening tussen tde zonnekleppen boven de spiegel , heel lastig
die heeft zonnekleppen maar ook een grote opening tussen tde zonnekleppen boven de spiegel , heel lastig
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Veel leuks te lezen deze moet ik ook volgen
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Is al anderhalf jaar oud dus denk dat er weinig aan te volgen is