Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by SS396 »

Ik weet dat smaken verschillen en zal mijn auto straks toch wel naar eigen smaak spuiten, maar de eerlijke mening van kenners en liefhebbers neem ik natuurlijk graag in mijn beslissing mee ;)


Ik moet snel een beslissing maken in welke kleur(en) ik mijn 1960 Chevrolet Belair 2 door hardtop zal gaan spuiten, ik wil hem al tijden zwart maar ben daar nu niet meer zeker van!?!?
Ook heb ik al wel zwarte vloerbedekking en dat maakt mijn keuze lastiger want ik wil het nu ook wle lichtblauw/wit of een lekker in het oog springend kleurtje met een donkere onderzijde.

Kortom, ik weet et eigenlijk niet meer, dus als jullie nog meningen of voorbeelden hebben laat dan een reactie achter, ik heb de auto in photoshop in diverse kleuren neergezet maar ik weet het echt niet meer, helemaal niet nu ik aan de zwarte bodem vloerbedekking vast zit...
Auto zal strak in lowrider stijl opgebouwd worden dus een wilde kleur kan en mag van mij zeker
1
Image
2
Image
3
Image
4
Image
5
Image
6
Image
7
Image
8
Image
9
Image
10
Image
11
Image
12
Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by sjak_brak »

Laat die keuze vooral niet beinvloeden door dat lapje vloerbedekking dat je toevalling hebt liggen. 2 metertjes nieuw tapijt zijn ook de kosten niet, en al helemaal niet vergeleken bij de kosten en moeite van de spuitbeurt.

Ik zou zelf schijt hebben aan andermans mening over mijn wagen, maar gezien je erom vraagt kan je m krijgen :D :D

Zelf vind ik blauw/wit mooi tijdloos en klassiek staan op eind fifties/early sixties wagens. Rood/zwart is ook altijd een strakke combinatie. Denk dat je op deze combo's niet snel uitgekeken raakt.

Zwart/lichtgrijs vind ik ook heel erg goed staan op je photoshops, denk mijn favoriet uit je plaatjes. Grijs heeft als bijkomend voordeel dat je niet ieder vuiltje erop ziet.

De combinaties met geel of oranje vind ik minder voor dit model. Die met oranje vind ik heel erg passen bij de huidige trend van de 13-in-een-dozijn-kijk-mij-eens-custom-zijn-posers, en zouden over 5 jaar wel eens heel erg achterhaald over kunnen komen.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by camaro rs »

ImageImage
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by sjak_brak »

Nog even over het zwarte tapijt, denk dat dit bij geen van de kleurencombo's de mooiste match is, tenzij je bv een creme-leer interieur wilt accentueren.
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by SS396 »

sjak_brak wrote: Fri Apr 07, 2017 8:16 pm Nog even over het zwarte tapijt, denk dat dit bij geen van de kleurencombo's de mooiste match is, tenzij je bv een creme-leer interieur wilt accentueren.
Nee ik volg zeker mijn eigen gevoel Sjak_brak maar een peiling bij de liefhebbers kan geen kwaad denk ik!

Ik heb vorige week originele pasvorm vloerbedekking geleverd gekregen dus het is geen lapje van 2 meter zwart tapijt.🤔

Alle aangegeven favorieten die jij aangeeft zijn ook mijn favorieten en Onderzijde zwart met grijze top kom ik altijd mee weg, ook voor toekomstige verkoop over een jaar of wat!

Oranje vind jij niks....ik heb orange grijs al de hele dag als voorkeur hahaha!

Gelukkig verschillen smaken, maar ik ben dol op andermans mening en visie dus thanks!
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by SS396 »

sjak_brak wrote: Fri Apr 07, 2017 8:16 pm Nog even over het zwarte tapijt, denk dat dit bij geen van de kleurencombo's de mooiste match is, tenzij je bv een creme-leer interieur wilt accentueren.
P.S. ik kan mijn portier en quarterpanel bekleding, en de bekleding van de stoelen nog naar eigen smaak invullen, dus ik kan de zwarte vloer met accenten in alle bekledingsdelen voorzichtig terug laten komen om het verschil opte vangen...

Lange tijd is de lichtblauw-wit (parelmoer) DE combi geweest...toen wou ik ALL black en heb de zwarte bekleding besteld..

Ik lijk wel een wijf met dat gejank over een kleurtje whahaha
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by muddy bandit »

Neem in ieder geval een kleur waarbij het chroomwerk er weer lekker uit knalt: ik zou zeggen rood, zwart of lichtblauw. (bij rood of zwart past die zwarte bekleding ook goed)
Grijs vind ik minder mooi i.c.m. chroom, en wit vind ik een kleur voor alleen het dak.

Vanuit je fotoshop keuze zou ik zeggen de wit/lichtblauwe versie.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by Bromgabber »

Bovenkant bordeauxrood met veel flakes onderderkant donker metallic paars.
Ook dik, of is dat niet wat je wil? ;)
Pikey
Posts: 16
Joined: Sun Mar 26, 2017 11:49 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by Pikey »

Crème-wit met paars metalic met grote flakes (als bij botswagens). Rood alleen als je een extreme poetsert/origineel/ik heb geen mening/midlife crisis-figuur bent. Op die manier zal er indrrdaad nooit iemand je auto niet mooi vinden. Druk een stempel, one in a million
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by boyanka »

Gewoon helemaal mat zwart of legergroen
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by gerrutcamaro »

Ik vind christine rood wel een mooi kleurtje zoals op de foto van camaro rs
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by Wilf »

boyanka wrote: Sat Apr 08, 2017 9:49 am Gewoon helemaal mat zwart of legergroen
:lol: en baggerwheels met XP2000's en steigerpijpuitlaten 😂
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by boyanka »

;) Nee hoor, gewoon een paar sidepipes
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by Touchwood »

Foto 2 is veruit de mooiste qua kleuren.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Welke kleur moet mijn BelAir coupe worden???

Post by Collector »

Helemaal wit zou het voor mij zijn, desnoods klein vleugje pearl erin voor de shine !
Post Reply