big power meet 2017

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

goed man, :thumbs:
Al nagedacht over de reis ?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: big power meet 2017

Post by Wilf »

Nog niet, ik heb de week ervoor en erna vrij en ga nu uit van een rit met de buick zelf, of en welke boot we nemen is nog de vraag; omslagpunt is er al vrij snel met 1 op 4 benzine :D
CaddySting6369
Posts: 1
Joined: Wed Jan 04, 2017 1:50 pm

Re: big power meet 2017

Post by CaddySting6369 »

Mijn zoon en ik nemen op woensdagmiddag 5 juli de ferry Kiel-Göteborg en pakken zaterdagochtend 8 juli de retour boot.
Heb gauw even een IKEA family kaart aangevraagd omdat ik via zo'n kaart met 10% korting bij Stena Line kon boeken! Betaal nu 505 Euro voor retourtje met 2 x 2 persoons binnenhut. Wellicht tref ik een van jullie op de ferry?
Heeft iemand trouwens ervaring met het parkeren op zo'n ferry. Mijn Caddy is 5.70 en de maximale lengte mag 6 meter zijn.
Betekent dit dat er maar 30 cm manouvreerruimte overblijft?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: big power meet 2017

Post by sjak_brak »

CaddySting6369 wrote: Heeft iemand trouwens ervaring met het parkeren op zo'n ferry. Mijn Caddy is 5.70 en de maximale lengte mag 6 meter zijn.
Betekent dit dat er maar 30 cm manouvreerruimte overblijft?
Nee, op zon Ferry zijn gewoon wat rijstroken, waar auto's achter elkaar parkeren. Het is niet zo dat iedere auto een vak van 6 meter toegewezen krijgt. Je moet gewoon aansluiten bij de auto van je voorganger, zodanig dat er nog mensen tussen de auto's kunnen lopen (en je dus ook bij je kofferbak kan)

Vanaf een bepaalde lengte hanteert de ferrymaatschappij een hoger tarief (sommigen al vanaf 5 meter), wat ook begrijpelijk is natuurlijk.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: big power meet 2017

Post by Wilf »

Ik ga sowieso een week eerder heen en een week later terug (Zweden is ook een ideaal vakantieland voor mij), de keuze voor transport heb ik nog niet gemaakt, het ligt allemaal dicht bij elkaar qua kosten (rijden of varen). Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk varen… ik ben lid van de anwb en Ikea dus wel interessant om aanbiedingen te checken.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: big power meet 2017

Post by Wilf »

Concurrentie… http://vasterassummermeet.se

Nu is de vraag: waar wordt het het leukst/drukst/mooist? :?
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

Wat is dat dan weer ?
Ziet er naar uit dat er een concurentiestrijd opgestart is, jammer .
Wordt wel een leuke discussie, welke wordt het leukst.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: big power meet 2017

Post by Wilf »

Komt allemaal door vorig jaar; nadat de originele organisator overvallen was in Västerås en het meetingterrein eigenlijk al te klein was voor de grootte van de meeting was hij het ff zat en wilde hij het helemaal niet meer door laten gaan. Toen heeft een brutale ondernemer gezegd: Ik doe het wel. Zonder te overleggen, niks. Daar werd de originele organisator recalcitrant van en die is dus alsnog met de 40e bezig gegaan, maar dan in Lidköping. Dat is wel een veel kleinere stad (dorpje van 20.000 inwoners) maar een veel groter vliegveld en in de omgeving wonen de meeste yankbezitters van heel Zweden.

Die ondernemer (en ik denk ook de 'vvv' van Västerås) wilde echter nog steeds dat al dat geld naar hun stad zou stromen (ik denk dat de horeca en shops daar overuren draaide) dus is hij de Summermeet gaan organiseren.

Dus nu zitten we met twee meetings in één weekend die beiden strijden om 'de grootste ter wereld'.

Dus, Power Big Meet:

+ Dichterbij
+ Originele organisatie
+ Groter terrein
+ Dicht bij Göteborg
- Klein plaatsje
- Geen 'bekend terrein'.
- Nog erg weinig bekend over evenementen/agenda

Prijs: ???

Summermeet Västerås:

+ Bekende locaties (Hälla, binnenstadcruise)
+ Grote stad (relatief gezien)
+ Agenda staat al online
- Verder weg
- Ondernemer zonder ervaring met grootschalige PBM

Prijs: 400 SEK (350 SEK in voorverkoop) per persoon voor het hele weekend.
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

Wij zijn er uit :
Dinsdag 4 juli vertrekken we op ons gemak naar Kiel
5 juli boot geboekt naar Gotenburg
6 juli camping geboekt in de buurt van Lidkoping
7-8 juli big power meet !!
Zondag 9 juli boot geboekt naar kiel (één van de laatste plaatsen !!)

Bewust gekozen voor de Powermeet omdat dit de orginele autoliefhebbers zijn die het orgaziseren in plaats van een snelle zakeman met een handjevol locale geldgeile middenstand, maar dat is onze mening.
Dr. Cadillac
Posts: 2
Joined: Sat Jan 28, 2017 9:19 pm

Re: big power meet 2017

Post by Dr. Cadillac »

Ik ga ook voor de originele meeting; de big power meet in Lidkoping. Een hotel is altijd wel te vinden, dan maar wat verder rijden.
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: big power meet 2017

Post by Taximan »

Wilf wrote: Summermeet Västerås:

- Ondernemer zonder ervaring met grootschalige PBM
Deze 'onervaren ondernemer' is Klas Brink, de man woont in Västerås. Hij werkte al jarenlang samen met Kjelle Power als de contactpersoon met het gemeente bestuur van Västerås. Kjelle woont nl. in het zuidelijke Skanor. Brink weet dus precies hoe alles in elkaar steekt en regelde ondermeer de fin bil cruise.

Jammer dat er nu twee meets komen, maar je moet bedenken dat er zo enorm veel wagens op af komen dat zelfs de helft nog gigantisch is. Kjelle had alleen belang bij alles wat er op het werkelijke Johannisberg meetingterrein gebeurde. Alle sub-meets er omheen waren vooral leuk voor de bezoekers, maar brachten Kjelle verder weinig. De sub-meets (Autotec, Halla, Hammerby, Skultuna, Brinks wijnproeverij, de autotrouwerij en Westerqwarn) zullen op zeker in Västerås blijven. Het zal dus moeilijk worden om te kiezen, maar ik zet mijn geld voorlopig op Västerås. Het is maar 3 uur rijden tussen de twee locaties, dus niet echt een probleem als een van beide meets tegenvalt
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: big power meet 2017

Post by Wilf »

Veel gebeurd afgelopen maand wat dat betreft, ik ben ook voor Västerås gegaan. Het verhaal van de ondernemer heb ik uit Zweedse persartikelen waarin de ruzie sensationeel beschreven werd, steeds werd Klas omschreven simpelweg als 'een ondernemer' en werd Kjell geciteerd dat Klas geen ervaring met dergelijke meetings had. Fake news heb je dus ook in Zweden ;)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: big power meet 2017

Post by Pavement Pounder »

Richting Kiel goed rekening houden met files bij Hamburg in de middag spits doordeweeks, wij hebben geruime tijd 200 moeten rijden om als allerlaatste aan boord te kunnen gaan.
(Overgens de truck afgeladen met een kop er op en dan 200 rijden zie je inderdaad de tankmeter bewegen)
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: big power meet 2017

Post by Ary »

(Overigens de truck afgeladen met een kop er op en dan 200 rijden zie je inderdaad de tankmeter bewegen)[/quote]

Haha, met dezelfde snelheid als je seconde-wijzer van je horloge zeker?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: big power meet 2017

Post by sjak_brak »

Pavement Pounder wrote:(Overgens de truck afgeladen met een kop er op en dan 200 rijden zie je inderdaad de tankmeter bewegen)
Dat is handig :idea: lijkt me lastig zijn als de tankmeter in Nederland achterblijft :D :D :D :thumbs: :thumbs:
Post Reply