Verzuimboete ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Verzuimboete ?

Post by mercury1970 »

Is er al bekend of die verzuimboete ook geïnd wordt als je met je oldtimer doorrijd tijdens de winterstop ?
Ze hebben een dikke stok achter de deur; boete kan oplopen tot €4900 , maar hoe willen ze dat controleren als je niet door een trajectcontrole rijdt ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verzuimboete ?

Post by sjak_brak »

Even los van wat ik van die bagger-regeling vind, hier zoals ik de regels interpreteer:

De wagen mag, zo begreep ik, niet op de openbare weg zijn in de betreffende maanden. Als niet aan die voorwaarde is voldaan, is de volle MRB verschudligd, en er kan een boete bovenop komen.

Het lijkt me voldoende, dat de fiscus kan bewijzen, dat de wagen op de openbare weg was om een naheffing MRB + boete mogelijk te maken.

Ik zie niet in, waarom dit uitsluitend door middel van een trajectcontrole bewezen kan worden.

Als bv een agent, of belastingcontroleur, de wagen geparkeerd ziet aan, of rijden op, de openbare weg zal dit waarschijnlijk ook bewijs opleveren, dat de wagen op de openbare weg was, zeker als er ook nog een foto of proces verbaal oid is gemaakt.

Aan jou om de risico-afweging te maken :D
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Verzuimboete ?

Post by mercury1970 »

Denk dat in de praktijk weinig tot niets gecontroleerd word door mensen, belastingdienst is een zooitje, politie heeft te weinig mankracht.....
Mijn barrel is 47 jaar, maar wil misschien een andere winterslet kopen.....
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by MotiV8 »

mercury1970 wrote:Denk dat in de praktijk weinig tot niets gecontroleerd word door mensen, belastingdienst is een zooitje, politie heeft te weinig mankracht.....
........
Ik denk dat je je vergist.
Als vrachtwaggel chauffeur kom ik genoeg controlerende instanties tegen onderweg, ook de undercover versies.
Kentekens zijn zo nagetrokken. ( gisteren die van mij nog, rijdenderweg maar 43jaar oud dus niets aan de hand )

Ook zijn er meer cameras dan alleen de traject controles die kentekens registeren. Big Brother is watching you everywhere.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by Wilf »

Als je in noordoostgroningen, zuidwestzeeland of de Achterhoek woont kan je het proberen. Op snelwegen en in de randstad ga je zeker nat.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by Renev »

Maar niet janken als je moet dokken he ;)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by thunderbuick »

Zit er dik in dat je gaat dokken want alleen hier in het noorden heb ik binnen een jaar zeker al 6x kentekenregistratie gezien waarvan 1x binnen de bebouwde kom. (en dat is alleen wat ik ben tegen gekomen en heb gezien)
Di kabinet heeft uitgevonden dat op die manier veel geld binnen valt te harken en de tijd dat de belasting alles op A4tjes had staan en de dossiers niet online stonden is nagenoeg voorbij.
Dat het rommelt bij de belastingdienst doet daar niets aan af, ze hebben de laatste jaren een sprong van 30jaar uit het verleden gemaakt.
Groot risico voor een paar centen, maar goed als je zoveel geld achter de hand hebt dat je niet in de problemen komt als je betrapt wordt kun je de gok nemen, of het slim is mag je zelf nog eens over nadenken....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verzuimboete ?

Post by sjak_brak »

thunderbuick wrote: Di kabinet heeft uitgevonden dat op die manier veel geld binnen valt te harken
Dit bestaat al vele jaren hoor, en overigens al eerder (en op grotere schaal) in het buitenland. Dus om nu erbij te verzinnen dat dit de uitvinding is van het huidige kabinet :?: Niet dat het huidige kabinet ideaal is, maar dat is een andere discussie :)

Back on-topic, kenteken-registratie is veel eenvoudiger (en goedkopere) apparatuur dan bv foto-apparatuur voor snelheidsovertredingen, en je hoeft niet eens te hard te rijden om gelezen te worden. Dus pakkans is idd groter dan voor snelheidsovertredingen.
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by fury 74 »

Je kan hem in die drie maanden ook even overschrijven en normaal belasting betalen en in maart weer terug {op je eigen naam?} en oldtimer tarief aanvragen bij belastingdienst. :D
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Verzuimboete ?

Post by mercury1970 »

@Fury: je creativiteit bevalt me.... :lol:
Als we nu een collectief oprichten met een aantal mensen waartussen de auto' s rouleren; dan heb je iedere winter een andere auto ! :idea:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by thunderbuick »

sjak_brak wrote:Dit bestaat al vele jaren hoor, en overigens al eerder (en op grotere schaal) in het buitenland. Dus om nu erbij te verzinnen dat dit de uitvinding is van het huidige kabinet :?: Niet dat het huidige kabinet ideaal is, maar dat is een andere discussie :)
No shit sherlock, ik heb nog nooit eerder zoveel kenteken controle gezien in het verleden voordat de belastingdienst digitaal zoveel aan elkaar had gekoppeld in opdracht van dit kabinet.
1+1=2 Maar ook dat zal wel verzonnen zijn
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verzuimboete ?

Post by sjak_brak »

Het is idd wel een trend die zich doorzet :hammer: maar is al veel eerder ingezet allemaal. Bv de kentekenlezers bij de grensovergang op de A67 richting Belgie is er al langer dan alle kabinetten-Rutte bij elkaar.

Grote broer is je aan het bekijken, of hoe zeggen ze dat ook alweer in het engels :D

Ik denk dat het ook niet veel uitmaakt wie er in het kabinet zit, links, rechts, midden, geblondeerd, donker, of wat dan ook, ze zullen allemaal wel dingen verzinnen om geld te innen.
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by fury 74 »

@Fury: je creativiteit bevalt me.... :lol:

Was vorig jaar had 6 auto's ,1 in restauratie , 1 ombouwen naar camper ,1 heeft mijn vrouw nodig voor haar werk ,1 mijn dochter voor haar werk en 2 geschorst/oldtimer winterstop.
Had een auto nodig en geen zin er nog 1bij te kopen ,heb er eentje overgeschreven op mijn naam en in maart weer terug op mijn vrouw haar naam gezet en oldtimertarief aangevraagd was geen probleem :) :thumbs:
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by Lennard »

moet je dat oldtimer tarief dan aanvragen joh ? ook als ie geschorst blift tot maart
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Verzuimboete ?

Post by fury 74 »

Nee maar was paar maanden normaal tarief betaald en toen weer overgeschreven op mijn vrouw haar naam en kan je zo weer oldtimertarief aanvragen.
Post Reply