Trekgewicht

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Trekgewicht

Post by Ary »

Heb een Chevrolet Caprice station gekocht uit 1981.
Nu krijg ik er ook een trekhaak bij, alleen er staat geen trekgewicht op het kenteken. Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Jeep CJ 7. Heb toen iemand gevonden die wel een trekgewicht op zijn kenteken had staan, dit doorgestuurd naar de RDW en een week later had ik een nieuw kenteken met trekgewicht.
Dus mijn vraag is, wie heeft er een Caprice met een trekgewicht op het kenteken en zou ik dat mogen gebruiken?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Trekgewicht

Post by Bromgabber »

Heb ik, is alleen een 80er.
Wel station.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Trekgewicht

Post by Ary »

Die van mij is ook een station en het is hetzelfde model. Wat heb jij als trekgewicht staan?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Trekgewicht

Post by Bromgabber »

Maximum gewicht aanhanger ongeremd 454 kg
Maximum gewicht aanhanger geremd 1.814 kg
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Trekgewicht

Post by Ary »

Kijk, daar heb ik wat aan. Mag ik je kenteken ook gebruiken? Mag ook via Pb.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Trekgewicht

Post by Bromgabber »

Zie PB
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Trekgewicht

Post by Ary »

Kijk daar heb ik wat aan, fijn dat we elkaar zo kunnen helpen.
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: Trekgewicht

Post by big is better »

en

gelukt ?
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Trekgewicht

Post by Ary »

Heb inmiddels bericht binnen van het RDW, kan 500kg ongeremd en 1440 kg geremd krijgen op mijn kenteken.
Dat is dan wel op eigen risico, ik snap niet helemaal wat ze daar mee bedoelen. Als ik een ander gewicht op mijn kenteken wil krijgen dan kan dat op 3 manieren, de makkelijkste is dat ik een foto van het typeplaatje opstuur.
Dus ik ga eerst nog even kijken op het typeplaatje, als daar meer opstaat dan stuur ik dat naar het RDW.
Moet zeggen dat het wel prettig werkt met het RDW, ze reageren snel en correct.

En natuurlijk Bromgabber bedankt voor je medewerking, top
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Trekgewicht

Post by Homer »

Ary wrote:Moet zeggen dat het wel prettig werkt met het RDW, ze reageren snel en correct.
Lees ook wel eens andere ervaringen hier.

Maar ik heb een Apache van 1959 en kreeg daar zonder veel gedoe snel en correct 1500 Kg geremd en 750 Kg ongeremd op kenteken, die 1500 is dus voor middenas en autonoom, dit i.v.m. met berdrijsauto ;) Dit zijn niet de grotere gewichten die ik soms langs zie komen, maar ik kan hier goed mee uit de voeten.
brouwer33
Posts: 7
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:59 pm

Re: Trekgewicht

Post by brouwer33 »

Ary wrote:Heb een Chevrolet Caprice station gekocht uit 1981.
Nu krijg ik er ook een trekhaak bij, alleen er staat geen trekgewicht op het kenteken.
Waar heb je je trekhaak vandaan als ik vragen mag? Een vriend van me probeert er eentje te vinden maar had nog niet echt veel succes.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Trekgewicht

Post by Bromgabber »

Makkelijkst is een gebruikte trekhaak, daar vind je ze volgens mij het makkelijkst.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Trekgewicht

Post by MotiV8 »

En dan volgt het verhaal, wat mag die trekhaak volgens het type plaatje trekken ??
Een niet legale trekhaak mag niet meer dan 75kg hebben ( fietsendrager) al zou je trekgewicht op kenteken hoger zijn.

Ik heb er overigens gewoon een Amerikaanse class 4 Hitch trekhaak onder ( niet toegelaten in NL dus max 75kg !!) maar Bosal verkoopt daar conversie kitjes voor waarmee de Amerikaanse vierkante insert vervangen word door een goedgekeurde EU versie waardoor mijn USA trekhaak nu legaal 3500kg mag hebben.

VWB mijn trekgewicht, heb via Ford USA een schrijven gekregen en die doorgestuurd naar het RDW waarmee ik uiteindelijk 2300kg trekgewicht kreeg. Nog niet heel veel, maar genoeg om mijn autoambulance geladen te trekken.
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: Trekgewicht

Post by oldsv8diesel »

ik heb nog een haak liggen met 2000kg trekgewicht, die wil ik wel verkopen
komt van een wagon af ook
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: Trekgewicht

Post by oldsv8diesel »

met typeplaatje
Post Reply