auto uitvoeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

auto uitvoeren

Post by boyanka »

Nu kan ik een pickup van 30 jaar oud verkopen aan iemand in België.
Echter is deze man benauwd dat ze in België om een coc verklaring gaan vragen. Wat is dat precies en kan ik daar aan komen?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: auto uitvoeren

Post by sjak_brak »

Export is kwestie van kentekenplaten inleveren bij de rdw + formuliertje invullen, tientje (of zoiets) aftikken en klaar.

Als de potentiele koper aanvullende dingen nodig heeft, dan kan hij zelf toch in detail zijn verzoek toelichten en uitzoeken wat hij nodig heeft? ipv jou op te zadelen met een vage omschrijving van iets dat hij vreest misschien nodig te hebben?

Heb je trouwens al op google gekeken? Na ongeveer 0,1 seconde vond ik deze link:
https://www.vwe.nl/Particulier/Verklari ... gsgegevens

In NL is het vanaf een bepaalde leeftijd geen vereiste is bij invoer, dus misschien ook helemaal niet beschikbaar.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: auto uitvoeren

Post by boyanka »

Tja ik was nieuwsgierig omdat er hier meer Belgen zitten die hier ervaring mee hebben.
Het is namelijk voor een bevriende Belg dus als ik hem kan helpen doe ik het graag
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: auto uitvoeren

Post by Camatruder »

COC = certificat of conformity of een gelijkvormigheidsattest. Dit wil zeggen dat uw voertuig gelikvormig is met één typegekeurd voertuig zodat het in Belgie of europa mag verkocht worden. Vroeger was het gelijkvorigheidsattest een Belgische aangelegenheid, maar van Europa mogen we de europese COC’s natuurlijk niet meer weigeren. Zo’n gelijkvormigheidsattest of COC is enkel nodig indien je je wagen wil inschrijven voor dagelijks gebruik, het is dus niet nodig als je je wagen wil inschrijven als oldtimer wat bij ons tot op heden nog steeds kan vanaf 25 jaar.
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: auto uitvoeren

Post by hanver »

Klopt wat hierboven gezegd wordt, ik heb mijn oldtimer in belgië zonder problemen kunnen inschrijven/keuren als oldtimer zonder gelijkvormigheidsattest.
Post Reply