Ford Torino GT 1969

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Kamiel95
Posts: 10
Joined: Sat Jun 11, 2016 9:23 pm

Ford Torino GT 1969

Post by Kamiel95 »

Hallo allemaal.
Heb mijn dodge dart verkocht, en een Ford Torino GT uit 1969 gekocht op ebay. Auto is dus onderweg uit amerika. Ik laat het gewoon importeren, en ook meteen op kenteken zetten. Motor is matching numbers. En verder volgens mij goed origineel. Lak is niet in de beste staat. Motorisch ga ik er niets aan doen, verkoper had de motor en transmissie al opgeknapt. Zit nieuwe uitlaat, banden en nieuwe remmen. Interieur is in goede staat. Motor is trouwens een 302. Body work is in redelijk goede staat, heeft alleen een paar deuken aan 1 kant.

Hier wat foto's van de verkoper:
Image
Image
Image
Image
Image
hier de deuken
Image


Plannen:
- Auto laten spuiten, voorwerk wil ik deels zelf gaan doen. Word in dezelfde kleur rood, met matzwarte motorkap? Lijkt mij zelf gaaf, of zou ik het helemaal origineel houden?
- Hoodscoop, hier twijfel ik over, zit op veel andere torino's standaard op, maar hier niet. Staat vind ik zelf wel stukje agressiever, helemaal in combinatie met matzwarte motorkap.
- Originele velgen erop houden denk ik, of zouden andere velgen veel beter staan?
- chrome oppoetsen/opknappen.
- Paneel dat op de kofferbak aan de achterkant hoort. Hoe noem je zoiets, dan kan ik vast gaan zoeken.


Zou het moeten lukken om hem voor 3000 euro mooi gespoten te krijgen, als ik zelf een deel van het voorwerk doe? Ik hoor graag jullie adviezen en tips, met name wat jullie van de plannen vinden...
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford Torino GT 1969

Post by mercury1970 »

Mooi model, die zie je niet vaak !
Weet je zeker dat die in 69 met een 302 geleverd werden, lijkt me een kleine motor voor dit model ?
Motorkap in kleur laten spuiten en daarna matzwart laten wrappen; best of both worlds.......
Succes er mee !
PS Volgens mij is het Trunklid molding.
Roger
Posts: 131
Joined: Wed Mar 18, 2015 6:55 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Roger »

Mooi model !! :thumbs:
Tijdje geleden een oranje Torino gezien met 2 mat zwarte banen over de motorkap is idd een gaaf gezicht.

Zomaar een vraag omdat ik met kopen in het buitenland geen ervaring heb en wat ik mij zomaar eens afvroeg....
Je zegt dat je de wagen gekocht hebt via ebay, dus ongezien ???
of heb je iemand in de States die voor jou de wagen bekeken heeft ??

in ieder geval succes met je plannen.
Kamiel95
Posts: 10
Joined: Sat Jun 11, 2016 9:23 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Kamiel95 »

mercury1970 wrote:Mooi model, die zie je niet vaak !
Weet je zeker dat die in 69 met een 302 geleverd werden, lijkt me een kleine motor voor dit model ?
Motorkap in kleur laten spuiten en daarna matzwart laten wrappen; best of both worlds.......
Succes er mee !
PS Volgens mij is het Trunklid molding.
Dankje. Ja was volgens mij de kleinste motor die verkrijgbaar was. Ja wrappen is ook een optie...
Roger wrote:Mooi model !! :thumbs:
Tijdje geleden een oranje Torino gezien met 2 mat zwarte banen over de motorkap is idd een gaaf gezicht.

Zomaar een vraag omdat ik met kopen in het buitenland geen ervaring heb en wat ik mij zomaar eens afvroeg....
Je zegt dat je de wagen gekocht hebt via ebay, dus ongezien ???
of heb je iemand in de States die voor jou de wagen bekeken heeft ??

in ieder geval succes met je plannen.
Ja ongezien gekocht, wel veel foto's gezien. Ging goedkoop weg, dus heb het risico maar genomen. Als koper krijg je op ebay heel vaak gelijk, dus wanneer auto anders is dan zoals hij verkocht werd krijg je vaak gelijk...
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Valkyrie »

Alleen jammer dat de termijn verstreken is als de auto bij jou aankomt ;-) Sowieso wat heb je aan je gelijk?
Hoe gaat de auto terug? En alle transport/invoerkosten inmiddels betaald... Je moet gewoon een beetje geluk hebben en je verlies nemen als ie tegenvalt.
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Valkyrie »

Wel mooie auto trouwens!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Funk »

Zelf voorbewerken is zowel de spuiter als jijzelf vaak niet blij mee als je er geen ervaring hebt.
Roger
Posts: 131
Joined: Wed Mar 18, 2015 6:55 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Roger »

Ja ongezien gekocht, wel veel foto's gezien. Ging goedkoop weg, dus heb het risico maar genomen.
Zo is het ook nog een keer, wie niet waagt...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ford Torino GT 1969

Post by sjak_brak »

Cool! Zoiets rijdt hier in de buurt ook rond, leuk model :)

302 lijkt me geen probleem, onderdelen daarvoor zijn echt schijtgoedkoop, strokerkit voor 300$ of zo :lol:
Kamiel95
Posts: 10
Joined: Sat Jun 11, 2016 9:23 pm

Re: Ford Torino GT 1969

Post by Kamiel95 »

Hij is nu al 2 weken binnen. Heb hem voor een groot deel al gestript. Alles valt mee aan de auto, behalve de roest aan de bodem.
Hier moet redelijk wat aan gelast worden. Ikzelf kan dit niet helaas.

Ben bij wat bedrijven hier in de buurt rondgeweest, maar die willen het allemaal wit doen en dus 50euro per uur.

Dus ben jij zelf of ken jij iemand die kan lassen en een lasapparaat heeft in de regio Tilburg laat het me weten...


Binnenkort wat foto's natuurlijk.
Post Reply