Op LPG naar Vasteras

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Op LPG naar Vasteras

Post by zorro »

Ik denk erover om voor het eerst naar de Big Power Meet te gaan deze zomer maar mijn Cadillac rijdt alleen op LPG. Ik heb wel eens gehoord dat LPG niet makkelijk te vinden is in Zweden. Heeft iemand hier ervaringen mee? En wie is weleens met een LPG auto naar Vasteras gereden? En was dit makkelijk te doen of is dit af te raden?
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Op LPG naar Vasteras

Post by Funk »

In Zweden is wel 'redelijk' wat LPG te vinden, ook op die route wel maar het is handig om alvast de adressen op te zoeken om te kijken of je uitkomt.
Ik moest vaak zoeken en omrijden naar stations, soms lagen ze op afgelegen industrieterreinen of aan zandpaadjes.
Ook moet je er niet teveel van uit gaan dat ze op normale tijden open zijn, zeker niet als het is verbonden aan een bedrijfje wat bv op vrijdag om 15u weekend heeft.
Daarbij heb ik ook vaak gelezen dat de tanks leeg zijn als de NL'ers richting Vasteras trekken, dus ik zou dat ook in gedachten houden.
Mijn auto reed toen ± 1 op 6 op LPG en het lukte me met 60L tank niet altijd om volledig op LPG te rijden. Gelukkig had ik nog benzine :)

Linkje met pompen http://www.mylpg.eu/stations/sweden/map

Ook handig om die shit niet alleen in je POI's te laden maar geprint mee te nemen. Een deel klopt niet qua adres en dergelijke.
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Op LPG naar Vasteras

Post by pswildcat »

ben een aantal keren met een lpg auto (Volvo Amazon) naar Zweden geweest; deze auto rijdt gelukkig ook op benzine en dat was hard nodig; de lpg stations die op bovengenoemde lijst staan zijn er inderdaad maar het zal niet de eerste keer zijn dat er domweg geen lpg voorradig is; ook kloppen de openingstijden niet altijd en in het weekend is het echt lastig
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: Op LPG naar Vasteras

Post by zorro »

Ok bedankt mensen, het lijkt me dus een duidelijk verhaal, ik moet ervoor zorgen dat mijn Cadillac ook op benzine loopt voor ik naar Vasteras ga.
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Op LPG naar Vasteras

Post by pswildcat »

lijkt me heel verstandig, rij je ook een stuk relaxter
Post Reply