Mijn eerste Amerikaan

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by Renev »

Gewoon rijden en je niet druk maken.
huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by huubvoogd »

Chassisnummer onder de kap komt ook overeen en is ingeslagen en lijkt niet mee gesjoemeld dus misschien nieuwe grill geweest en dergelijke. Vorige eigenaar zojuist gesproken en die gaf aan dat hij al 10 jaar bij hem door de apk komt dus ga me er inderdaad niet te druk over maken!
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by Chucky »

lekker mee karren met dat ding. En als ze je aanhouden weet je van niks, je hebt hem zo gekocht.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by Renev »

Hier zou ik minder gerust op zijn bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/m959635044

Hele andere auto op kenteken.
el marco
Posts: 865
Joined: Fri Feb 04, 2005 12:59 am

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by el marco »

plaatje achter de voorruit is toch niet rechtsgeldig in nl?
zijn inderdaad niet de originele popnagels, dus is er ooit af geweest, of ander plaatje.
ik dacht dat ze in nl alleen van het ingeslagen chassis nummer uitgaan, dat moet kloppen met het kenteken
huubvoogd
Posts: 25
Joined: Mon Aug 24, 2015 6:25 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by huubvoogd »

el marco wrote:plaatje achter de voorruit is toch niet rechtsgeldig in nl?
zijn inderdaad niet de originele popnagels, dus is er ooit af geweest, of ander plaatje.
ik dacht dat ze in nl alleen van het ingeslagen chassis nummer uitgaan, dat moet kloppen met het kenteken
Dat doet die ook. Dus zal heel netjes omgekapt zijn of onderdelen vervangen door nieuwere.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by franky »

bij het rdw kijken ze wel degelijk naar het vinplaatje en hoe die ook is vastgezet (ervaringsdeskundige) , het is de eerste indicatie of een auto is omgekat, is het vinplaatje juist en met juiste popnagels vastgezet dan zullen ze niet snel verder zoeken, maar klopt het niet dan komen de boeken erbij en van elke type auto hebben ze een boek, ook het motornummer checken ze dan, zo zijn ze bij mij een keer 4 uur bezig geweest met alles te checken, overal waar een nummer in staat hebben ze gecontroleerd. dus zeg niet te snel dat het niet zo een vaart loopt, dus als je met een chevy van bij het RDW aankomt met een kenteken uit 1981, met (zij) klapdeuren, TBI motor en andere kenmerken die duiden op een jongere auto dan is het kenteken innemen.

het chassis nummer controleren ze alleen bij de (garage) APK keuring
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by franky »

hier een voorbeeld van een chassisnummer van het RDW

https://scontent.cdninstagram.com/hphot ... 8883_n.jpg
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by johnny »

denk dat dit een voorbeeld is van recentere gevallen, bij geen enkele van m'n auto's ( alles pre 1980 ) ziet het chassisnummer er zo uit, toch ben ik er 100 % zeker van dat hier niks aan is gekloot .....( vorig jaar nog met Chevy-Van ( '80 ) naar RDW geweest nadat ik LPG had uitgebouwd, chassisnummer gecontroleerd, ik stond ernaast )
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn eerste Amerikaan

Post by sjak_brak »

Dat is inderdaad pas vanaf dat ze dat stempelapparaat in gebruik hebben genomen voor chassisnummer. Daarvoor werd het met slagletters/cijfers oid gedaan. Op een hok dat in 99 in NL ingevoerd was had ik wel al nummer met stempelapparaat.
Post Reply