Maf sensor kapot ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

Ik heb het probleem dat mijn gto inhoud onder belasting en ook soms naar benzine stinkt... tot 3000toeren gaat het maar erna houdt hij echt in als ik het gaspedaal dieper intrap, terwijl dat als ik stilsta en gas geef hij wel hoger in de toeren gaat... nu heb ik beetje zitten zoeken en kom ik vaak tegen dat de maf sensor kapot/foute waardes doorgeeft... tevens geeft de auto geen foutcodes aan. Het betreft een 2006 pontiac gto met een ls2.

Wat denken jullie en weet iemand hoe je een maf sensor kan doormeten ?

Alvast bedankt !!!!
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Bromgabber »

Ik maak ze meestal schoon met remmenreiniger en dan zonder kwast en niet droog blazen. Daarvan kunnen ze juist stuk gaan.
Je heb er speciale reiniger voor.
Meestal is mijn ervaring dat ze gewoon stuk zijn en dat het pas opgelost is met een nieuwe.
Wat je kan proberen is de stekker er even afhalen en rijden kijken of hij dan wel goed doet.
Bij sommige systemen werkt dat, aangezien hij dan een vervangingswaarde pakt.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

Zojuist even getest, stekker los en rondje gaan rijden. rijd beetje beter maar vol gas is nog steeds geen optie, kan door rustig gas geven wel hoger in de toeren komen maar is niet van harte... heb erna de maf sensor ff schoongespoten met remmenreiniger maar maakt ook geen verschil
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by capricelimburg »

Wel trekken bij half gas en inhouden bij meer gas is vaak een teken van te weinig benzinetoevoer. Zou even de brandstofdruk controleren, da's een van de weinige dingen die niet meteen een code geeft op LSx motoren. Vacuumslang van de benzinedrukregelaar even controleren dat hier geen benzine in komt.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

Oke bedankt, ga eens zoeken !!
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

vandaag tijd gevonden voor langs liberty cars te rijden en ze hebben hem daar uitgelezen.

daar kwamen 2 foutcodes naar boven:

P0102 MAF SENSOR CIRCUIT LOW FREQUENCY

PO113 INTAKE AIR TEMP CIRCUIT HIGH INPUT


Lijkt me erop wijzen dat maf sensor zijn beste tijd heeft gehad maar hoor graag wat jullie ervan vinden !!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Corp »

Heb jij n cartridge maf met interne iat? Lijkt me wel gezien t een ls2 is. Ding is overleden. Vandaar beide codes.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

jah is een gecombineerde… is een delphi 25168491

dus als iemand nog eentje heeft liggen of weet waar ik hem kan bestellen :thumbs:
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Bromgabber »

challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by challenger72 »

als ik jouw was zou ik een originele bestellen.Is wel duurder maar die imitatiedingen geven vaak andere en dus verkeerde waardes en dan loopt ie nog voor geen meter
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

na het monteren van een nieuwe originele maf sensor blijkt het probleem nog niet verholpen, zijn erachter gekomen dat bezinedruk daalt tot minder als 1 bar op het moment dat hij zo inhoud… hierdoor krijg ik dan weer de volgende foutcode P 0157. maar geen idee waardoor de benzinedruk daalt.

bij libertycars zijn ze gestopt met zoeken… wie heeft er nog tips of weet iemand die goed is in dit soort storingen zoeken ?
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by arnold »

Die P0157 foutmelding heb ik ook eens met een Tbird gehad, waardoor de fuel trim alle kanten opschoot.
Na vervanging van een O2 sensor was het verholpen
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Mean Lean »

Brandstoffilters?
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Roy »

brandstoffilter is eruit geweest en schoongeblazen maar ook geen effect…

Arnold hield de auto dan ook in op hogere toeren ?
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Maf sensor kapot ?

Post by Streetrod »

Naar mijn weten blaas je een brandstoffilter niet schoon, gewoon vervangen dat ding. Garage71 heeft veel ervaring met LS motoren, je zou daar eens kunnen informeren.

Is je drukregelaar misschien kapot? ik heb deze liggen voor mijn LS2 project http://www.psiconversion.com/products/f ... -1028.html
Post Reply