1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Mooi project. Voor de naafkappen zou je eens op www.wielmoeren.com kunnen kijken. Heb ik ooit een setje besteld, volgens mij zijn alle maten en uitvoeringen wel leverbaar.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Thanks. ga ik maandag ff bellen.Tim 2000 wrote:Mooi project. Voor de naafkappen zou je eens op http://www.wielmoeren.com kunnen kijken. Heb ik ooit een setje besteld, volgens mij zijn alle maten en uitvoeringen wel leverbaar.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
En al gebeld ??
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ja, hadden niks in de maat die ik zoek. Tyra kreeg ik het niet uitgelegd wat ik zocht
Maar GoozeGarage kan ze wel leveren en als het goed is komen ze 1 dezer dagen door de brievenbus gepropt.
Maar GoozeGarage kan ze wel leveren en als het goed is komen ze 1 dezer dagen door de brievenbus gepropt.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Helaas, tenenkaas. Ook GoozeGarage kan ze niet leveren. Nu overweeg ik wieldoppen als alternatief, echter het zoeken naar mooie is niet eenvoudig.
Ondertussen de benzinetank terug geplaatst, bobine en bougiekabels vervangen, bezig met de uitlaat en de achterlichten, radio geplaatst en de neverending story van de remmen.
Ondertussen de benzinetank terug geplaatst, bobine en bougiekabels vervangen, bezig met de uitlaat en de achterlichten, radio geplaatst en de neverending story van de remmen.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Die kroonmoer gebruikt Peugeot ook zag ik laatst, kan je eens naar kijken.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Kan je die naafkappen niet krijgen bij een trailerboer, op aanhangers zitten allerlei soorten en maten.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Kapje voor de kroonmoer is volgens mij niet zon probleem, zit bij hardware-kit die je kan bestellen als je bv wiellagers vervangt. Althans, wel bij de div. wagens waarbij ik die klus heb gedaan. Zal dus ook wel los te koop zijn
Naafkap is ook vaak als optie inbegrepen bij de diverse bekende aftermarker US-wielen-schuivers, zoals bv american racing e.d. Neus eens op de site van summit voor wat part#s en kijk dan hoe/waar je die het goedkoopst kan bestellen.
Naafkap is ook vaak als optie inbegrepen bij de diverse bekende aftermarker US-wielen-schuivers, zoals bv american racing e.d. Neus eens op de site van summit voor wat part#s en kijk dan hoe/waar je die het goedkoopst kan bestellen.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Nou voor de maat 2.75" valt het nog niet mee. Of kleiner of véél groter. In Nederland in ieder geval ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Dit vond ik wel in de VS:
http://www.jegs.com/i/Center-Line-Wheel ... tId=753145
Of deze:
http://www.ebay.com/itm/Center-Line-Cen ... 4494&rt=nc
Ik had gehoopt dat ik iets in NL zou kunnen vinden, aangezien ik ze vóór de Big Meet wil hebben én dat ik zeker wil weten dat het past.
Maar bedankt voor het meedenken. Het zal bestellen in de VS worden.
Dit vond ik wel in de VS:
http://www.jegs.com/i/Center-Line-Wheel ... tId=753145
Of deze:
http://www.ebay.com/itm/Center-Line-Cen ... 4494&rt=nc
Ik had gehoopt dat ik iets in NL zou kunnen vinden, aangezien ik ze vóór de Big Meet wil hebben én dat ik zeker wil weten dat het past.
Maar bedankt voor het meedenken. Het zal bestellen in de VS worden.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Maar ondertussen wel vorderingen:
Remmen zijn eindelijk op orde en uitlaat is gemaakt ("rechte" pijp naar achteren, 1 heel klein dempertje en daarna vertakken naar 2 tailfins). Geluid is netjes totdat je 'm opentrekt; helemaal zoals gewenst.
Dus rijden met die bak!
Als je denkt "wat staat daar op de motorkap?", dat is onze todo list.
We hebben nog wel wat werk, maar testkilometers maken moet ook, zodat we met goed vertrouwen naar Zweden kunnen.
Wagen rijdt fantastich; het vernieuwen van de meeste onderdelen van de stuurinrichting heeft echt geholpen. Blokje slaat warm direct aan, loopt mooi rond en pakt goed op. Koppeling en bak hebben zo hun gebruiksaanwijzing, maar niet onoverkomelijk.
Remmen zijn eindelijk op orde en uitlaat is gemaakt ("rechte" pijp naar achteren, 1 heel klein dempertje en daarna vertakken naar 2 tailfins). Geluid is netjes totdat je 'm opentrekt; helemaal zoals gewenst.
Dus rijden met die bak!
Als je denkt "wat staat daar op de motorkap?", dat is onze todo list.
We hebben nog wel wat werk, maar testkilometers maken moet ook, zodat we met goed vertrouwen naar Zweden kunnen.
Wagen rijdt fantastich; het vernieuwen van de meeste onderdelen van de stuurinrichting heeft echt geholpen. Blokje slaat warm direct aan, loopt mooi rond en pakt goed op. Koppeling en bak hebben zo hun gebruiksaanwijzing, maar niet onoverkomelijk.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Goed bezig!
Mbt bak: de rubbers van de linkage/schakelstangen/etc vervangen kan wonderen verrichten.
Die plakfolie op de zijruiten achter vind ik zelf niet echt mooi ogen, maar zal ongetwijveld erg gewaardeerd worden als je de wagen als slaapplaats gebruikt
Mbt bak: de rubbers van de linkage/schakelstangen/etc vervangen kan wonderen verrichten.
Die plakfolie op de zijruiten achter vind ik zelf niet echt mooi ogen, maar zal ongetwijveld erg gewaardeerd worden als je de wagen als slaapplaats gebruikt
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Nice dude,geen straf om mee te rijden,have fun.
-
- Posts: 1
- Joined: Sat Jun 18, 2016 10:48 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
hello if you want I have pictures of this car even a video
she is from Belgium
i am this fan you car!!!!!
https://www.flickr.com/photos/118029649@N03/24066256020
Flemalle = Belgium
she is from Belgium
i am this fan you car!!!!!
https://www.flickr.com/photos/118029649@N03/24066256020
Flemalle = Belgium