Andere Amerikaan gekocht.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Andere Amerikaan gekocht.

Post by Maurice »

Het verhaal:
Toen ik m'n Lincoln nog had wilde ik graag een modernere Amerikaan. Ik kocht toen een prachtige Chrysler New Yorker uit 1995, dat reed echt fantastisch, maar een Lincoln en een Chrysler samen was wat teveel voor m'n portemonnee. De New Yorker heb ik toen ingeruild op een Suzuki Alto uit 2010. Terwijl ik de Alto had kreeg ik genoeg van de Lincoln en heb deze voor een goede prijs kunnen verkopen aan een Duitser.
Met alleen een Alto hou je lekker wat geld over dus kon ik lekker sparen voor wat anders, ik wist alleen niet wat. Ik zat eerst aan een Chrysler 300C te denken, maar +/- €100,- per maand aan wegenbelasting plus een fors brandstofverbruik stonden me tegen. Totdat ik achter een Dodge Caliber stond. Toen schoot het me te binnen dat er ook nog een Dodge Avenger bestaat.
Er stond er 1 vlakbij te koop in Sliedrecht. Dus die is het geworden, ik ben er echt blij mee, hij rijdt heerlijk en de 2.0 4 cilinder is redelijk zuining, zo'n 1 op 10 ongeveer.

Ik vind het echt een prachtwagen.
Image

Er zit vanaf de katalysator een rvs uitlaatsysteem onder wat een heerlijke roffel geeft en er leuk uitziet.
Image

Het interieur is van alles voorzien.
Image

En zo ziet een interieurfilter van een rokersauto er uit. De rooklucht heb ik er inmiddels uitgekregen gelukkig.
Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by sjak_brak »

Zier eruit als een kleine charger! Grappig, dat 2-tone interieur.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Renev »

Leuke wagen en het genot van hedendaagse luxe wat je in die ouwe hokken mist.
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Arjan2 »

Het interieurfilter kan er zo ook uit zien zonder te roken, gewoon de buitenlucht. Leuke auto!
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Maurice »

't Is inderdaad net een mini-charger. ;)
Er zit ook een zeer behoorlijk geluidsysteem van Boston in, met harde schijf (20gb) en Usb-ingang enzo, toch erg makkelijk.
Ingebouwde navigatie is ook netjes.
2 Koelkastjes aanwezig! 1 In het dashboard voor 4 kleine flesjes of blikjes en 1 in de middenconsole.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Ranch73 »

Nice !! Congratz.En idd interieurfilter(actief filter) reinigt inkomende lucht,was nodig :-)
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Phatkees »

Leuk model! Ben ook voor een Avenger wezen kijken, een Charger nieuw model en voor de Cadillac BLS maar het is dus de BLS uit 2008 geworden. 2.0 Turbo motor met 175 pk en een automaat. Rijdt echt heerlijk. Aangezien ik mn Ranchero nergens meer fatsoenlijk kon stallen en toch iets amerikaans qua looks wou rijden is het deze geworden :thumbs:

Image

Image
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Maurice »

Mooi ding, heb ik ook nog aan gedacht, maar bij Cadillac ben ik een beetje huiverig voor de onderdelen prijzen.
yellowsub
Posts: 641
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:32 am

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by yellowsub »

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_BLS

Is een herlabelde Saab! Mag dat wel op AAP? Alleen de naam is USA: lees de link

Verder beide gave wagens en vet jaloers!

Tuut tuut
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Maurice »

Ach, de mijne is nog redelijk echt Amerikaans. Alleen het platform is een aangepast Mitsubishi GS platform en de 2.0 motor is speciaal voor Europa ontwikkeld, maar volgens mij is het een echte Mopar motor.
Maakt niet uit, het rijdt heerlijk, is betaalbaar en ziet er stoer uit.
En ik heb er een hoop bekijks mee en stiekem is dat erg leuk.
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Phatkees »

Onderdelen prijzen vallen inderdaad best mee omdat het saab gm is. Maar cosmetisch is het om te janken. Nieuw logo voor de grille was iets van 300 eurootjes.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by MarkV »

Mag dat wel op AAP? Alleen de naam is USA: lees de link
Dat is op zich een interessante vraag; wanneer is een Amerikaan een Amerikaan? De X5 bijv. wordt volledig in de USA door Amerikanen gebouwd, feitelijk dus een Amerikaanse wagen maar wordt toch door iedereen als echt Duitsch beschouwd.
Als de Chinezen eigenaar worden van GM (niet ondenkbaar gezien de huidige ontwikkelingen, lees ''Is GM Becoming ‘China Motors’?'') is het dan een Chinese of Amerikaanse auto?
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by capricelimburg »

Driekwart van auto's bestaat tegenwoordig uit onderdelen van toeleveranciers, en heel veel daarvan wordt in China gemaakt. Geen zorgen om maken en gewoon kopen wat je leuk vind, als je maar één merk of "land" koopt, laat je een hoop leuke autos liggen.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by silentchaos »

Voor een moderne auto niet verkeerd :thumbs:
Veel veilige kilometers toegewenst!
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Andere Amerikaan gekocht.

Post by Maurice »

Bedankt!
Ik heb er afgelopen weekend een Optima Red Top accu in gezet en 2 kleine details toegevoegd.....
Image

Image
Post Reply