Woekerprijzen?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Woekerprijzen?

Post by 466horsepower »

Bij Mico een prijs opgevraagd voor een zuigerveerset voor een Ford 460.. 280 euro..
Bij rockauto 40 dollar... :)
Verzenden nog eens 40 ofzo.
U begrijpt wel waar het is besteld.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by Collector »

466horsepower wrote:Bij Mico een prijs opgevraagd voor een zuigerveerset voor een Ford 460.. 280 euro..
Bij rockauto 40 dollar... :)
Verzenden nog eens 40 ofzo.
U begrijpt wel waar het is besteld.
Pand moet betaald worden
personeel moet betaald worden
opslag moet betaald worden
en er moet ook nog wat verdient worden, soms denk ik dat je als toko alleen nog kan overleven door je winst percentage echt heel erg minimaal te houden, en dan ga je echt fok als er dingen teruggestuurd worden die niet voldoen aan de kwaliteit die de klant had verwacht.
Dus ik bestel ook bij rockauto, daar weet je dat je geen service krijgt dus hoef je dat ook niet te verwachten.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by rene74monte »

heb het zelfde gehad met een pakkingset voor de pontiac , in nederland bijna 500 euro en op ebay 25 dollar , precies de zelfde set en het zelfde merk , ze mogen er van mij uiteraard best iets op verdienen maar zoiets kan ik niet meer normaal vinden
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by Pavement Pounder »

Ik bestel ook tegenwoordig vaker op Ebay dan Rockauto. Prijs doorgaans het zelfde maar op Ebay staat de reverensie hoog in het vaandel dus om slechte feedback te voorkomen is de service hoog.
Praktisch alle problemen zijn netjes opgelost.

Op ene Tom Folder na van http://www.tlfperformanceparts.com/cate ... m-Inj.html
Die injectoren verkoopt want dat is een oplichter van de eerste rang en kokt telkens terug onder een andere naam
Last edited by Pavement Pounder on Wed Mar 18, 2015 10:04 am, edited 1 time in total.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Woekerprijzen?

Post by sjak_brak »

Collector wrote: Dus ik bestel ook bij rockauto, daar weet je dat je geen service krijgt dus hoef je dat ook niet te verwachten.
En het grappige is dat Rockauto (in mijn ervaring) niet moeilijk doet als er iets aankomt dat niet goed is (kan gebeuren, blijft usa-meuk he :lol: ), sturen ze zonder discussie item opnieuw.

Dat is iets anders dan de "montagefout" die je standaard te horen krijgt bij bepaalde Benelux-schuivers :P Zijn overigens ook genoeg BNL-toko's die wel netjes werken :)
Pavement Pounder wrote:Ik bestel ook tegenwoordig vaker op Ebay dan Rockauto. Prijs doorgaans het zelfde maar op Ebay staat de reverensie hoog in het vaandel dus om slechte feedback te voorkomen is de service hoog.
Praktisch alle problemen zijn netjes opgelost.
Voor klein spul is ebay vaak gunstiger met verzendkosten, maar Rockauto is wel supersnel. Ebay UK is trouwens ook aanrader, zit je niet met invoerrechten te koekeloeren (let op dat je dan wel koopt bij verkoper uit UK)
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by 466horsepower »

Ik snap beft dat zo'n onderdelentoko als Mico er ook wat op moet verdienen en dat ze een pand hebben dat betaalt moet worden en andere bla, bla.
Maar die gasten kopen het nog veel goedkoper in dan dat wij bij Rockauto doen, lijkt mij.
Hun kopen ook massaler in, dus gunstiger qua prijs en verzenden.

En een standaard zuigerveerset voor een Ford 460 is zo speciaal nou ook weer niet dat het de wereld moet kosten.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by olof »

wel ff kijken of het allebei origineel en precies hetzelfde is natuurlijk he...en ook wat je er allemaal bij krijgt wat pakkingen enz. enz. betreft..!

ik koop een oirginele bumper van een renault bijvoorbeeld voor 300/400 euro en imitatie..high quality match...80/100 euro...maar dan heb ik wel slechte pasvorm,beschadigingen en niet alle lijsten en roosters enzo erbij...

er kan ook een beetje veel verschil inzitten wat je koopt natuurlijk!!
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Woekerprijzen?

Post by CVPI »

Van de week set (ventilated, high quality) remschijven + blokken en revisie set voor remklauwen voor gekocht bij RockAuto voor een flut bedrag van € 160,-
Verzenden + invoer vantevoren betalen was € 220,- da's een bak geld ja.
Maar dan gun ik het nog bepaalde zaken hier niet die >300% marge op materiaal willen maken (zoals die ABS module laatst) die moest hier incl. BTW € 970,- kosten en via E-bay verzonden thuis voor de deur + invoer en wel voor $ 240 USD.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by HarleyRob »

CVPI wrote:V
Maar dan gun ik het nog bepaalde zaken hier niet die >300% marge op materiaal willen maken (zoals die ABS module laatst) die moest hier incl. BTW € 970,- kosten en via E-bay verzonden thuis voor de deur + invoer en wel voor $ 240 USD.
Wow! Wat een groot verschil! Da's bijna diefstal! :lol: :lol: 8)
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by 57Belair »

Ik heb ook nooit begrepen waarom de meeste bedrijven zoveel duurder zijn als rechtstreeks bestellen in de US.
Ik zou best bereid zijn om hier in Nederland iets meer te betalen dan bij bv Autorock, al was het alleen maar voor het gemak, maar soms 100% plus vind ik te gek.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Woekerprijzen?

Post by sjak_brak »

Idd. En als een zaak me helpt bij het bepalen van de juiste keus qua onderdelen e.d., of me voorziet van wat technisch advies, dan koop ik niet alleen het betreffende onderdeel daar, maar ook meteen wat ik op dat moment/binnenkort nodig heb aan onderhoudsspul.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by 57Belair »

sjak_brak wrote:Idd. En als een zaak me helpt bij het bepalen van de juiste keus qua onderdelen e.d., of me voorziet van wat technisch advies, dan koop ik niet alleen het betreffende onderdeel daar, maar ook meteen wat ik op dat moment/binnenkort nodig heb aan onderhoudsspul.
Precies
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by thunderbuick »

Een zaak hoeft voor mij niet de goedkoopste te zijn, als ik goed geholpen wordt en de prijzen gemiddeld redelijk zijn koop ik daar alles.
Maar als ze woekerprijzen hanteren en gokken op onwetendheid van hun klanten vertrouw ik zo'n zaak nergens meer mee en koop ik het liever uit de states, ook al is de prijs door de verzendkosten hoger want bij dergelijke zaken zul je mij niet zien.
Laat ze maar verrotten en failliet gaan.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Woekerprijzen?

Post by rene74monte »

ik denk dat iedereen er wel het zelfde over denkt trouwens , er zit bij mij in de buurt een jongen die een beetje voor zichzelf is begonnen in uitlaat onderdelen , dempers en zo , en ik zal altijd eerst naar zo iemand heen gaan ipv de grote bedrijven
Post Reply