vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by peerke »

hoi,ik ga een auto aanschaffen bouwjaar 1-1989
deze staat al 4 jaar geschorst gestald
ik wil gebruik maken van de overgangsregeling dit jaar,kan dat?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

Benzine/diesel/gas? Iets meer info Peer!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by sjak_brak »

anderhalve tel op goechel:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... oldtimers/

vul in 1 januari 1988 of later

resultaat:

Uw motorrijtuig komt niet in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers. Uw voertuig komt in aanmerking voor de oldtimervrijstelling op het moment dat het 40 jaar oud is.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by peerke »

:(
dacht dat het tot bouwjaar 1990 ging
is trouwens op benzine
het ging me meer om de vraag of ik alsnog hem aan kon melden voor de overgangsregeling 2015,ondanks de vorige eigenaar hier geen gebruik van had gemaakt vanwege 4 jaar schorsing/stalling.
maar heb ik zoiezo geen recht op dus...
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

Think outside the box: gewoon schorsen, paar oude plaatjes van de sloop er op en af en toe mee rijden.... Ziet geen mens.... Ik heb een kennis die al jaren met 5 verschillende MotoGuzzi's rijdt, allemaal op hetzelfde kenteken....

In meer algemene zin:

Weet je wat het is, ik begin steeds allergischer te worden voor die klote-Belasting. Je krijgt er namelijk niks voor terug. En als er wat besteedt wordt, dan vraag ik me steeds maar één ding af: waarom? In hemelsnaam waarom?

Boven in de Roversboom is voor elke regel wel een uitzondering. Kijk alleen maar naar de salarissen van topmensen in de semi-publieke sector en de TV-wereld. En als wij 1 ding fout doen hebben we meteen een aanslag van ik-weet-niet-hoeveel op de mat liggen.

Volgende week moet ik voorkomen. Ik heb beroep aangetekend tegen een snelheidsboete. Ik was het ook echt niet, en ik heb daar bewijzen voor aangedragen. Er is sprake van gerede twijfel, en in dat geval mag zo'n boete niet eens uitgeschreven worden. Maar miezerig jaloers agentje ziet landgenoot op dikke Harley, dus die moest daar eens even lekker zijn plas over doen. Vervolgens hebben ze dat 22 maanden laten liggen (na 24 maanden wordt er zelden nog gedagvaard) en nu opeens moet ik toch maar even voor het hekje komen. Nou, ik ben er. Neem er graag een dag vrij voor (moet in Leeuwarden verschijnen). Ik heb in mijn beroep aangegeven dat ik gehoord wil worden, maar dat dan de verbaliserend agent ook mag verschijnen, met zijn laser-collega. Kost de Roverheid ook weer bakken met geld (meer dan het bedrag van de boete). Eens kijken hoe ver ze zullen gaan. Wordt vervolgd.....
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by Rob Rules »

HarleyRob wrote:Think outside the box: gewoon schorsen, paar oude plaatjes van de sloop er op en af en toe mee rijden.... Ziet geen mens.... Ik heb een kennis die al jaren met 5 verschillende MotoGuzzi's rijdt, allemaal op hetzelfde kenteken....
Zo iemand ken ik ook, maar dan met 5 verschillende vrachtwagens. Hij kan toch maar met 1 tegelijk rijden :?:
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by enrique »

Tja sorry dat ik het zeg maar dit zijn juist de reden tot.. 5 kentekens op 1 voertuig,, Plaatjes verwijderen van een sloop en hergebruiken. Dit zijn juist de dingen die ze aanpakken maar waarom? :?: :?: geen idee :oops:
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by Rob Rules »

enrique wrote:5 kentekens op 1 voertuig
Kan dat ook al? Dure grap :D

Maarre, ooit gehoord van recycling? Is milieuvriendelijk! :!:
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by enrique »

Iets te snel getypt maar je snapt het wel, vijf voertuigen 1 en dezelfde kenteken ;)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by HarleyRob »

enrique wrote:Tja sorry dat ik het zeg maar dit zijn juist de reden tot.. 5 kentekens op 1 voertuig,, Plaatjes verwijderen van een sloop en hergebruiken. Dit zijn juist de dingen die ze aanpakken maar waarom? :?: :?: geen idee :oops:
We betalen eigenlijk al dubbel. Ook in de brandstof zit al een groot deel belasting, zeer groot deel zelfs.

Het systeem in NL is uitgeput. De Roversbende in Den Haag weet niet meer waar ze het nog moeten zoeken, maar zolang iemand een autootje kan rijden, is er geld. Dus dat kan afgeroomd worden. Het is eigenlijk gewoon de belastingmaffia....
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by Chief big ol'Cadillac »

Niet alleen in Nederland; pas een rode vrachtwagen gezien met reclame erop in het Nederlands, een type vrachtwagen waar andere vrachtwagens mee vervoerd kunnen worden, met dus dezelfde soort vrachtwagen achterop, met dezelfde Poolse kentekenplaten als de wagen waar hij op stond... Beetje slordig, daar ze er zoveel hebben, kan je er toch ook wel een andere plaat ophangen...
geen foto van, al had ik dat wel willen maken maar ik heb nooit een camera op zak...
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by MotiV8 »

Zo één ken ik er ook, met 5 verschillende limo's, ze rijden toch nooit achter elkaar..............
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by Bromgabber »

HarleyRob wrote: Volgende week moet ik voorkomen. Ik heb beroep aangetekend tegen een snelheidsboete. Ik was het ook echt niet, en ik heb daar bewijzen voor aangedragen. Er is sprake van gerede twijfel, en in dat geval mag zo'n boete niet eens uitgeschreven worden. Maar miezerig jaloers agentje ziet landgenoot op dikke Harley, dus die moest daar eens even lekker zijn plas over doen. Vervolgens hebben ze dat 22 maanden laten liggen (na 24 maanden wordt er zelden nog gedagvaard) en nu opeens moet ik toch maar even voor het hekje komen. Nou, ik ben er. Neem er graag een dag vrij voor (moet in Leeuwarden verschijnen). Ik heb in mijn beroep aangegeven dat ik gehoord wil worden, maar dat dan de verbaliserend agent ook mag verschijnen, met zijn laser-collega. Kost de Roverheid ook weer bakken met geld (meer dan het bedrag van de boete). Eens kijken hoe ver ze zullen gaan. Wordt vervolgd.....
Ben benieuwd ;)

Tja, je betaal belasting voor de auto die je koop, de onderdelen die erop gaan, de brandstof, de mrb, verzekering belasting iets (ben even de naam kwijt), rijbewijs zelf, behalen van het rijbewijs, etc..
Voordat je dus rij heb je al een mooi deel gesponsort aan de overheid.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by enrique »

HarleyRob wrote:
We betalen eigenlijk al dubbel. Ook in de brandstof zit al een groot deel belasting, zeer groot deel zelfs.

Het systeem in NL is uitgeput. De Roversbende in Den Haag weet niet meer waar ze het nog moeten zoeken, maar zolang iemand een autootje kan rijden, is er geld. Dus dat kan afgeroomd worden. Het is eigenlijk gewoon de belastingmaffia....
Ik snap wat je bedoeld maar ergens gaat het fout, als iemand met meerdere auto,s rijdt waar maar 1 kenteken voor is vraagt om gezeur, ik ken ze ook wel die dit doen en rijden vanaf Rotterdam naar het midden van Nederland achterelkaar met dezelfde platen, krijgen bij een tankstation onenigheid met een mede weggebruiker en hier moest de politie bij aan te pas komen, einde trip, vervelende hiervan was dat de opgehaalde voertuig vanuit Rotterdam een kentekenplaat had van de ander, verzekering doet ook moeilijk en zo rolt het balletje verder. We betalen hier dubbel en dwars dat klopt maar dit is mede oorzaak van dit soort activiteiten en dan hebben we ook nog eens het omkatten verhaal,misbruik van oldtimer regeling, enz ..om maar in de auto scène te blijven, daarbuiten om gebeurt nog veel meer en uiteindelijk zijn we allemaal de klos :(
Voel je niet aangesproken en verdedig je hiervoor niet, nergens voor nodig :cheers:
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: vraagje overgangsregeling m.b.t. aanschaf auto 26jaar

Post by DutchTBI »

Met alle respect, maar lui die één kenteken op verschillende voertuigen gebruiken beseffen niet hoe dom en asociaal ze bezig zijn. Als er een keer wat gebeurt zal de verzekeringsmaatschappij dit onmiddellijk aangrijpen om niet uit te betalen. Gevolg, het onschuldige slachtoffer wordt er de dupe van want op de eigenaar van die voertuigen zal over het algemeen niets te verhalen zijn.

Als je je geen meerdere motoren, auto's, limousines of wat dan ook met de bijbehorende kosten kunt veroorloven hou het er dan lekker bij één.
Post Reply