Amerikaanse vrachtwagens topic

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by takel »

Jouw hele truck kan nog tussen die tank en de cabine van die Kenworth in staan :eek:
Chris98
Posts: 95
Joined: Mon Oct 29, 2012 4:49 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Chris98 »

Ah, de enige dildo ter wereld waar Kim Holland nog een orgasme van kan krijgen. :D
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by HarleyRob »

Zo demonteren ze in Texas een vrachtwagenmotor:
http://izismile.com/2014/09/30/insane_c ... rrier.html
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

27 september 2014, ochtendgloren in Illinois.
GOT TYRES???

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Na mijn enerverende Road Trip in de Mercury ben ik dinsdagmiddag weer gaan rijden.

Eerst heb ik 4 grote banden naar een mijn hoog in de Rocky Mountains in Elkford, British Columbia gebracht, onwijs mooi uitzicht tijdens de klim naar boven, helaas mogen we op het terrein van de mijn geen foto's maken :x

Na het lossen ben ik doorgereden naar Salmo, BC.
Aldaar op woensdagochtend hout geladen voor Grand Ledge, Michigan, en in de middag gaan rijden naar Swift Current, Saskatchewan (929 KM)

Ik hoef pas maandag te lossen in Grand Ledge, dus maar eens kijken wat ik het komende weekend ga doen 8)

Na het lossen ga ik leeg terug naar Canada, naar Brantford in Ontario, om wederom een vracht hout te laden voor de VS.
Ik weet nu nog niet waar deze lading naartoe moet, maar het zal ongetwijfeld in één van de staten rondom South Carolina zijn.
Daar moet ik dan weer grote banden laden en die gaan naar Canada.

Hieronder een kaartje met de voorlopige route, maar het kan altijd meer worden dan de 9799 KM die mijn routeprogramma Street & Trips aangeeft,
omdat ik dus niet weet waar ik de tweede keer moet lossen in de VS.

Image

Voordat ik dinsdag met de grote banden op pad kon, moest er eerst een klein bandje worden vervangen.
En dat merk je natuurlijk pas als je al hebt geladen, lekker makkelijk als je achteruit de shop in moet rijden, want je ziet totaal niets in je spiegels (ja, héél veel zwart rubber) :D

Image

Momenteel is het vrijdagochtend 01:05 uur plaatselijke tijd in Fargo, North Dakota.
Vandaag 1037 KM gereden, en ik heb nog 1409 KM te gaan naar mijn losadres, daar mag ik dan meer dan 3 dagen over doen.... :lol:
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by willem »

Zit het met veel interesse te volgen.
Ik zie op jouw en andere trucks nog van die dubbele antennes op de spiegels zitten,
worden er nog veel 27 MC bakkies gebruikt door truckers of is er iets anders voor in de plaats gekomen?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Wij zijn zelfs verplicht om een two-way radio te hebben omdat wij veel met begeleidingsvoertuigen rijden.

De meeste trucks hebben nog altijd een "bakkie" en er wordt best veel gebruik van gemaakt.
Men waarschuwt elkaar als de weegbruggen open of gesloten zijn, als er een ongeluk is gebeurd of als er een politiewagen ergens sneaky staat opgesteld.
En uiteraard hoor je vaak een boel domme praat en ongevraagde meningen over zaken zoals Obama, Spaanssprekende immigranten en wapenwetten 8)

Als ik geen begeleidingsvoertuig heb en met een oversize load onderweg ben, dan helpt men mij vaak door te zeggen wanneer ik kan invoegen,
dat ze mij willen inhalen of dat er iets stil staat op de vluchtstrook, zodat ik tijdig kan uitwijken.
En dat is af en toe erg prettig!

Vanmiddag bij hoge uitzondering in de file gestaan op de I-94 Eastbound in Minnesota, en dan waarschuwt men elkaar ook tijdig,
geeft informatie over wat er aan de hand is, bij welke mile marker de kop van de file staat, sluiproutes, etc.

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Ik had vanochtend een lekkende brandstofleiding bovenop een van de dieseltanks, dus even een snelle pitstop gemaakt bij Butler Caterpillar in Fargo, Noord Dakota.
Vanuit de driver lounge kon ik mooi de werkzaamheden in de gaten houden

Image

Caterpillar maakt tegenwoordig ook trucks, ik zie ze steeds vaker rijden.
(foto's van foto's)

Image

Image

Linkje naar deze Cat trucks :!:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

cat heeft een goeie naam met zwaar materieel en dieselmotoren ik denk dat ze snel zullen groeien vooral in de steengroeven en dergelijke waar ze al veel materiaal van dat merk hebben
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by willem »

Leuk dat het nog steeds veel gebruikt wordt, er is daar dus niet zo veel veranderd op de CB,
zitten truckers nog steeds op kanaal 19 in AM modulatie of wordt er tegenwoordig ook FM modulatie gebruikt in de USA dat je weet?

Hier in NL hoor je niet zo veel nederlands meer, paar truckers op kanaal 19, verder veel oost europeanen die hier in NL rondrijden en wat er aan skip uit het buitenland komt als er goede condities zijn.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Er staat 27.185 MHz op mijn display als ik op kanaal 19 zit. Ik dacht dat dit AM is?
RammieGirl
Posts: 7
Joined: Wed Oct 15, 2014 3:34 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by RammieGirl »

Great pics!!
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by willem »

SplitWindow wrote:Er staat 27.185 MHz op mijn display als ik op kanaal 19 zit. Ik dacht dat dit AM is?

27.185 MHz is de frequentie van kanaal 19, van oudsher het truckerskanaal, AM was vroeger de meest gebruikte modulatiesoort op de 27 MHz en dat zal in de USA nog wel zo zijn, hier in NL wordt tegenwoordig meest FM gebruikt.
AM is de manier waarop je stem over het signaal verstuurd wordt, simpel gezegd:

AM = amplitudemodulatie, dit is door de variatie van de sterkte van het zendvermogen op je stem, als je je microfoon in drukt zal je powermeter uit slaan en als je praat dan zal je powermeter gaan bewegen.
FM frequentiemodulatie, zendvermogen blijft hetzelfde maar de frequentie verschuift op je stem, je powermeter blijft hetzelfde als je praat.

verder heb je nog SSB, daarin heb je de keuze uit USB en LSB, oftewel upper side band en lower side band, dat is AM maar daar laten ze een paar n van het signaal weg, en daarmee is je reikwijdte wat verder dan met AM of FM. als je je microfoon op USB of LSB indrukt slaat je powermeter nog niet uit, als je gaat praten dan beweegt de powermeter.


Willem
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Het is een leerzame dag, bedankt voor de uitleg, Willem :thumbs:

Het is een Cobra, maar er staat geen type-aanduiding op de voorkant.
Ben eens aan de achterkant gaan speuren, daar staat heel klein 29 LX te lezen op een stickertje.
Met behulp van Google kwam ik terecht op onderstaande link, het is dus een 4 Watt AM apparaatje.

Klik hier :!:

Ik kwam er op deze manier dus achter dat ik de kleuren van de display kan veranderen 8)
Post Reply