Remleiding vervangen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Alain007
Posts: 91
Joined: Sun Mar 14, 2010 8:22 pm

Remleiding vervangen

Post by Alain007 »

Kwam erachter dat mijn rempedaal ineens heel gemakkelijk naar beneden ging. Op zoek gegaan en de remleiding naar de achterwielen is lek.

Nou is mijn vraag: waar kan ik deze leiding krijgen, want de wartels die eraan zitten moeten natuurlijk ook erop zitten. Hoopte eigenlijk om een flexibele leiding te leggen (heb ik ook gedaan voor de benzine leiding) maar ik weet niet of dit kan.

Edit: heeft Brezan de juiste nippels/wartels. Wellicht dat zij mij kunnen helpen?

Gaat om een 1978 Chevrolet Blazer.

Grt.

Alain
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Pavement Pounder »

Brezan heeft wel de leiding op rol en setjes om zelf een flens eraan te maken, wellicht kun je de oude wartels hergebruiken of anders als voorbeeld mee te nemen.
Zaken zoals Hageman etc hebben wel de corecte wartels liggen denk ik, mischien zelfs de gehele remleiding.
Overgens is dit het moment om de rest van de leidingen te inspecteren/vervangen inc. de remslangen.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by franky »

Pavement Pounder wrote:Brezan heeft wel de leiding op rol en setjes om zelf een flens eraan te maken, wellicht kun je de oude wartels hergebruiken of anders als voorbeeld mee te nemen.
Zaken zoals Hageman etc hebben wel de corecte wartels liggen denk ik, mischien zelfs de gehele remleiding.
Overgens is dit het moment om de rest van de leidingen te inspecteren/vervangen inc. de remslangen.
hageman maakt ze terplekke, dus effe lengte opmeten, oude wartels meenemen (voor de maat voor de nieuwe) en hij maakt ze voor je
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Ranch73 »

Goodridge heeft flex.leiding. i.c.m. juiste bevestigingsbeugels goed te doen.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Remleiding vervangen

Post by mercury1970 »

Ranch73 wrote:Goodridge heeft flex.leiding. i.c.m. juiste bevestigingsbeugels goed te doen.
Voor ongeveer 3 x de prijs van een stalen set gok ik eens...... 8)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Ranch73 »

Zeker weten,prijs zal wel geen rol spelen zoals gewoonlijk. :D
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Remleiding vervangen

Post by mercury1970 »

Tuurlijk ! Ik heb ze laten maken door Goodridge voor de voorste flexibele remleidingen te vervangen, kost wat, maar als je er niet mee aan een vluchtheuvel blijft hangen, hoef je ze nooit meer te vervangen ! :D
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by challenger72 »

je kan toch gewoon met je oude leiding en nippels naar een garage gaan en dan kunnen zij een nieuwe leiding voor je maken
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Bromgabber »

Niet altijd, waarschijnlijk gaat het om een 1/4'' leiding.
Veel garages hebben dit niet liggen, kunnen ze wel bestellen bij hun leverancier 9 van de 10 keer.
Maar sommige garages hebben daar ook gewoon geen zin in..
Kunnen ze een koperen versie van maken, kun je ook lekker alle kanten op buigen. ;)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Renev »

Remleiding voor is 4,75 mm en die dikke naar achter is 6,35 mm niks bijzonders.
Nippels kun je ook bijna overal krijgen.
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by bezerk »

Renev wrote:Remleiding voor is 4,75 mm en die dikke naar achter is 6,35 mm niks bijzonders.
Nippels kun je ook bijna overal krijgen.
niks bijzonders, maar niet iedereen heeft die maten liggen, meestal alleen metrisch.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Renev »

Brezan had de kleine gewoon liggen en de grote een dag erna.
En dan ook nog cunifer ipv koper.

Ik heb ook nog een 10mm cunifer besteld voor mijn brandstof toevoer, dat was ook geen probleem.
Alain007
Posts: 91
Joined: Sun Mar 14, 2010 8:22 pm

Re: Remleiding vervangen

Post by Alain007 »

Heb het gehaald bij Blazerparts. Hij had alles op voorraad. Bedankt voor de hulp!!!
Post Reply