Amerikaanse vrachtwagens topic

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by RobDodge »

Ja Highway thru hell wordt uitgezonden op Discovery Channel.
Jamie
Posts: 22
Joined: Wed Dec 12, 2012 5:26 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by Jamie »

Wauw, da's prachtig zo'n Peterbilt! Mooi interieur hoor! :)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Kwam ik zaterdagmiddag op de yard, was tijdens mijn vakantietripje naar Vancouver mijn auto verplaatst en bleek mijn trailer spoorloos verdwenen te zijn.... :eek:
Eerst in de shop kijken of hij daar misschien stond, ontdekte ik hem even later aan de overkant van de straat,
ge-sandwiched tussen twee andere trailers en ontdaan van zijn kentekenplaat.
Vaarwel lieve #219, ik zal je missen.

Image

Vanochtend (maandag) een "nieuwe" trailer gekregen, #215. Maar hij staat nog in de shop en qas pas na de lunch klaar.

Telefoonfoto:

Image

Ik moest vandaag leeg naar Westbank, BC (753 KM) en daar laden voor Westland, Michigan (3702 KM). Daarna verwacht ik dat ik opnieuw moet laden in Brantford, Ontario en lossen ergens op de route naar Lexington, South Carolina.
In Lexington vijf grote (13'-3'') banden laden en weer terug naar C-Town, AB.
Dan ben ik vast wel een kleine 10.000 KM onderweg geweest als ik weer op de yard aankom :thumbs:

Inmiddels sta ik in Armstrong, BC, morgenochtend nog een uurtje rijden, dan kan ik laden en terug over de Rockie Mountains naar Calgary cruisen 8)

Mijn schatting was aardig close, volgens mijn Street & Trips programma is het 10147,8 KM, als dit globaal de route is.
Maar het kan ook zomaar een weekje langer duren, afhankelijk van waar ik de tweede vracht in de VS moet lossen.

Image
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by urban86 »

Heb hier maar 1 woord voor: wat supergaaf dat je van die geweldige ritten maakt!
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by mikus »

Lijkt me geweldig, afzien maar geweldig. helaas zal ik het nooit mee mogen maken.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Hoezo afzien, en waarom zou jij dat nooit mee mogen maken? :o

Anyway, het programma is alweer drastisch gewijzigd: Het hout dat ik moest laden zou pas morgen (woensdag) worden gekapt en op donderdag worden verwerkt. Dus ik ben nu in Spokane, Washington (state) en onderweg naar Nashville, Tennessee. Het lukt mij niet meer om daar op vrijdagmiddag te arriveren en te lossen, dus dat wordt een leuke zaterdagavond in een stad waar verrassend veel live bluesmuziek wordt gemaakt.

Mijn trailer laat ik op de truckstop staan, met de truck Nashville in, dan heb ik mijn bed altijd bij mij als het per ongeluk een beetje gezellig wordt :P
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

ben in nashvile tennesee geweest met vakantie maar kon niet echt veel vinden
het feit dat ik er op een zondag was zal niet veel geholpen hebben
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by mikus »

Nou het is niet even naar Oostenrijk op en neer natuurlijk. ;-)
En aangezien de Nederlandse overheid vind dat personen met 1 oog geen groot tijbewijs mogen halen heb ik de hoop lang geleden al opgegeven.

Maar daarom is het des te meer genieten van dit soort topics.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by RickyV8 »

Lijkt mij ook fantastisch, mooi om te volgen Erik
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

tis altijd een droom van me geweest om internationaal te gaan rijden
een tijdje terug leek de droom waarheid te worden toen ik mijn groot rijbewijs mocht halen
alle exames voor mijn ccv-b in een keer gehaald en toen ik moest afrijden bleek mijn gezichtsvermogen niet genoeg om wegwijzers op voldoende afstand te kunnen lezen , gezakt en 2500 euro aan leskosten en 80 uur lestijd uit eigen zak door het riool
als ik dezelfde kans op mn 20e had gekregen had ik waarschijnlijk al in een truck gereden nu
had ik het van te voren geweten dat ik zou zakken op mn zicht had ik waarschijnlijk het geld gebruikt om mijn e achter b te halen , daar kun je tegenwoordig ook al een hoop mee vervoeren
misschien dat ze ooit nog eens iets uitvinden om mn gezichtsvermogen van 60/70 % naar 70/80 procent te brengen , het vervelende is dat ik wazig zie dichtbij en borden niet kan lezen ver weg , mn tomtom helpt fantasties maar helaas mag je in een truck niet op techniek vertrouwen
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by RPG »

watahyahknow wrote:misschien dat ze ooit nog eens iets uitvinden om mn gezichtsvermogen van 60/70 % naar 70/80 procent te brengen , het vervelende is dat ik wazig zie dichtbij en borden niet kan lezen ver weg , mn tomtom helpt fantasties maar helaas mag je in een truck niet op techniek vertrouwen
Laseren zou niet helpen???
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

alleen op 1 afstand om een een of andere manier heb ik problemen met ver en dichtbij scherpstellen zogezegt
ik kan het op het moment ook niet betalen en het zit niet in mn ziekenfonspakket
misschien als ik de loterij win kan ik hier eens met een specialist over praten
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

Had je dat dan al niet in de gaten voordat je aan je rijbewijs begon?
Het lijkt mij dat je je ogen elke dag gebruikt en zelf het beste weet of ze in orde zijn of niet.
Maar erg jammer dat het zo is gelopen.

En in Nashville maakt het echt niet uit wat voor een dag het is, er is altijd veel te doen daar.
Volgende keer naar Bourbon street gaan :thumbs:

Ik zag trouwens net dat er een TA truckstop midden in de stad is, dus dat is helemaal ideaal.
mikus wrote:Nou het is niet even naar Oostenrijk op en neer natuurlijk. ;-)
En aangezien de Nederlandse overheid vind dat personen met 1 oog geen groot tijbewijs mogen halen heb ik de hoop lang geleden al opgegeven.
Ik denk dat op en neer naar Oostenrijk rijden meer afzien is dan wat ik hier doe :P
Drukker verkeer, lagere snelheden, file's, een piepkleine cabine, vrij weing voorzieningen bij de truckstops en weinig rijtijd.

Tja, dan zal je in Noord Amerika je rijbewijzen moeten gaan halen (Nederlandse rijbewijzen accepteren ze hier niet, je moet alles opnieuw halen),
maar daarvoor heb je een werkvergunning nodig en die krijg je niet als je geen groot rijbewijs hebt, want geen mens neemt jou dan aan.
Sterker nog, ze verstrekken niet eens een werkvergunning.
Ik zie regelmatig chauffeurs met een ooglapje rijden, dus men schijnt hier minder moeilijk te doen dan in Nederland.
En dan zie ik uiteraard de mensen met een oogprothese niet, dit omdat dat bijna niet opvalt.

Maar als ik straks een nieuwe auto krijg met een dubbele bunk, dan ben je van harte welkom om een weekje of 3 mee te rijden met mij.

Vannacht (donderdag op vrijdag) sta ik in Sioux Falls, South Dakota. Morgen rijd ik naar Warrenton, Missouri en dan zaterdag het laatste stukje naar Nashville.
Dinsdagochtend geladen in Westbank, BC, die nacht geslapen in Spokane, WA (onwijs mooie route over tweebaanswegen door de bergen in WA).
Gisteren naar Billings, Montana gereden en daar overnacht.
En vandaag van Billings naar Sioux Falls (1062 KM).

Van Westbank naar Nashville is in totaal 3796 KM:

Image

In de VS (11 rij-uren) rijd ik meestal 960 KM/600 mijlen per dag, in Canada (13 rij-uren) probeer ik om 1100 KM te doen.
De baas is al blij als je 450 mijlen per dag rijdt 8)

Ik hoorde van twee Britse collega's dat ze, in plaats van grote banden, met boorpijpen vanuit Texas naar het noorden van Alberta onderweg zijn.
Dus misschien mag ik dat ook gaan doen, er lagen er nog een heleboel vertelden ze mij :D
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by watahyahknow »

hmmmm bijzonder , ik heb eens geinformeerd een tijd terug en amerika scheen dezelfde voorwaarden qua zicht en gezondheid (epileptie suikerziekte hartproblemen enz) te hebben voor een groot rijbewijs niet echt verwonderlijk als je ziet wat je met zo'n zwaar voertuig kan aanrichten als je het niet bestuurd
misschien verschilt het per staat of hebben de bovengenoemde gasten hun groot rijbewijs in het leger gehaald

wel een beetje een catch 22 met die werkvergunning maar wat je zegt over de wijdopen wegen klopt met waar ik heb gereden met een huurauto , de meesten rijden ook op de cruisecontroll dus je bent niet constant aan het jojo-en tussen 75 en 80 kmh

misschien als ik ooit de hoofdprijs win in de staatsloterij heb ik de kans om zelf naar de states te verhuizen
voorwaarden voor een greencard anders als de bekende greencard loterij : 500.000 dollar investeren in een bedrijf dat eeeeh volgens mij was het 10 amerikaanse burgers aan het werk helpen ....... voor geld is alles te koop dacht dat met werkvergunning de kosten nog iets oplopen
en als ik een eigen bedrijf heb kan ik ook mezelf aannemen om mn groot rijbewijs te halen , al was het alleen maar om in een grote camper te kunnen rijden

hoe zit het eigelijk met het amerikaanse examen , zoals je vertelde heb jij daar ook je examen moeten overdoen
lijkt dat op het nederlandse ?
ik ga er van uit dat je je reisdocumenten moet leren en de algemene verkeersregels laadvoorschriften en dergelijke maar staat daar een tijd voor en mag je net als bij een autorijbewijs meteen opnieuw proberen?
en het practijkexamen word dat op een afgesloten terein gehouden of in een simulator of wat ?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Amerikaanse vrachtwagens topic

Post by SplitWindow »

In zo'n grote RV kun je rijden met je personenwagenrijbewijs, daar hoef je geen groot rijbewijs voor te hebben.
Je had er zelf een kunnen huren toen je op vakantie was, gewoon met je Nederlandse B-rijbewijs.

Class 1 haal je gewoon op de weg, en geen geneuzel met dubbele bediening, gewoon in de truck van je werkgever.
Het stelt totaal niets voor (als je dus al je Nederlandse CE-rijbewijs hebt en dus al eens eerder in een vrachtwagen hebt gereden) en als je zakt, dan mag je de volgende dag weer terugkomen.

Als jij de Staatsloterij wint moet je lekker in Nederland blijven wonen en af en toe eens gaan reizen.
Ik weet niet of jij ooit wel eens voor langere tijd in het buitenland hebt gewoond, waarschijnlijk hou jij je nu vast aan dat leuke vakantiegevoel dat jij had toen jij in de VS was? Ik heb over de hele wereld gezworven en in veel landen ook daadwerkelijk gewoond, en geloof mij nu maar dat je het in Nederland goed hebt, beter dan jij zelf in de gaten hebt.

Ook qua klimaat is het een fantastisch land, het is er eigenlijk nooit heel erg koud of heel erg warm.
En vergeet niet dat je op een dag oud zal zijn, ook dan denk ik dat je beter je laatste dagen kunt slijten in Nederland.

Ik zou zelf niet in de VS willen wonen, dan is Canada een beter alternatief. En van alle landen waar ik heb gewoond kwam Zwitserland als beste uit de bus, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.
Post Reply