Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Post by Detroitsteel »

Gisteren de bovenstaande carb uiteen gehad en in een ultrasoon bad geplonst...was nodig...mam man, wat was die vuil!
Vandaag de boel met frisse pakkingen en andere grut weer in elkaar gezet met tussendoor de nodige aftellingen toe te passen.
Nu kon ik een hoop afstel gegevens uit de vraagbaak halen...maar, er waren wat componenten die niet vermeld waren behalve dat die in de fabriek een afstelling hebben gehad en toen zijn afgestopt...
Nu...mochten deze betreffende afstellingen nog onaangeroerd zijn, dan had ik er ook niet naar om hoeven kijken, maar...één of ander figuur in de states heeft in het verleden dus al die vaste afstellingen gewijzigd...
Het gaat om het volgende; de normaal vaste idle mixture screws (2x) en de air bleed valve...

Vooral van dat laatste zou ik graag een gegeven willen hebben... Maatvoering van het stuk gebogen ijzerdraad wat gaat voor speciaal gereedschap bvb of gewoon een bepaalde afstand van de bovenrand...
Ik heb het nu afgesteld aan de hand van een slijtage patroon die af te lezen was aan het dingetje...eigenlijk op goed geluk...

Van de idle screws zou ik graag de hoeveelheid slagen vanaf gesloten willen weten voor de standaard afstelling...

Hoe dan ook, dat schoonmaken deed al veel goed...loopt een stuk zuiverder...vooral bij kickdown...
Wellicht scheelt het ook dat ik de twee koperkleurige stijgbuisjes van de secundaire sproeiers die los onder in de vlotterkamer lagen weer gemonteerd heb in de carb deksel... Is dit laatste uniek, of komt het meer voor...
peter h
Posts: 183
Joined: Sat Feb 02, 2013 11:59 am

Re: Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Post by peter h »

Ik ben drie maanden aan het kloten geweest met een E4ME en heb uiteindelijk een nieuwe gemonteerd.
Maar PM me je mail adres dan mail ik je de betreffende pagina,s uit het manual wel door :thumbs:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Post by Detroitsteel »

Je hebt PM...
peter h
Posts: 183
Joined: Sat Feb 02, 2013 11:59 am

Re: Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Post by peter h »

Wil ik het bestand verzenden is het te groot
Kan iemand mij helpen met een dropbox of hoe noem je zoiets?
Anders moet ik wel heel veel mails versturen
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Post by Nick_nl »

Je kan wetransfer gebruiken, stukken eenvoudiger.
https://www.wetransfer.com/
peter h
Posts: 183
Joined: Sat Feb 02, 2013 11:59 am

Re: Rochester M4MC/E4ME carb#17084201

Post by peter h »

Ik heb iets geprobeerd kijken of het werkt
Post Reply