Fuel pump aansluitingen
Fuel pump aansluitingen
Heb een nieuwe fuelpump gekocht omdat ik toch wil rijden met de Monte carlo en niet 6 jaar lang naar wil kijken eer hij weer belastingvrij is.
Nu heb ik een andere fuelpump gekregen als dat er eigenlijk af kwam en ik weet nu niet welke aansluiting waar op moet en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
Deze pump heb ik gekregen.
En deze pump kwam ervan af en zoals je kan zien heeft mijn nieuwe pump een aansluiting extra.
Nu heb ik een andere fuelpump gekregen als dat er eigenlijk af kwam en ik weet nu niet welke aansluiting waar op moet en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
Deze pump heb ik gekregen.
En deze pump kwam ervan af en zoals je kan zien heeft mijn nieuwe pump een aansluiting extra.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel pump aansluitingen
Jeroen,
Dat is een return line fitting.
Je zou hem kunnen afblokken maar dan moet je een druk regulator moeten plaatsen volgens mij.
Dat is een return line fitting.
Je zou hem kunnen afblokken maar dan moet je een druk regulator moeten plaatsen volgens mij.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel pump aansluitingen
Echter er wordt op diverse fora in de US gezecht om hem gewoon af te doppen en dan verder niks.
Deze pomp zeat het meeste op a/c uitgeruste autos om vaporlock te voorkomen
http://m.corvetteforum.com/c3-tech-perf ... tyleid=140
Deze pomp zeat het meeste op a/c uitgeruste autos om vaporlock te voorkomen
http://m.corvetteforum.com/c3-tech-perf ... tyleid=140
Re: Fuel pump aansluitingen
Als ik het goed begrijp is de aansluiting met het inwendige draad de toevoer naar de carburateur, de dikste van de 2 pijpjes is de retour naar de tank en ik zou de dunste van die 2 pijpjes dus dicht kunnen knijpen en met hardsoldeer af te sluiten ?
fuelpump kost niet de hele wereld, kan altijd kijken voor een andere ?
fuelpump kost niet de hele wereld, kan altijd kijken voor een andere ?
Re: Fuel pump aansluitingen
Je kan de pump ook met een klein stukje slang, een stukje massief ronde as van de zelfde maat en 2 slang klemmen afsluiten.
Re: Fuel pump aansluitingen
zou die niet kapot gaan als je de retour afdopt?
je kan ook de retour met een T stuk terugkoppelen aan de aanvoer leiding
je kan ook de retour met een T stuk terugkoppelen aan de aanvoer leiding
Re: Fuel pump aansluitingen
Zit net nog even te kijken maar begin zachtjes tot me door te dringen dat ik niks hoef af te doppen.
Heb een dubbele leiding onder de wagen heb een vlotter met een dubbele aansluiting, ik vergat steeds dat ik ook een aanvoer nodig heb.
Dus de dikke pijp komt de aanvoer van brandstof vanuit de tank
De aansluiting met de inwendige draad komt met een pijpje aan de ingaande kant van de carburateur
En het dunne pijpje kan ik dus gewoon op de retourleiding aansluiten.
MAW ik had deze post nooit hoeven maken, mijn excuses hiervoor
Heb een dubbele leiding onder de wagen heb een vlotter met een dubbele aansluiting, ik vergat steeds dat ik ook een aanvoer nodig heb.
Dus de dikke pijp komt de aanvoer van brandstof vanuit de tank
De aansluiting met de inwendige draad komt met een pijpje aan de ingaande kant van de carburateur
En het dunne pijpje kan ik dus gewoon op de retourleiding aansluiten.
MAW ik had deze post nooit hoeven maken, mijn excuses hiervoor
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel pump aansluitingen
Haha mooi man, niks mis met een beetje hersenpijiniging.
Re: Fuel pump aansluitingen
De andere leiding is toevallig niet van de tank ontluchting /koolfilter ?
Re: Fuel pump aansluitingen
Oeh dat zou ook nog best eens kunnen ja , en bedankt ben ik weer terug bij afRanch73 wrote:De andere leiding is toevallig niet van de tank ontluchting /koolfilter ?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel pump aansluitingen
Is het niet zo bij de Monte Carlo dat de ontluchting langs de chauffeurszijde naar achteren loopt en de 1 of 2 benzine leidingen langs de passagierszijde ?
Re: Fuel pump aansluitingen
Eerlijk gezegd heb ik er nog niet naar gekeken,ik weet wel dat er 2 leidingen aan de vlotter van de benzinetank zaten want die zitten daar nog aan.Pavement Pounder wrote:Is het niet zo bij de Monte Carlo dat de ontluchting langs de chauffeurszijde naar achteren loopt en de 1 of 2 benzine leidingen langs de passagierszijde ?
Ga de benzine tank ook opkanppen en een laagje verf geven, heb hier ook een nieuwe vlotter voor gescoord ook met 2 aansluitingen weer.
De oude pomp had maar 2 aansluitingen, ben er nog niet uit wat ik ermee moet, maar eens een expert naar laten kijken denk ik zo !
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Fuel pump aansluitingen
En anders gewoon een retour leiding/slang aanleggen.
Is ook niet veel moeite toch.
Is ook niet veel moeite toch.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Fuel pump aansluitingen
Of een elektrische pomp
Re: Fuel pump aansluitingen
Dikke aansluiting is de aanvoer vanaf de tank
Dunne aansluiting is een retour
Geschroefde aansluiting is de toevoer naar de carburateur
Koolstoffilter zit niet op je pomp maar op de tank.
Dunne aansluiting is een retour
Geschroefde aansluiting is de toevoer naar de carburateur
Koolstoffilter zit niet op je pomp maar op de tank.