Fuel pump aansluitingen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Fuel pump aansluitingen

Post by Collector »

Heb een nieuwe fuelpump gekocht omdat ik toch wil rijden met de Monte carlo en niet 6 jaar lang naar wil kijken eer hij weer belastingvrij is.
Nu heb ik een andere fuelpump gekregen als dat er eigenlijk af kwam en ik weet nu niet welke aansluiting waar op moet en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
Deze pump heb ik gekregen.
Image


En deze pump kwam ervan af en zoals je kan zien heeft mijn nieuwe pump een aansluiting extra.
Image
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Pavement Pounder »

Jeroen,
Dat is een return line fitting.
Je zou hem kunnen afblokken maar dan moet je een druk regulator moeten plaatsen volgens mij.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Pavement Pounder »

Echter er wordt op diverse fora in de US gezecht om hem gewoon af te doppen en dan verder niks.
Deze pomp zeat het meeste op a/c uitgeruste autos om vaporlock te voorkomen

http://m.corvetteforum.com/c3-tech-perf ... tyleid=140
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Collector »

Als ik het goed begrijp is de aansluiting met het inwendige draad de toevoer naar de carburateur, de dikste van de 2 pijpjes is de retour naar de tank en ik zou de dunste van die 2 pijpjes dus dicht kunnen knijpen en met hardsoldeer af te sluiten ?
fuelpump kost niet de hele wereld, kan altijd kijken voor een andere ?
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by takel »

Je kan de pump ook met een klein stukje slang, een stukje massief ronde as van de zelfde maat en 2 slang klemmen afsluiten.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by gert »

zou die niet kapot gaan als je de retour afdopt?

je kan ook de retour met een T stuk terugkoppelen aan de aanvoer leiding
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Collector »

Zit net nog even te kijken maar begin zachtjes tot me door te dringen dat ik niks hoef af te doppen.
Heb een dubbele leiding onder de wagen heb een vlotter met een dubbele aansluiting, ik vergat steeds dat ik ook een aanvoer nodig heb.
Dus de dikke pijp komt de aanvoer van brandstof vanuit de tank
De aansluiting met de inwendige draad komt met een pijpje aan de ingaande kant van de carburateur
En het dunne pijpje kan ik dus gewoon op de retourleiding aansluiten.

MAW ik had deze post nooit hoeven maken, mijn excuses hiervoor
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Pavement Pounder »

Haha mooi man, niks mis met een beetje hersenpijiniging.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Ranch73 »

De andere leiding is toevallig niet van de tank ontluchting /koolfilter ?
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Collector »

Ranch73 wrote:De andere leiding is toevallig niet van de tank ontluchting /koolfilter ?
Oeh dat zou ook nog best eens kunnen ja , en bedankt ben ik weer terug bij af :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Pavement Pounder »

Is het niet zo bij de Monte Carlo dat de ontluchting langs de chauffeurszijde naar achteren loopt en de 1 of 2 benzine leidingen langs de passagierszijde ?
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Collector »

Pavement Pounder wrote:Is het niet zo bij de Monte Carlo dat de ontluchting langs de chauffeurszijde naar achteren loopt en de 1 of 2 benzine leidingen langs de passagierszijde ?
Eerlijk gezegd heb ik er nog niet naar gekeken,ik weet wel dat er 2 leidingen aan de vlotter van de benzinetank zaten want die zitten daar nog aan.
Ga de benzine tank ook opkanppen en een laagje verf geven, heb hier ook een nieuwe vlotter voor gescoord ook met 2 aansluitingen weer.
De oude pomp had maar 2 aansluitingen, ben er nog niet uit wat ik ermee moet, maar eens een expert naar laten kijken denk ik zo !
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Pavement Pounder »

En anders gewoon een retour leiding/slang aanleggen.
Is ook niet veel moeite toch.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Bromgabber »

Of een elektrische pomp :D
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Fuel pump aansluitingen

Post by Renev »

Dikke aansluiting is de aanvoer vanaf de tank
Dunne aansluiting is een retour
Geschroefde aansluiting is de toevoer naar de carburateur
Koolstoffilter zit niet op je pomp maar op de tank.
Post Reply