LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by 78 Firebird »

In mijn Van zat een gastank,en het is de bedoeling dat deze verhuist naar de onderzijde auto.
Nu loop ik tegen een probleem aan,onderzijde zit vrij vol,cardan,uitlaten links en rechts,maar op zich kan het wel.
Maar,de tanks er "gewoon"onderhangen kan niet,omdat dan de afstand wegdek/tank te klein wordt.
Deze moet minimaal 20 cm zijn.
Ik heb deze set van 3 tanks gekocht omdat ze onder een G20 Van afkwamen.
Heb alleen niet gezien hoe het gezeten heeft.
Nu kan ik wel beginnen te slijpen aan de onderzijde (De steunen welke aan de chassisbalken zitten) maar ben bang dat dit niet ongestraft blijft.
Heb vaker LPG opgebouwd,maar nog nooit onderbouw. En het chassis begin ik niet aan te klooien voordat ik weet wat wel of niet kan.
Wil tijdens het rijden niet met stoel en al op straat donderen. :lol:
Benzinetank moet wel behouden blijven.

Iemand een idee of tips?
Of indien mogelijk foto's?
Alvast bedankt.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by sjak_brak »

Slijpen aan structurele draagpunten is inderdaad vragen om problemen.

Misschien kan je met de uitlaat wat puzzelen, je hebt vast geen hipo-blok dacht echt een dubbele uitlaat nodig heeft :)

Je zou de verkoper van die tanks kunnen vragen hoe t bij hem zat. Heb zelf wel eens onderbouw gezien bij vans, daar zat (als ik me goed herinner) een setje tanks tussen achteras en achterbumper, de uitlaat kwam bij die busjes voor de achteras aan de zijkant.

Is je vering niet ingezakt?
Paultjuh
Posts: 77
Joined: Wed Jun 22, 2011 3:45 am

LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by Paultjuh »

Aan de bestuurderskant kun je in ieder geval een 70 liter tank kwijt met minimale aanpassing. De andere kant wordt meestal met 1 (of 2) kleinere tanks gedaan. Ikzelf heb 70 en 40. Als er tussen de achteras en bumper iets zit dan hebben ze geen benzine tank meer. Heb er zelf geen foto van, maar op het DAVC forum staan genoeg foto's van onderkantjes ;-)
In ieder geval bij de benzine uitvoeringen...
Misschien is een ex diesel (neem ik aan aangezien het een ambulance was) lastiger, zal ook een G30 zijn, verschilt misschien ook nog?
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by 78 Firebird »

Is inderdaad een ex diesel en G30.
Rechterkant is idd ook het grote probleem,in verband met instap/opstap.Hier moeten de tanks echt onder de auto.
Bestuurderkant is idd met een kleine aanpassing een tank te monteren,welke ook bijna tegen de bodemplaat gemonteerd kan worden.
De set kwam onder een G20 vandaan,mijn vermoeden is dat het wel verschilt.
Verkoper zegt nu dat het makkelijk moet passen,maar zoals gezegd,rechts is mogelijk met aanpassing,links,ik zou het niet weten.
Probeer nu ipv de 70L die ik heb,een 85L eronder kwijt te kunnen linkerzijde.

@Sjak,wanneer hij tussen achteras en achterbumper komt,zit er geen brandstoftank meer onder.
Deze wil ik wel behouden.
Vering is (nog) niet ingezakt.
Paultjuh
Posts: 77
Joined: Wed Jun 22, 2011 3:45 am

LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by Paultjuh »

Een topic over onderbouw: klikkerdeklik
Je kan het lid "kluivers" eens contacten, die heeft een ombouw van G30 naar G20 gedaan en zelf tanks onder gebouwd.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by sjak_brak »

78 Firebird wrote: @Sjak,wanneer hij tussen achteras en achterbumper komt,zit er geen brandstoftank meer onder.
Tuurlijk wel, LPG is toch brandstof :P

Maar als je ermee naar SE/NO of ES wilt (of toer door Liechtenstein :D ) dan is t inderdaad wel handig om meer dan alleen een noodtankje ontvetter erin te hebben 8)

Zal misschien ook net een ander merk/model/type/jaar/... bus zijn geweest waar ik dat op heb gezien, voor mij zien ze er allemaal t zelfde uit :oops:
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by Remi »

sjak_brak wrote:
Maar als je ermee naar SE/NO of ES wilt (of toer door Liechtenstein :D ) dan is t inderdaad wel handig om meer dan alleen een noodtankje ontvetter erin te hebben 8)
:

Zweden / Noorwegen is tegenwoordig heel goed te doen op lpg, uiterste noorden alleen niet :P
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by enrique »

Volgens mij heb ik twee tanks met een diameter van 30 cm er onder hangen,1 van 70 liter en de ander iets van 50 liter, ruimte is gelijk als een G20 , de uitlaat kan in de weg zitten maar dit is ook weer te verplaatsen dus moet het gewoon mogelijk zijn.
Er zijn ook tanks die in de plaats kunnen komen van je benzine tank maar je gaf al aan dit niet te willen, ben jd opzoek naar tanks zou ik Franky in Zutphen eens bekken, die zal ze vast wel hebben
En meteen een vraag / opmerking...afstand van tank tot de weg doet toch niet meer ter zake?? Je hebt het toch al op kenteken staan?
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by 78 Firebird »

Bedankt voor de reacties.
Ik heb besloten om er 1 tank van 85 liter onder te plaatsen.
Heb een kennis die zeer veel tanks heeft liggen,dus dat gaat lukken.

Afstand tank-weg,Heb ik eens gelezen.
Hij staat idd al op kenteken,en bij een APK kijken ze er voor zover ik weet niet naar.
Alleen,wat als er een steekproef volgt en de man van de RDW komt kijken.
Daar ben ik niet zo gerust op,ben bang dat die er wel eens over kan vallen.
Paultjuh
Posts: 77
Joined: Wed Jun 22, 2011 3:45 am

Re: LPG onderbouw Chevy Van (ex ambu) 1986

Post by Paultjuh »

Gewoon zorgen dat je 20 cm speling hebt. Zo moeilijk is dat niet en dan zit je altijd goed.
Post Reply