restauratie Chevy Van 1977
Re: restauratie Chevy Van 1977
aangezien het weer winter is heb ik ook weer wat werk aan de bus verricht en kan ik ook weer foto's posten
als eerste heb ik de zijkant afgelast
https://drive.google.com/file/d/1QCG4_M ... sp=sharing
toen die erin zat kon ik beginnen met het passen van de dorpel
https://drive.google.com/file/d/1JEw2oG ... sp=sharing
ik heb voor de aanhechting eerst de achterzijde moeten vervangen, ik heb toen ook besloten om de dorpel bij de deur uit te boren.
https://drive.google.com/file/d/1MMNM71 ... sp=sharing
de achterkant van de dorpel was nog redelijk
https://drive.google.com/file/d/1xd0OpL ... sp=sharing
toch heb ik besloten om de hele dorpel er iut te snijden. op deze manier kon ik de vervangende dorpel zonder hem uit elkaar te zagen weer terug monteren.
https://drive.google.com/file/d/1DO9F7j ... sp=sharing
ff passen, hierna heb ik geen foto's meer gemaakt maar ik heb hem er zo ongeveer ingelast.
https://drive.google.com/file/d/10LEMec ... sp=sharing
omdat, na het vervangen van de dorpel het project even heeft stilgelegen was door wat heen en weer geschuif van spullen in de loods de zijkant niet meer toegankelijk. ik heb toen eerst de deurvangers voor de achterdeuren herstelt. hier zaten ook nogal wat gaten en dat heb ik er maar uitgezaagd
https://drive.google.com/file/d/1z4aAUS ... sp=sharing
ik heb toen (2x, even inkomen weer) een nieuw plaatje gemaakt
https://drive.google.com/file/d/1sG_8y8 ... sp=sharing
en die zorgt er nu voor dat de achterdeurtjes mooi sluiten
https://drive.google.com/file/d/1v5i2-r ... sp=sharing
na mijn bus verplaatst te hebben kon ik ook weer bij de zijkant. omdat ik niet tevreden was over de eerste poging heb ik voor de 2e keer de achterplaat herstelt. dit keer bleef de plaat een stuk rechter.
https://drive.google.com/file/d/16Dqm5G ... sp=sharing
na de dorpel gesneden te hebben heb ik hem in de epoxy gezet
https://drive.google.com/file/d/1g4qDUJ ... sp=sharing
de binnenkant ook
https://drive.google.com/file/d/149Aw2Y ... sp=sharing
toen 1,85 meter lasnaad gelegd, puntje voor puntje
https://drive.google.com/file/d/1y4VmdH ... sp=sharing
na het afbramen, ik ben er niet ontevreden over
https://drive.google.com/file/d/1YnHUBk ... sp=sharing
als laatste stukje (na 1,5 jaar) de afsluiting van de dorpel!
https://drive.google.com/file/d/1GAXhET ... sp=sharing
en uiteindelijk dus
https://drive.google.com/file/d/10ERI7V ... sp=sharing
en aan de binnenkant duidelijk het verschil..
https://drive.google.com/file/d/1oNAdoe ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1UCXhVR ... sp=sharing
dit stukje heb ik nog wel een keer moeten overdoen maar het geheel is, naar mijn mening, goed in model gekomen
https://drive.google.com/file/d/1pmScxA ... sp=sharing
oja ondertussen heb ik ook het licht maar gefikst
https://drive.google.com/file/d/1Jodzvd ... sp=sharing
omdat mijn deuren uiteraard ook kats verrot waren heb ik gelukkig voor een gechikte prijs 2 andere kunnen kopen
https://drive.google.com/file/d/11zSIba ... sp=sharing
ook kwam ik erachter dat de nieuwe zijkant over een hele afstand een flauwe deuk heeft welke is weg geplamuurd. ik ben met wat hameren al een heel eind gekomen en verwacht hem wel weer goed in model te krijgen. (iemand nog een uitdeuksetje over?)
https://drive.google.com/file/d/1G3BI5Y ... sp=sharing
tot zover,
als eerste heb ik de zijkant afgelast
https://drive.google.com/file/d/1QCG4_M ... sp=sharing
toen die erin zat kon ik beginnen met het passen van de dorpel
https://drive.google.com/file/d/1JEw2oG ... sp=sharing
ik heb voor de aanhechting eerst de achterzijde moeten vervangen, ik heb toen ook besloten om de dorpel bij de deur uit te boren.
https://drive.google.com/file/d/1MMNM71 ... sp=sharing
de achterkant van de dorpel was nog redelijk
https://drive.google.com/file/d/1xd0OpL ... sp=sharing
toch heb ik besloten om de hele dorpel er iut te snijden. op deze manier kon ik de vervangende dorpel zonder hem uit elkaar te zagen weer terug monteren.
https://drive.google.com/file/d/1DO9F7j ... sp=sharing
ff passen, hierna heb ik geen foto's meer gemaakt maar ik heb hem er zo ongeveer ingelast.
https://drive.google.com/file/d/10LEMec ... sp=sharing
omdat, na het vervangen van de dorpel het project even heeft stilgelegen was door wat heen en weer geschuif van spullen in de loods de zijkant niet meer toegankelijk. ik heb toen eerst de deurvangers voor de achterdeuren herstelt. hier zaten ook nogal wat gaten en dat heb ik er maar uitgezaagd
https://drive.google.com/file/d/1z4aAUS ... sp=sharing
ik heb toen (2x, even inkomen weer) een nieuw plaatje gemaakt
https://drive.google.com/file/d/1sG_8y8 ... sp=sharing
en die zorgt er nu voor dat de achterdeurtjes mooi sluiten
https://drive.google.com/file/d/1v5i2-r ... sp=sharing
na mijn bus verplaatst te hebben kon ik ook weer bij de zijkant. omdat ik niet tevreden was over de eerste poging heb ik voor de 2e keer de achterplaat herstelt. dit keer bleef de plaat een stuk rechter.
https://drive.google.com/file/d/16Dqm5G ... sp=sharing
na de dorpel gesneden te hebben heb ik hem in de epoxy gezet
https://drive.google.com/file/d/1g4qDUJ ... sp=sharing
de binnenkant ook
https://drive.google.com/file/d/149Aw2Y ... sp=sharing
toen 1,85 meter lasnaad gelegd, puntje voor puntje
https://drive.google.com/file/d/1y4VmdH ... sp=sharing
na het afbramen, ik ben er niet ontevreden over
https://drive.google.com/file/d/1YnHUBk ... sp=sharing
als laatste stukje (na 1,5 jaar) de afsluiting van de dorpel!
https://drive.google.com/file/d/1GAXhET ... sp=sharing
en uiteindelijk dus
https://drive.google.com/file/d/10ERI7V ... sp=sharing
en aan de binnenkant duidelijk het verschil..
https://drive.google.com/file/d/1oNAdoe ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1UCXhVR ... sp=sharing
dit stukje heb ik nog wel een keer moeten overdoen maar het geheel is, naar mijn mening, goed in model gekomen
https://drive.google.com/file/d/1pmScxA ... sp=sharing
oja ondertussen heb ik ook het licht maar gefikst
https://drive.google.com/file/d/1Jodzvd ... sp=sharing
omdat mijn deuren uiteraard ook kats verrot waren heb ik gelukkig voor een gechikte prijs 2 andere kunnen kopen
https://drive.google.com/file/d/11zSIba ... sp=sharing
ook kwam ik erachter dat de nieuwe zijkant over een hele afstand een flauwe deuk heeft welke is weg geplamuurd. ik ben met wat hameren al een heel eind gekomen en verwacht hem wel weer goed in model te krijgen. (iemand nog een uitdeuksetje over?)
https://drive.google.com/file/d/1G3BI5Y ... sp=sharing
tot zover,
Last edited by kluivers on Sat Mar 16, 2019 11:54 pm, edited 2 times in total.
Re: restauratie Chevy Van 1977
zozo,puist werk ,nice going
Re: restauratie Chevy Van 1977
Tsjongejonge wat een werk. Ik heb vroeger ook eens zo'n ding gehad. Ook heel wat aan gelast, maar zo erg als deze was ie niet. Uiteindelijk het laswerk allemaal afgemaakt en de bus maar verkocht, was er wel klaar mee.
Dit is echter van een andere orde, een complete herbouw zo'n beetje.
Respect!
Dit is echter van een andere orde, een complete herbouw zo'n beetje.
Respect!
Re: restauratie Chevy Van 1977
Inderdaad een flinke klus!
Ga je het interieur en de techniek ook helemaal restaureren?
Ga je het interieur en de techniek ook helemaal restaureren?
Re: restauratie Chevy Van 1977
ja, er komt een electrisch bedienbaar half leer interrieur uit een 89er in, samen met CV en electrische ramen. dash enzo moeten allemaal gerenoveerd worden, maar alles word vernieuw en blauw (auto ook btw) 8)
Re: restauratie Chevy Van 1977
ondertussen stukje bij beetje toch nog lekker geklust, ben ook met veel andere dingen bezig dus het gaat langzamer dan voorheen. gelukkig is het wel erg leuk werk om te doen (bouwen ipv lassen lassen lassen
allereerst de verdamper en reservoir op een beugel gemaakt
https://drive.google.com/file/d/1R8z61V ... sp=sharing
Na een paar posities bekeken te hebben vond ik dit uiteindelijk de mooiste plek, ik ben echter wel bang dat ie alsnog te hoog zit! #-o
https://drive.google.com/file/d/1w3SmYi ... sp=sharing
daarna de vulnippel weggewerkt, door een beugeltje te maken blijft zit ie hier lekker stevig
https://drive.google.com/file/d/1TSbNcu ... sp=sharing
ook de tank zit op zijn plek, en muurvast
https://drive.google.com/file/d/1DHDGTD ... sp=sharing
na het plaatsen van de leiding (op de plek van de benzineleiding) de oude kabelboom naar de achterlichten vervangen. het idee is dat na het plaatsen van de LPG hardware de bedrading in orde moet worden gemaakt. en deze klus wilde ik eerst doen.
oude kabelboom eruit
https://drive.google.com/file/d/1ax3Dhl ... sp=sharing
de nieuwe zit er in
achter
https://drive.google.com/file/d/1WN2Fu0 ... sp=sharing
voor
https://drive.google.com/file/d/1lzjSSS ... sp=sharing
oude stekkertjes op nieuwe (sloop '89er) kabelboom
https://drive.google.com/file/d/1c9OgWH ... sp=sharing
toen de achterlichten onder handen genomen
https://drive.google.com/file/d/1ERXrr2 ... sp=sharing
randjes geschuurd en gepoetst + binnenwerk
https://drive.google.com/file/d/1GD9nhc ... sp=sharing
kapjes gepoetst
https://drive.google.com/file/d/1nViuZl ... sp=sharing
en tadaa
https://drive.google.com/file/d/1DG7V-q ... sp=sharing
ook heb ik een Impco 425 gevonden! ik ben dr content mee want dat betekend vol rendement uit de LPG installatie. benzine blijft daarmee definitief weg (is ook geen spoor meer van te vinden langzamerhand)
https://drive.google.com/file/d/1oXkKtM ... sp=sharing
ik zoek nu een adapter of trottleplate om hem te kunnen installeren. daarna bekabeling afmaken en toewerken naar de eerste keer starten! \:D/
allereerst de verdamper en reservoir op een beugel gemaakt
https://drive.google.com/file/d/1R8z61V ... sp=sharing
Na een paar posities bekeken te hebben vond ik dit uiteindelijk de mooiste plek, ik ben echter wel bang dat ie alsnog te hoog zit! #-o
https://drive.google.com/file/d/1w3SmYi ... sp=sharing
daarna de vulnippel weggewerkt, door een beugeltje te maken blijft zit ie hier lekker stevig
https://drive.google.com/file/d/1TSbNcu ... sp=sharing
ook de tank zit op zijn plek, en muurvast
https://drive.google.com/file/d/1DHDGTD ... sp=sharing
na het plaatsen van de leiding (op de plek van de benzineleiding) de oude kabelboom naar de achterlichten vervangen. het idee is dat na het plaatsen van de LPG hardware de bedrading in orde moet worden gemaakt. en deze klus wilde ik eerst doen.
oude kabelboom eruit
https://drive.google.com/file/d/1ax3Dhl ... sp=sharing
de nieuwe zit er in
achter
https://drive.google.com/file/d/1WN2Fu0 ... sp=sharing
voor
https://drive.google.com/file/d/1lzjSSS ... sp=sharing
oude stekkertjes op nieuwe (sloop '89er) kabelboom
https://drive.google.com/file/d/1c9OgWH ... sp=sharing
toen de achterlichten onder handen genomen
https://drive.google.com/file/d/1ERXrr2 ... sp=sharing
randjes geschuurd en gepoetst + binnenwerk
https://drive.google.com/file/d/1GD9nhc ... sp=sharing
kapjes gepoetst
https://drive.google.com/file/d/1nViuZl ... sp=sharing
en tadaa
https://drive.google.com/file/d/1DG7V-q ... sp=sharing
ook heb ik een Impco 425 gevonden! ik ben dr content mee want dat betekend vol rendement uit de LPG installatie. benzine blijft daarmee definitief weg (is ook geen spoor meer van te vinden langzamerhand)
https://drive.google.com/file/d/1oXkKtM ... sp=sharing
ik zoek nu een adapter of trottleplate om hem te kunnen installeren. daarna bekabeling afmaken en toewerken naar de eerste keer starten! \:D/
Last edited by kluivers on Sat Mar 16, 2019 10:33 pm, edited 1 time in total.
Re: restauratie Chevy Van 1977
ik ben (aan het wachten op adapter voor 425) vast begonnen aan de dashboardbekabeling en tellerunit.
https://drive.google.com/file/d/1vkRBuj ... sp=sharing
het is heerlijk om de draadjes gewoon te kunnen volgen! alles lijkt te kloppen alleen heb ik nog 1 niet aangesloten constante plus over. (komt uit de schutbordstekker en eindigt in niks.. :S)
de eenvoud van de tellerunit verbaasd mij nog het meest, :-k kartonnetjes, 5 lampjes schroefjes paar plasticjes en wat metertjes :p
ik ga de tellerplaatjes opnieuw laagje geven, iemand ideeen voor wat aparts?
https://drive.google.com/file/d/1mPpRv2 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1lh7Yng ... sp=sharing
ik ben bezig om een extra zekeringenkastje aan te leggen voor alle extra's straks intapen en dan de LP_G bekabeling.
De 425 staat inmiddels op zijn plek en om het luchtfilter te plaatsen heb je een adapter nodig.
zo gezegd zo gezaagd, dit was een TBI adapter voor een 300A mixer
https://drive.google.com/file/d/1nLFXt7 ... sp=sharing
nadat ik geprobeerd had om heel secuur te werken, bleek de gezaagde kant toch echt net zo recht te zijn als een natte krant. na enig overpeinzen bedacht ik dat ik nog een grote slijpschijf had. Deze heeft het als schuurschijf goed gedaan.
https://drive.google.com/file/d/1rggBQW ... sp=sharing
past prima
https://drive.google.com/file/d/1TWn3qA ... sp=sharing
omdat ik niet teveel herrie wil en de motor ook van enige koele lucht wil voorzien tijdens stationair heb ik besloten om geen bling bling openluchtfilter te plaatsen maar de wens van de fabrikant te respecteren
https://drive.google.com/file/d/1wrBk0d ... sp=sharing
ik ga deze alleen nog in de Owatrol zetten. ik vin het zelfs wel wat hebben
https://drive.google.com/file/d/1916Gpw ... sp=sharing
hopelijk snel weer verder \:D/
https://drive.google.com/file/d/1vkRBuj ... sp=sharing
het is heerlijk om de draadjes gewoon te kunnen volgen! alles lijkt te kloppen alleen heb ik nog 1 niet aangesloten constante plus over. (komt uit de schutbordstekker en eindigt in niks.. :S)
de eenvoud van de tellerunit verbaasd mij nog het meest, :-k kartonnetjes, 5 lampjes schroefjes paar plasticjes en wat metertjes :p
ik ga de tellerplaatjes opnieuw laagje geven, iemand ideeen voor wat aparts?
https://drive.google.com/file/d/1mPpRv2 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1lh7Yng ... sp=sharing
ik ben bezig om een extra zekeringenkastje aan te leggen voor alle extra's straks intapen en dan de LP_G bekabeling.
De 425 staat inmiddels op zijn plek en om het luchtfilter te plaatsen heb je een adapter nodig.
zo gezegd zo gezaagd, dit was een TBI adapter voor een 300A mixer
https://drive.google.com/file/d/1nLFXt7 ... sp=sharing
nadat ik geprobeerd had om heel secuur te werken, bleek de gezaagde kant toch echt net zo recht te zijn als een natte krant. na enig overpeinzen bedacht ik dat ik nog een grote slijpschijf had. Deze heeft het als schuurschijf goed gedaan.
https://drive.google.com/file/d/1rggBQW ... sp=sharing
past prima
https://drive.google.com/file/d/1TWn3qA ... sp=sharing
omdat ik niet teveel herrie wil en de motor ook van enige koele lucht wil voorzien tijdens stationair heb ik besloten om geen bling bling openluchtfilter te plaatsen maar de wens van de fabrikant te respecteren
https://drive.google.com/file/d/1wrBk0d ... sp=sharing
ik ga deze alleen nog in de Owatrol zetten. ik vin het zelfs wel wat hebben
https://drive.google.com/file/d/1916Gpw ... sp=sharing
hopelijk snel weer verder \:D/
Last edited by kluivers on Sat Mar 16, 2019 10:46 pm, edited 1 time in total.
Re: restauratie Chevy Van 1977
dan mag je inderdaad zo,n grijns op je gezicht hebben
Re: restauratie Chevy Van 1977
Ja vet relaxed, aankomende tijd lekker kabaal maken en afstellen :p
Re: restauratie Chevy Van 1977
Haha! Dikke greins idd.! 8)
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: restauratie Chevy Van 1977
wat een enorm project zeg mijn respect , ik denk dat ik het al lang had opgegeven met de roest die er op zat
best wel dapper om nu al de gasinstalatie in te bouwen met die nieuwe belastingvrij regel betaal je het volle pond tot je van 40 jaar of ouder is
dat is pas over 3 jaar mits ze de regels tegen die tijd niet weer omgooien
je kan hem natuurlijk 8 of 9 maanden per jaar schorsen en alleen rijden als het meetingseizoen aan de gang is
best wel dapper om nu al de gasinstalatie in te bouwen met die nieuwe belastingvrij regel betaal je het volle pond tot je van 40 jaar of ouder is
dat is pas over 3 jaar mits ze de regels tegen die tijd niet weer omgooien
je kan hem natuurlijk 8 of 9 maanden per jaar schorsen en alleen rijden als het meetingseizoen aan de gang is
Re: restauratie Chevy Van 1977
dank je
ik heb wel bewust voor gas gekozen, ik heb geen zin om de lpg installatie van het kenteken te verwijderen zodat ik hem er over een paar jaar er weer op kan zetten. voorlopig is hij toch niet af. drie jaartjes wachten en vingers gekruisd houden...
ik heb wel bewust voor gas gekozen, ik heb geen zin om de lpg installatie van het kenteken te verwijderen zodat ik hem er over een paar jaar er weer op kan zetten. voorlopig is hij toch niet af. drie jaartjes wachten en vingers gekruisd houden...
Re: restauratie Chevy Van 1977
Jij Heerscht, mooi werk man
Re: restauratie Chevy Van 1977
Hoi,
Ik heb even een offtopic vraag, wie weet er nog een stalling/sleutelruimte in de omgeving van apeldoorn voor een project (bus) ?
groet,
Igor
Ik heb even een offtopic vraag, wie weet er nog een stalling/sleutelruimte in de omgeving van apeldoorn voor een project (bus) ?
groet,
Igor