De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Interessant stukje over de klassieke automarkt (in Amerika) en de toekomst ervan als de hausse van baby boomers straks onder de zoden ligt
http://www.caranddriver.com/features/ba ... it-feature
Dit zal in Europa natuurlijk ook gebeuren (al is het hier vooral de MG's en Volvo's die geraakt worden), vooral als auto's straks meer en meer verboden worden. Voordeel: de speculatie gaat uit de markt en je kan straks goedkoper je droomauto kopen. Nadeel is dat er veel verloren zullen gaan en onderdelen op zullen drogen.
http://www.caranddriver.com/features/ba ... it-feature
Dit zal in Europa natuurlijk ook gebeuren (al is het hier vooral de MG's en Volvo's die geraakt worden), vooral als auto's straks meer en meer verboden worden. Voordeel: de speculatie gaat uit de markt en je kan straks goedkoper je droomauto kopen. Nadeel is dat er veel verloren zullen gaan en onderdelen op zullen drogen.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Dit is in feite ook gebeurd met (bv) jaren 20-30 auto's, die heeft ook bijna niemand meer, terwijl dat in de jaren 60 de klassiekers waren.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Precies, met het grote verschil dat er in de toekomst veel minder mensen zijn. Er zijn dan dus meer klassiekers voor minder mensen / minder geïnteresseerden. Kinderen van nu zijn ook minder in auto's geïnteresseerd dan de kinderen van toen. Toen had je geen internet, computers en gadgets. Een auto was goedkoop en bood je vrijheid. Dat is nu internet voor de kinderen van nu.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Hoe interessant waren die jaren 20/30 hokken voor Amerikanen en de rest van de wereld in een tijd dat er veel leukere modellen werden uitgebracht?
Tegenwoordig is vrijwel alles eenheidsworst wat er uit de fabrieken wordt gescheten dus daarom zijn de oudere auto's weer interessant.
Tegenwoordig is vrijwel alles eenheidsworst wat er uit de fabrieken wordt gescheten dus daarom zijn de oudere auto's weer interessant.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Toen was het ook eenheidsworst maar omdat er in de VS (sinds 1948) elk jaar een nieuw model uitkwam was na 30 jaar heel veel afwisseling in eenheidsworst, wel dertig verschillende
Straks weten kinderen niet eens meer hoe een echte auto werkt. Alles is tegenwoordig automatisch; verlichting, inparkeren, op tijd remmen etc. Zet zo'n kind in een T-Ford en ze rijden tegen een boom
Straks weten kinderen niet eens meer hoe een echte auto werkt. Alles is tegenwoordig automatisch; verlichting, inparkeren, op tijd remmen etc. Zet zo'n kind in een T-Ford en ze rijden tegen een boom
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Ik zie het aan mijn neefjes en nichtjes: ze zijn de 18 gepasseerd, maar vinden een nieuwe Ipad of telefoon interessanter dan een auto. De jongeren van nu zien de auto niet meer als statussymbool. Dat is al een tijdje aan de gang in Amerika en Japan en Europa zal wel volgen.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Nou beter toch, laat die generatie lekker met hun Iphone en Tabletten spelen, hou ik het bij m'n Nokia uit het jaar weetikveel en wél een Amerikaanse wagen onder m'n arse.
Ik wist niet eens wat Tatas waren tot dat topic van laatst.
Ik wist niet eens wat Tatas waren tot dat topic van laatst.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Moet je zeggen dat ik het net ook even moest opzoekenCVPI wrote:Ik wist niet eens wat Tatas waren tot dat topic van laatst.
Maar zou het echt zo een vaart lopen? Ik weet het niet hoor. Oldtimer markt is tov andere markten altijd klein geweest. We zullen het zien.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Ja precies, ik dacht waarom loopt iedereen nou met een automerk uit Stippenkop land te praten/ plaatjes maken van "be like".
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
De markt verschuift constant, nu is er een run op Porsches en VW busjes vanuit Amerika en vooral naar landen die "Oldtimer vriendelijk" zijn, groot gevaar voor de markt zijn de milieu eisen, je mag er straks een hebben, maar verder dan je garage kom je niet.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Lekker een V8 gestadioneerd in de achtertuin laten draaien is ook goed!(Voor t milieu)maar door films blijven veel klassiekers toch gewild!ook onder de jongeren! Gone in 60sec..fast and the furious e.d
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Er komt een moment dat die hokken er (te) gedateerd uitzien voor de jeugd. Net zoals bv jaren 20/30-spul nu ook alleen nog rondrijdt in historische films over die periode, terwijl dat eerst de coole bakken waren uit de gangsterfilms.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
graad wrote:Lekker een V8 gestadioneerd in de achtertuin laten draaien is ook goed!(Voor t milieu)maar door films blijven veel klassiekers toch gewild!ook onder de jongeren! Gone in 60sec..fast and the furious e.d
Gone in 60 seconds is alweer 14 jaar geleden
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Hans, volgens mij begin je te dementeren, 1974 is iets meer dan 14 jaar geleden :arrow:Texas Boy wrote:Gone in 60 seconds is alweer 14 jaar geleden
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
sjak_brak wrote:Hans, volgens mij begin je te dementeren, 1974 is iets meer dan 14 jaar geleden :arrow:
http://www.imdb.com/title/tt0187078/