Centrale vergrendeling op afstand inbouwen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Centrale vergrendeling op afstand inbouwen

Post by CVPI »

Wie heeft hier veel ervaring mee?

Bij mij vorige wagen '86 Caprice heb ik zo'n setje ingebouwd en werkte goed, ook de parking lights erop aangesloten enzo.

Nu heb ik een jongere Amerikaan en had een setje uit USA laten meekomen.
Eerst oppervlakkig aansluiten alvorens in te bouwen, maar het lijkt niet te werken. Ik krijg alleen een lock/ unlock puls als ik de massa los trek.
Maar vanaf de handzender geen respons. Zie ik iets over het hoofd, zijn de pulsen te zwak?
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: Centrale vergrendeling op afstand inbouwen

Post by leo185 »

is het een metalen behuizing? die heb ik ook namelijk en deed het niet toen die nog los zat maar pas toen die ook aan de massa vast zat.
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Centrale vergrendeling op afstand inbouwen

Post by CVPI »

Nee het is een Autolöc KL 400, zit in een plastic kastje.
Dus gewoon ergens wegstoppen. - ergens bijhaken en + bij een punt wegpakken die constante + geeft.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Centrale vergrendeling op afstand inbouwen

Post by Ranch73 »

Als je de massa van de losse unit ontkoppeld werkt idd de handzender niet,enige verschil zou in een plus-of massa stuursignaal kunnen zitten,bijvoorbeeld een min gestuurde draad in de auto en vanaf bestelde losse unit een plus signaal......eerst uitsluiten hoe het origineel werkt,eventueel een relais ertussen die hetzij plus of min aanstuurt.
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Centrale vergrendeling op afstand inbouwen

Post by CVPI »

Blijkbaar heeft mijn wagen een zogeheten "Reverse Polarity system" wat inhoud dat je meer aanpassingen moet doen om zoiets werkend te krijgen. Andere mogelijkheden zijn Positive system en Negative system.
Het systeem in mijn auto moet je het meest aan aanpassen; snijden in LOCK/ UNLOCK draden en op een andere plaats terugbrengen bij het relais. Eerst sloot ik de boel aan bij het bedieningspaneel, maar blijkbaar moet ik aan de andere kant bij de kickerpanel wezen van de bijrijderszijde, omdat je daar in de draden moet knippen maar ik ben bang dat ik wat fout doe en electrische schade zal toebrengen.

Beschrijving zegt het volgende.

1. Cut the Factory unlock wire
2. Connect the Factory unlock wire that comes from the switch to terminal 87a, of the unlock relay.
3. Connect the other side of the Factory unlock wire to terminal 30, of the unlock relay.
4. Cut the Factory lock wire.
5. Connect the Factory unlock wire that comes from the switch to terminal 87a, of the lock relay.
6. Connect the other side of the Factory unlock wire to terminal 30, of the lock relay.
7. Connect constant 12 Volt power source (battery) to terminals 86 and 87 on both unlock and lock relays.
8. Connect the BLUE/ WHITE wire to terminal 85 of the Lock relay.
9. Connect the GREEN/ WHITE wire to terminal 85 of the Unlock relay.

Image

De blauw/wit is de unlock draad en groen/wit het lock draad.
Dan heb je nog Yellow, genaamd "Key-on accessory". Een bruin/zwarte draad die naar de trunk popper kan en een oranje of roze draad die je naar je parking lights kan doen.
Post Reply