Repaint '57 Bel Air

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Image Image
Image Image

Alle wiellagers zijn vervangen en alle splitpennen zijn geplaatst.
De volgende keer gebruik ik zelfborgende moeren. :)

De auto begint eindelijke weer een beetje op een 57 chevy te lijken :)

De grille zier er best redelijk uit, al is deze niet helemaal perfect.
Ook chrome grille bar assembly is gebruikt en nog wel even bruikbaar.Maar moet eigenlijk ook vervangen worden.
De bumpers zijn nog onder discussie, echt mooi zijn deze niet meer. Alleen is verchromen extreem duur, de offerte voor alleen de voorbumper was 2k euro. Mogelijk is een reproductie bumper een geschikte oplossing.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by sansemiano »

2000 euro voor het verchromen van een bumper? Dat wordt idd voor de hele Chevy een erg dure grap. Heeft die hoge prijs met milieu-zaken te maken? Heb een tijdje geleden in een klassieker blad een verhaal gelezen over iemand, die het in Servië wilde laten doen. Werd een ramp met boetes, onderdelen tijdelijk kwijt, rare douane toestanden, etc, etc.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Detroitsteel »

Dat dik verchromen zoals in een ver verleden is ver te zoeken tegenwoordig...

Lang leve de EU en zijn groene beleid makers :x
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Milieu zal zeker een factor zijn, maar ook man uren.
Er gaan erg veel polijst uren in zitten welke ook betaald moeten worden.
Deze firma laat het werk in het Oostblok doen, daar zijn de regels nog niet zo strikt en de mensen nog beschikbaar.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by takel »

Heel veel van het schuren en polijsten kan je zelf doen. Dat zal een flinke slok op een borrel schelen.

Alles opnieuw aanschaffen klinkt leuk maar je weet nu wat je hebt. (pasvorm en uiterlijk bedoel ik.)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Detroitsteel »

Nick_nl wrote:Milieu zal zeker een factor zijn, maar ook man uren.
Er gaan erg veel polijst uren in zitten welke ook betaald moeten worden.
Deze firma laat het werk in het Oostblok doen, daar zijn de regels nog niet zo strikt en de mensen nog beschikbaar.
Omtrent dat Oostblok uitbesteding...let aub goed op daarmee...

Hoorde pas nog verhalen over een zending onderdelen die of -zo genaamd- zoek waren geraakt, of dat ze pas voor grof geld vrij gegeven werden...

Ga goed de referenties na zou ik zeggen ;)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Takel, het zelf schuren bij verchromen zie ik niet zitten. De oude bumper moet eerst ontchroomd worden, ditDus nog even kun je zelf niet. Het is een chemisch proces.
Tussen de verschillende lagen moet ook geschuurd worden, dat kun je zelf ook niet.
Daarbij geven de meeste firma's aan om er niet zelf aan te beginnen. Het is vrij makkelijk om een goede bumper te verknallen waardoor je en mooi blinkende golfplaat krijgt.
Het reproductie spul geeft veel discussie, variërend van beter krijg je het niet tot past voor geen meter.
Dus nog even uitzoeken wat in mijn geval de beste optie is.

Detroitsteel, klopt deze firma staat al jaren als duur maar zeer goed te boek.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by takel »

Het ligt aan de staat waarin het nu is. Als alleen het chroomwerk niet meer mooi is dan hoeven zij ook niet zoveel tussentijds te schuren. Het ontchromen is tientjes werk dus bepaald dit het eindbedrag nauwelijks. Eigenlijk kunnen ze pas duidelijk zeggen wat de kosten zijn na dit ontchromen.

Ook zijn er nog zat bedrijven in Nederland (of Belgie als dat dichterbij is voor jou) die verchromen. Het buitenland verhaal is alleen gunstig bij grote partijen en in dit geval waarschijnlijk alleen maar gunstig voor de portemonnee van de tussenpersoon die het combineert met een andere partij chroomwerk. Als er een ding is wat niet naar je zin is ben je je chroomwerk weer weken kwijt.

Laat je niet met een mooi lulverhaal omlullen.

Ik heb vroeger heel veel in de interieurbouw gewerkt. Hiervoor lieten we heel veel verchromen en polijsten. Die verzinkerijen zien "ons" autoliefhebbers als een leuke melk koe want we betalen toch wel voor het chroomwerk.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Daar heb je zeker een punt, als je een paar goede adressen hebt houd ik me aanbevolen :)
Nederland of België is prima. Ik woon vlak bij de Belgische grens bij Maastricht.
electra hans
Posts: 118
Joined: Fri Jul 02, 2010 1:01 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by electra hans »

HoiHoi Nick.
ziet er allemaal goed uit Nick

Wat je verchromen van je bumpers betreft kijk eens bij Jansen chroom in Enschede.
Mij kosten de 2 bumpers van mijn buick electra 720 euro.
Die van jou zijn wel iets lomper dan die van mij zijn. maar zal niet echt veel meer kosten.
Ze hadden toen 3 jaar geleden toen ik daar was wel een levertijd van 12 weken.
Maar het resultaat mocht er wezen en zijn nog als een spiegel.

het pand ziet er niet uit maar leveren goed werk voor weinig.

Groet van Hans
Tim 2000
Posts: 18
Joined: Mon Jan 06, 2014 8:36 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Tim 2000 »

Mooi werk hoor! Dat wordt weer een prachtige '57!

Ik heb hetzelfde probleem met de bumpers. Ik zie op Ebay dat er relatief goedkope reproducties worden geleverd, weet jij welke leveranciers/merken wel of niet goed zijn?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Nee, er zijn er een paar. Maar welke een goede is ben ik zelf nog aan het uitzoeken.
De ebay bumpers zijn vaak goedkoop, maar of deze ook goed zijn?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Jeroen_Sp »

Mooie wagen gaat het weer worden!

Even over de bumpers, ik heb een oldtimer brommertje waar ik ooit zo een goedkoop nieuw chroom spatboardje in heb gezet....1 regenbui en het begint te roesten. De laag is erg dun. De prijs was er dan ook naar.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Tja, het toeval wil dat ik al eerder reproductie chrome delen heb gekocht.
Deze heb ik nieuw meteen opnieuw laten verchromen omdat ik ook dacht dat het bagger zou zijn.
Van de verchroom firma kreeg ik naderhand de opmerking dat het mbt laagdikte juist prima spul was.
Blijkbaar is er ook goed reproductie spul voor deze auto's.
Tim 2000
Posts: 18
Joined: Mon Jan 06, 2014 8:36 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Tim 2000 »

Ik ga binnenkort via Ebay bumpers kopen en hoop dat usa2ned me kan helpen met verschepen.

Ik laat je t.z.t. wel weten hoe dat avontuur afloopt!
Post Reply