Van trailer

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Van trailer

Post by Robin_Chevelle »

Na veel andere prioriteiten, tijdgebrek, en weet ik veel wat wel niet meer eindelijk begonnen aan de Van trailer.
Je ziet wel is wat op een foto en denkt, dat wil ik ook....
Zo begon dit ook jaren terug, nadat ik 3jaar terug ook nog is een achterstukje 'over' had nadat ik een busje gedemonteerd had begon het idee ineens weer te leven. Dan zit je is wat te kijken en toevallig stond deze zonder motor en bad te koop.
Na een brutale vraag of hij ook gebracht kon worden, wat dus kon, was de deal snel rond:
Image

Vervolgens heeft ie een jaar of 2 in de hoek van de schuur gestaan. Maar afgelopen zomer eindelijk tijd gemaakt.
Dan raad je het al, een busje is natuurlijk in 2 jaar tijd tot het dak aan toe vol gestapeld met onderdelen en andere rommel wat je vervolgens eerst weer 3 dagen kost om een ander plekje voor te vinden. Maar toen stond hij eindelijk buiten en kon de flex erin.

Het donor stukje blik:
Image

Na 2 dagen demonteren en slijpen:
Image

Beeldvorming:
Image

Uiteindelijk maar besloten om een echte aanhanger as eronder te maken, een nieuwe dissel met oplooprem te kopen en dit vast te maken en de kokerbalken en de bodem.
Het project is inmiddels al aardig op weg, zal kijken dat ik nog wat foto's upload om hier te posten van de tussentijdse stappen.

Image
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Van trailer

Post by muddy bandit »

Leuk projectje. :thumbs:

Ik heb zelf ook ooit eens van die wilde plannen gehad met een Bedford, maar deze is nooit verder gekomen als een permanent tuinornament waarin de kliko's een vaste plek hebben gekregen. :oops:

Image
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Van trailer

Post by Jeroen_Sp »

haha, super gaaf!!
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Van trailer

Post by hemi »

Haha wat een creativiteit hier :thumbs:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Van trailer

Post by boyanka »

Prachtig
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Van trailer

Post by Robin_Chevelle »

Dank. :thumbs:
Had eerst ook het idee er een tuin kast van te maken... Na twijfel toch het restje maar binnen gezet in de hoop er een aanhanger mee te maken. Valt best wel tegen, niets sluit op elkaar aan of is 'haaks'. Ik dacht (of hoopte) dat het aan zou sluiten op elkaar, maar dat lukte niet. Zelfs het profiel in de body is anders in maatvoering als je het na gaat meten.
En nu zijn er veel manieren om dit te doen, omdat de bodem van het kleine restje slecht was en het dak er niet op zat (was zo'n polyester hoog geval) heb ik besloten deel voor deel op de bestaande bodem te zetten. Inmiddels begint het geval eindelijk wat vorm te krijgen. :lol:
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Van trailer

Post by Robin_Chevelle »

Nog wat extra plaatjes:
Image

De as met adapter platen zodat de chevrolet wielen eronder kunnen.
Image

As had erg weinig ruimte en lag bijna tegen de aanslag blokken.
Image

Bodem ingekort zodat de dissel eronder kon.
Image

Image

Image

Voorwand pas maken.
Image

Zonder de aanslag blokken met de as tegen het chassis. Lijkt wel mooi, dus dan maar de kokerbalken aanpassen.
Image

Gelijk extra schokbreker ophang punten gemaakt.
Image

Heb de caravan pootjes er nu onder zodat hij ook fatsoenlijk blijft staan.
Image

De trekhaak aangepast naar een standaard USA versie (zat een brink onder), dit omdat de BBQ uiteindelijk ook nog mee moet kunnen.
Image
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Van trailer

Post by grandmaster n »

Topper, die trailer!!

gr
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Van trailer

Post by Robin_Chevelle »

Er zit wat plamuur en verf op de trailer.
Onderkant is met droogijs gestraald (schoongemaakt) en geconserveerd.
Nu nog 2 delen beige in de kleur van de Van spuiten en dan kan het opbouwen beginnen.

Image
Image
Image
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Van trailer

Post by Collector »

Briljant !
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Van trailer

Post by grandmaster n »

Nog wel ff die gaten van de achterlichten aan de voorkant dicht maken, hé?

gr
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Van trailer

Post by Robin_Chevelle »

grandmaster n wrote: Sat Dec 29, 2018 11:26 am Nog wel ff die gaten van de achterlichten aan de voorkant dicht maken, hé?

gr
Nee, daar komen ook weer 2 lampen in. Waarvan ik de witte achteruitrij lichten aansluit op de verlichting. Moet ivm de breedte en RDW regels vooraan 2 witte lampjes hebben.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Van trailer

Post by FritsVrolijk »

Naar het goedkeuren van de Stint neem ik de Rdw ook niet echt serieus meer
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Van trailer

Post by muddy bandit »

Superstrak werk, wordt een hele een mooie combi. :thumbs:

Denk je nog wel even aan een net plaatsje voor de 2 (verplichte) reflecterende driehoeken aan de achterkant?
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Van trailer

Post by MotiV8 »

En ga je hem keuren als aanhanger bij het RDW?? Ik neem aan dat je wel eens wat wil vervoeren in de Van Trailer en dan al gauw over de 750kilo ledig gewicht en laadvermogen zit..
Daarbij hebben alle aanhangers sinds 2012 voorzien zijn van een type goedkeuring of je nu onder de 750kilo blijft of niet.
https://www.aanhangwagendirect.nl/blogs ... angwagens/
Post Reply