Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by SRB12 »

Ik vind het ook wel mooie klokken :-)
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Stuurkolommen van IDIDIT zijn goede verstelbare kolommen en gefabriceerd uit 'gehard aluminium kwalitiet.
Daar mijn Procar Rally seats verlaagd zijn, kan de stuur gewoon in mooie rechte stand blijven (meestal staan die in de ''hooste'' stand ivm gebrek aan beenruimte=lelijk).
Kolom even naar de spuiter gebracht en in mooi glossy zwart (raven black) laten spuiten.
Verder even de flaming river Double-D couplers mooi in de klassieke verf gespoten en alles gemonteerd.
Als kers op de taart: monteren van een echte MOTA-LITA shelby style houten stuur. Heb de donkere versie genomen met dikker stuur.
Let op, koop niet de Lacarra of andere taiwanese troep, want heb er veel in mijn handen gehad en die blanke lak kwaliteit is echt belabbberd.
Mooi is dat je via de officiele MOTA-LITA site (fabriekje staat in UK) de sturen kunt kopen tegen lagere kosten vs in USA kopen van immitatiespul!

ImageIMG_9561 by Marnix Kreber, on Flickr
ImageIMG_9560 by Marnix Kreber, on Flickr
Imagemk3-13-d-s-thick-grip-hole by Marnix Kreber, on Flickr
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by FritsVrolijk »

Gaaf stuurtje wil ik ook :P
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Crash »

Mooi stuurtje heb een lichtere versie

Image
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by FritsVrolijk »

Crash wrote: Sun Jun 23, 2019 9:56 am Mooi stuurtje heb een lichtere versie

Image
Weet het heel Nederlands maar wat kost dit moois laat me raden 300 euro met naaf ????
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Crash »

rond de 400,- euro

310.- usd voor het stuurtje/ 44 usd shipping en dan nog invoer btw +\- 25%
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by FritsVrolijk »

Das zereneus geld Thanks voor je antwoord :thumbs:
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Jeroen_Sp »

en dan komt daar je naaf nog bij. Heb zo een stuur in mijn MG

Super mooi spul hoor!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by FritsVrolijk »

Jeroen_Sp wrote: Thu Jun 27, 2019 2:57 pm en dan komt daar je naaf nog bij. Heb zo een stuur in mijn MG

Super mooi spul hoor!
Mag ook voor deze prijzen
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Heb niet stilgezeten, maar veel aan andere mustangs gewerkt en in de avonduurtjes de BE COOL radiator met 2x SPALL electic fans in mijn eigen fastback gemonteerd.
Uiteraard gehele motorruimte aangepakt, waarbij ik alles aan heb vervangen ben met braided steel hoses en AN fittingen.
Tevens ook radiatorslangen vervangen met mooie siliconen versie met RVS gepolijste pijpen.

Alles gehaald bij QSP products, echt beste kwaliteit (= dus ook weer veel te duur, maar doet het goed of niet!)

Hier wat pics mbt voortgang.. to be continued
Oh ja.....gelijk ook alles Airco leidingen en overig electric wiring harnesses gedemonteerd, want ik wil alles laten verlopen onder de wielschermen, dus zodat je straks in de motorruimte enkel de motor en andere mooie componenten zien, GEEN bedrading en overige leidingen, die gaan allen door mijn wielschermen straks heen.

Doordat er nu 2x SPALL fans draaien ook gelijk mijn dynamo ge-upgrade naar 90+AMP versie ipv standard 45AMP, zou accu zo leeg lopen als ze beiden vol en lang draaien (waarschijnlijk tijdens spits en file...)
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Heater hoses rerouted via front fender inners
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voldoende koeling capaciteit nu om die 600+HP's aan te kunnen!
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by dickdale »

Mooi werk en ik vraag me af of je hem bij de RDW er door heen gaat krijgen. Hoop het uiteraard wel voor je!
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by paulv »

mooi werk! schiet ook flink op!

respect!
Groet Paul
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Volgende project, wiring!!
Daar ik alle bedrading in motorcompartiment wil wegwerken, ben ik nu druk bezig alles via de binnenkant van de fenders netjes weg te werken.
Verder wil ik de gehele bedrading in mooie gevlochten ''flame retardant'' woven sleeve verwerken.
Daar de GEL accu in achterbak komt, zal een dikke flexibele accukabel vanuit bak naar de firewall moeten lopen.
Om ook de aansturing van mijn 2x radiator Fans aan te sturen, heb ik alles netjes gecentreerd midden aan binnenkant vd firewall gemonteerd.
1/ Relais fans aansturing
2/ startersolenoid (vanuit motorruimte naar interieur)
3/ extra zekeringenkast
4/ centraal punt voor aarde (-)
5/ centraal punt voor constant (+)

Heeft weer een avondje tot diep in de nacht geduurd, maar resultaat is zoals ik het wilde!
Nu op naar verdere afmontage!

ImageMustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
ImageMustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Zijn druk aan de gang, want de fastback moet in feb. 2020 uiteindelijk naar de spuiter.
Dus….al paar avondjes tot diep in de nacht (2:00 uur) in de garage zitten stoeien met al die bedrading.
Inmiddels is de Gel accu verplaatst naar achterbak en gelijk maar even een hoofdstroom schakelaar gemonteerd
Mooie stevige maar wel flexibele accukabels doorgetrokken naar achter.
Verder heb ik alle kabels en belangrijke (=brandgevaarlijke) verbindingen met soldeer uitgevoerd, gewoon zoals het hoort:)

Nu bezig om gehele lay-out van de wiring van de auto met alle extra features (zoals Klasse III alarm) klaar te maken of alles netjes in een of twee ''woven'' gevlochten kabelbomen door gehele auto te voeren.
To be continued.....

ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Corp »

Kabelogen die op de startmotor gaan of dicht bij de uitlaat zitten altijd krimpen en niet solderen, heb n keer een duitser met een mustang onderweg geholpen waar door de hitte het oog zich ontsoldeerd had en mooi stil was komen te staan, verder super mooi gedaan.
Post Reply