Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ben eruit!
Ik ga de fastback inderdaad NIET in Eleanor grijs met zwarte le mans strepen uitvoeren, maar.....
Hij gaat in super slick mirror-finish Shelby 2014 STERLING GRAY in kleurcode Ford M7205 uitgevoerd worden.
Zit erook aan te denken om de Le Mans strepen dan ik donkerder of lichtere tint erop te spuiten.
Uiteraard base lack met blanke lak afgespoten.
Achterpaneel bij de tankdop/ achterlichten zit ik ook te denken om mat zwart aan te brengen voor een mooi contrast.
Kwam een soortgelijke fastback tegen en was verkocht!
Mee eens?:)
234ewsd by Robbert Kreber, on Flickr
23rwefwerq by Robbert Kreber, on Flickr
Ik ga de fastback inderdaad NIET in Eleanor grijs met zwarte le mans strepen uitvoeren, maar.....
Hij gaat in super slick mirror-finish Shelby 2014 STERLING GRAY in kleurcode Ford M7205 uitgevoerd worden.
Zit erook aan te denken om de Le Mans strepen dan ik donkerder of lichtere tint erop te spuiten.
Uiteraard base lack met blanke lak afgespoten.
Achterpaneel bij de tankdop/ achterlichten zit ik ook te denken om mat zwart aan te brengen voor een mooi contrast.
Kwam een soortgelijke fastback tegen en was verkocht!
Mee eens?:)
234ewsd by Robbert Kreber, on Flickr
23rwefwerq by Robbert Kreber, on Flickr
Last edited by rkreber on Tue Jun 26, 2018 1:54 pm, edited 1 time in total.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Verder ben ik nog steeds verder aan het shoppen….vorige week kwam de BE COOl twin SPAL Fans radiator binnen (tot 1000PK:))
Dit is naar mijn mening DE radiator en pakt gehele breedte van voorkant mee voor beste koelelement.
Uiteeraard met billet radiatoroverflow tank.
(en billet dop)
IMG_4778 by Robbert Kreber, on Flickr
Dit is naar mijn mening DE radiator en pakt gehele breedte van voorkant mee voor beste koelelement.
Uiteeraard met billet radiatoroverflow tank.
(en billet dop)
IMG_4778 by Robbert Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Uiteraard blijft je altijd dubben, duurt nog wel tijd voordat hij naar Marck voor paintjob gaat dus kan nog wisselen.
Ter info vond ik Brittany Bleu ook altijd wel een coole kleur.
Ik wil geen mega opvallende kleur, gewoon een goeie ''sleeper'' bouwen en klassieke vorm houden, dus ook kwa kleur niets te schreeuwerig maar juist in ''style''. Moet er ook nog komende 20 jaar in blijven rijden.
Hier nog wat images in Blue:
mufp_0710_11_z+1967_ford_mustang_fastback+rear by Robbert Kreber, on Flickr
werrtwert by Robbert Kreber, on Flickr
Maar, sterling grey blijft toch nog net even mij favorite, komt het chroom mooier uit!.
Wielen zullen binnenloopwerk dan ook donker/licht grijs worden..past mooi!
234523 by Robbert Kreber, on Flickr
Ter info vond ik Brittany Bleu ook altijd wel een coole kleur.
Ik wil geen mega opvallende kleur, gewoon een goeie ''sleeper'' bouwen en klassieke vorm houden, dus ook kwa kleur niets te schreeuwerig maar juist in ''style''. Moet er ook nog komende 20 jaar in blijven rijden.
Hier nog wat images in Blue:
mufp_0710_11_z+1967_ford_mustang_fastback+rear by Robbert Kreber, on Flickr
werrtwert by Robbert Kreber, on Flickr
Maar, sterling grey blijft toch nog net even mij favorite, komt het chroom mooier uit!.
Wielen zullen binnenloopwerk dan ook donker/licht grijs worden..past mooi!
234523 by Robbert Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nog wat techniek praat:
Heb overwogen om gehele voorkant chassis te vervangen door MARTZ chassis(mooi spul), check hun www:
http://martzchassis.net/catalog-2/musta ... -radiator/
stang1 by Robbert Kreber, on Flickr
Maar daar ik voor een TCI independent front suspension ben gegaan heb ik via MUSTANGS TO FEAR (top spul, check hun website) kant en klare chassis verstevigingsbuizen gevonden, die binnen de wielschermen vallen, dus zie je niet in motorcompartiment.
Had ze natuurlijk ook zelf kunnen maken (of laten doen), maar project kost al veel tijd, dus moet het soms wat makkelijker aanpakken.
framestiff_2 by Robbert Kreber, on Flickr
Voor de klussers onder ons: check hun youtube filmpje, hoe in te bouwen!
[video][/video]
Heb overwogen om gehele voorkant chassis te vervangen door MARTZ chassis(mooi spul), check hun www:
http://martzchassis.net/catalog-2/musta ... -radiator/
stang1 by Robbert Kreber, on Flickr
Maar daar ik voor een TCI independent front suspension ben gegaan heb ik via MUSTANGS TO FEAR (top spul, check hun website) kant en klare chassis verstevigingsbuizen gevonden, die binnen de wielschermen vallen, dus zie je niet in motorcompartiment.
Had ze natuurlijk ook zelf kunnen maken (of laten doen), maar project kost al veel tijd, dus moet het soms wat makkelijker aanpakken.
framestiff_2 by Robbert Kreber, on Flickr
Voor de klussers onder ons: check hun youtube filmpje, hoe in te bouwen!
[video][/video]
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
tis weer mooi allemaal Zou zelf voor grijs gaan
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Hier nog een voor Sterling Gray
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nog steeds druk aan het shoppen...interieur….
Wilde eigenlijk Procar Rally leather seat erin monteren, maar twijfel erg omdat de de zithoogte daardoor behoorlijk verhoogd wordt, met als resultaat dat je meer ''op'' de auto als ''erin'' zit. Je hoofd zal nog net niet tegen hemeltje komen, maar zal niet veel schelen.
Dat wil ik niet….dus 2 opties:
1/ zit panel waar de stoel op rust verlagen (dus metaalbewerken)
2/ of TMI SPORT stoelen erin, die eigenlijk op orgineel lijken maar zit net even meer bolster in om grip te krijgen als je vol in de bochten gaat.
Uiteraard zijn die PROCAR seats kwa pasvorm helemaal top.
Denk dat het toch optie 1 gaat worden!
Iemand enige ervaring met de Procar stoelen, ga je veel omhoog (ik zie op alles foto's van stangs met deze stoelen dat roterende stuurkolom altijd behoorlijk gekanteld zijn, en dat willen we dus niet!)
Thanks.
De Procar Seats met uiteraard de juiste 4-punts gordels!
733027_6e175a81_mg_0691 by Robbert Kreber, on Flickr
De TMI SPORTS 'original look'' stoelen
we52314 by Robbert Kreber, on Flickr
Wilde eigenlijk Procar Rally leather seat erin monteren, maar twijfel erg omdat de de zithoogte daardoor behoorlijk verhoogd wordt, met als resultaat dat je meer ''op'' de auto als ''erin'' zit. Je hoofd zal nog net niet tegen hemeltje komen, maar zal niet veel schelen.
Dat wil ik niet….dus 2 opties:
1/ zit panel waar de stoel op rust verlagen (dus metaalbewerken)
2/ of TMI SPORT stoelen erin, die eigenlijk op orgineel lijken maar zit net even meer bolster in om grip te krijgen als je vol in de bochten gaat.
Uiteraard zijn die PROCAR seats kwa pasvorm helemaal top.
Denk dat het toch optie 1 gaat worden!
Iemand enige ervaring met de Procar stoelen, ga je veel omhoog (ik zie op alles foto's van stangs met deze stoelen dat roterende stuurkolom altijd behoorlijk gekanteld zijn, en dat willen we dus niet!)
Thanks.
De Procar Seats met uiteraard de juiste 4-punts gordels!
733027_6e175a81_mg_0691 by Robbert Kreber, on Flickr
De TMI SPORTS 'original look'' stoelen
we52314 by Robbert Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
olgende project: roll-cage!
Ik wil geen full rolkooi, enkel voor achtergedeelte om volgende redenen:
1/ om gordels aan horizontale stang te monteren
2/ om de ''racey'' look, ziet er gewoon mooi uit
3/ om achtergedeelte van de auto nog iets stijver te krijgen (ja ik weet het full cage is vele malen beter, maar moet wel rijdersauto blijven, geen circuit monster
Een X-kruis die mooi parallel lopen aan achterraam is het mooist.
De horizontale drager(waar gordels aan komen te zitten), wil ik uitneembaar maken met mooi schuifpen contructie), zodat ik ook nog mijn kids mee kan nemen zonder dat die hun voortanden kwijt raken als ik met de wilwoods vol in de remmen moet.....
Denk dat ik de boog als standaard laat overkomen uit USA en dan de X en achterste gedeelte bij kooibouwer lokaal laat maken.
Iemand nog op/aanmerkingen en/of adresjes waar ik dit verder kan laten doen.
Ken er wel een maar toch even verder vragen bij jullie.
Rob
mdmp_1011_06_o+1967_ford_mustang_fastback+nitrous_bottles by Robbert Kreber, on Flickr
Ik wil geen full rolkooi, enkel voor achtergedeelte om volgende redenen:
1/ om gordels aan horizontale stang te monteren
2/ om de ''racey'' look, ziet er gewoon mooi uit
3/ om achtergedeelte van de auto nog iets stijver te krijgen (ja ik weet het full cage is vele malen beter, maar moet wel rijdersauto blijven, geen circuit monster
Een X-kruis die mooi parallel lopen aan achterraam is het mooist.
De horizontale drager(waar gordels aan komen te zitten), wil ik uitneembaar maken met mooi schuifpen contructie), zodat ik ook nog mijn kids mee kan nemen zonder dat die hun voortanden kwijt raken als ik met de wilwoods vol in de remmen moet.....
Denk dat ik de boog als standaard laat overkomen uit USA en dan de X en achterste gedeelte bij kooibouwer lokaal laat maken.
Iemand nog op/aanmerkingen en/of adresjes waar ik dit verder kan laten doen.
Ken er wel een maar toch even verder vragen bij jullie.
Rob
mdmp_1011_06_o+1967_ford_mustang_fastback+nitrous_bottles by Robbert Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
20 October 2018.........na lange tijd wachten is het bouwproject dan eindelijk van start gegaan.
289Cu standaard blok eruit....chassis verder helemaal kaal maken voor de straler en dan veel nieuwe bodypanels vervangen.
Onder andere quarter panels en floorpanels....uiteraard ook tunnen ombouwen en breeder maken om de grotere T56 Magnum 6 speed handbak erin te krijgen!
Vraagje: kent er iemand een goede lasser, danwel tips waar ik het laswerk kan laten doen.
Punt is dat ik zelf geen tijd voor dit werk heb en het graag wil laten uitvoeren....
Lassen kan ook bij mij in de garage, heb al het material en goede MIG/MAG lasser. (ook voor goede putlassen).
Puntlassen zelf verwijderen is veel werk, maar goed, als hij over paar jaar af is, ga je dit enkel meer waarderen!
IMG_6968 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_6970 by Marnix Kreber, on Flickr
289Cu standaard blok eruit....chassis verder helemaal kaal maken voor de straler en dan veel nieuwe bodypanels vervangen.
Onder andere quarter panels en floorpanels....uiteraard ook tunnen ombouwen en breeder maken om de grotere T56 Magnum 6 speed handbak erin te krijgen!
Vraagje: kent er iemand een goede lasser, danwel tips waar ik het laswerk kan laten doen.
Punt is dat ik zelf geen tijd voor dit werk heb en het graag wil laten uitvoeren....
Lassen kan ook bij mij in de garage, heb al het material en goede MIG/MAG lasser. (ook voor goede putlassen).
Puntlassen zelf verwijderen is veel werk, maar goed, als hij over paar jaar af is, ga je dit enkel meer waarderen!
IMG_6968 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_6970 by Marnix Kreber, on Flickr
Last edited by rkreber on Thu Jun 20, 2019 4:38 pm, edited 1 time in total.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zo....das al weer een tijd geleden…
Druk bezig geweest om alle onderdelen verder te verzamelen, auto verder geheel uit elkaar gehaald en hem zelf gestraald en in epoxy gezet.
Dit kun je super zelf doen bij www.zelfzandstralen.nl, Rene is zijn naam en zeer behulpzaam!
Maaaaaaaaaaaaar……...heb het project vorige week in zijn geheel verkocht!
Wat gaan we doen: Kwam een Fastback 67 op Ebay tegen in Dallas en jawel geheel met de driveline en ophanging zoals ik hem wilde bouwen.,...
Zelf bouwen zou rond de 100K euro gaan bedragen, dus nu bestaande auto gekocht die ik dan weer verder kan verfraaien…
De specs zijn om te smullen:
1/ Echte 427Cu sideoiler ROBERT POND "All aluminium'' blok met Alu koppen…...Lichter dan een 289cu blok maar wel 600+ HP:)
2/ Independent front suspension met rack&pinion
3/ All around wildwood brakes
4/ TKO600 5 speed met hydraulische dubbele platen (carbon) koppeling met QuickTime bellhousing5/
5/ Als kers op de taart: een HEIDTS onafhangkelijke achterwiel ophanging met 9" #rd member
Wat ga ik veranderen:
Wagen heeft nu sidepipes(lelijk) dus die ga ik verlengen naar achter met 3" uitlaat en X-cross
Komt een BECOOL dubbel gekoelde radiateur in
Stoelen eruit (wie wilt kan ze overnemen) en PROCAR Rally stoelen erin!
Blauwe Le-mans strepen erop spuiten en gehele lak polijsten(moet een spiegel worden)
Alomal dit gaat zeker de best rijdende en sturende mustang worden met genoeg power.
Precies wat ik voor ogen had maar dan nu even op een andere manier geregeld:)
Ik blijf jullie op de hoogte houden voor degene die geintereseerd zijn. Ik blijf meer een bouwer dan een rijder, project is nog lang niet af:)
Rob
IMG_0190 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0225 by Marnix Kreber, on Flickr
Pure Porno:)
IMG_0228 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0242 by Marnix Kreber, on Flickr
Druk bezig geweest om alle onderdelen verder te verzamelen, auto verder geheel uit elkaar gehaald en hem zelf gestraald en in epoxy gezet.
Dit kun je super zelf doen bij www.zelfzandstralen.nl, Rene is zijn naam en zeer behulpzaam!
Maaaaaaaaaaaaar……...heb het project vorige week in zijn geheel verkocht!
Wat gaan we doen: Kwam een Fastback 67 op Ebay tegen in Dallas en jawel geheel met de driveline en ophanging zoals ik hem wilde bouwen.,...
Zelf bouwen zou rond de 100K euro gaan bedragen, dus nu bestaande auto gekocht die ik dan weer verder kan verfraaien…
De specs zijn om te smullen:
1/ Echte 427Cu sideoiler ROBERT POND "All aluminium'' blok met Alu koppen…...Lichter dan een 289cu blok maar wel 600+ HP:)
2/ Independent front suspension met rack&pinion
3/ All around wildwood brakes
4/ TKO600 5 speed met hydraulische dubbele platen (carbon) koppeling met QuickTime bellhousing5/
5/ Als kers op de taart: een HEIDTS onafhangkelijke achterwiel ophanging met 9" #rd member
Wat ga ik veranderen:
Wagen heeft nu sidepipes(lelijk) dus die ga ik verlengen naar achter met 3" uitlaat en X-cross
Komt een BECOOL dubbel gekoelde radiateur in
Stoelen eruit (wie wilt kan ze overnemen) en PROCAR Rally stoelen erin!
Blauwe Le-mans strepen erop spuiten en gehele lak polijsten(moet een spiegel worden)
Alomal dit gaat zeker de best rijdende en sturende mustang worden met genoeg power.
Precies wat ik voor ogen had maar dan nu even op een andere manier geregeld:)
Ik blijf jullie op de hoogte houden voor degene die geintereseerd zijn. Ik blijf meer een bouwer dan een rijder, project is nog lang niet af:)
Rob
IMG_0190 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0225 by Marnix Kreber, on Flickr
Pure Porno:)
IMG_0228 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_0242 by Marnix Kreber, on Flickr
Last edited by rkreber on Thu Jun 20, 2019 4:43 pm, edited 1 time in total.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Krijg je zoiets wel op kenteken? Als je zoveel aanpast is de identiteit van de auto niet meer vast te stellen.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
De meesten passen net de motor ombouw toe en dan naar de rdw. Zodra het kenteken binnen is vindt pas de totale ombouw plaats. Anders is het kansloos
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Hi mede-bouwers,
Kleine update, TMI stoelen eruit en verkocht, inmiddels nu vervangen met echt lederen PROCAR rally seats....
Stoelen zitten hoger en wilde eerst de bodem van de mustang waar de stoelen op gemonteerd worden verlagen....stuk tussenuit snijden en dan weer erop lassen....
Maar, het een top oplossing gevonden: seat rails gewoon totaal weglaten en stoel direct op bodem vastbouten.
Voorkant stoelmontage steunt mooi op de bodem en heb een verstelbare bracket voor achtermontage gemaakt, waardoor je dus de kanteling van zitgedeelte kunt instellen.....stoel mooi naar achteren voor extra beenruimte en overig pluspuntje: kan nu niemand anders meer in rijden, komt niet bij de pedalen:)
Verder rembekrachtiger toegevoegd met wilwood brake master en hydraulische koppeling (MDL = modern drive line) opgebouwd uit wilwood componenten geinstalleerd....koppeling nu super licht en heel direct. echt super spul.....
Ook even een billet gaspedaal erin met billet pads voor alle pedalen gemonteerd.....
Technisch alles weer naar hoogste plan gebracht.
Volgende stap: GT500 Shelby ''long nose'' voorkant eraf en terug naar standaard lengte met een nieuwe fiberglass GT350 hood met extra koelgleuven voor koelere motorruimte...Meer koeling = meer vermogen:)
IMG_8082 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8062 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8061 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8050 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8084 by Marnix Kreber, on Flickr
Kleine update, TMI stoelen eruit en verkocht, inmiddels nu vervangen met echt lederen PROCAR rally seats....
Stoelen zitten hoger en wilde eerst de bodem van de mustang waar de stoelen op gemonteerd worden verlagen....stuk tussenuit snijden en dan weer erop lassen....
Maar, het een top oplossing gevonden: seat rails gewoon totaal weglaten en stoel direct op bodem vastbouten.
Voorkant stoelmontage steunt mooi op de bodem en heb een verstelbare bracket voor achtermontage gemaakt, waardoor je dus de kanteling van zitgedeelte kunt instellen.....stoel mooi naar achteren voor extra beenruimte en overig pluspuntje: kan nu niemand anders meer in rijden, komt niet bij de pedalen:)
Verder rembekrachtiger toegevoegd met wilwood brake master en hydraulische koppeling (MDL = modern drive line) opgebouwd uit wilwood componenten geinstalleerd....koppeling nu super licht en heel direct. echt super spul.....
Ook even een billet gaspedaal erin met billet pads voor alle pedalen gemonteerd.....
Technisch alles weer naar hoogste plan gebracht.
Volgende stap: GT500 Shelby ''long nose'' voorkant eraf en terug naar standaard lengte met een nieuwe fiberglass GT350 hood met extra koelgleuven voor koelere motorruimte...Meer koeling = meer vermogen:)
IMG_8082 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8062 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8061 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8050 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_8084 by Marnix Kreber, on Flickr
Last edited by rkreber on Thu Jun 20, 2019 4:44 pm, edited 1 time in total.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
mooi stoeltjes, en krappe bedoeling daar in je motorruimte en toch alles zo netjes erin te krijgen.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nog steeds druk bezig de mustang verder af te bouwen.
afgelopen weekend druk bezig geweest met instrument cluster.
Nu allemaal mooie autometer klokken erin met KM/H teller.....dit zijn de mooiste klokken die erzij(vind ik) en je moet de 2 3/8 versie hebben voor de 3 kleine klokken.
Via cjpony website kun je voor 40 USD de plastic backingplate aanschaffen, zodat je alles netjes kunt monteren.
Uiteraard wel wat custom werk, zoals wegslijpen randen van standard instrument panel, maar allemaal heel goed te doen.
By the way: de randen van de 5 dure klokken afslijpen was nog weg even spannend….gaat tegen je ''gevoel'' in om mooie goede klokken te slopen:)
Verder nu bezig om een FUELSAFE tank achterin te monteren, geen geklotst meer in je tank achter en verder veel veiliger ivm mogelijke brand/explosive bij crash...
keep you posted!
IMG_9602 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9601 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9596 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9592 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9606 by Marnix Kreber, on Flickr
afgelopen weekend druk bezig geweest met instrument cluster.
Nu allemaal mooie autometer klokken erin met KM/H teller.....dit zijn de mooiste klokken die erzij(vind ik) en je moet de 2 3/8 versie hebben voor de 3 kleine klokken.
Via cjpony website kun je voor 40 USD de plastic backingplate aanschaffen, zodat je alles netjes kunt monteren.
Uiteraard wel wat custom werk, zoals wegslijpen randen van standard instrument panel, maar allemaal heel goed te doen.
By the way: de randen van de 5 dure klokken afslijpen was nog weg even spannend….gaat tegen je ''gevoel'' in om mooie goede klokken te slopen:)
Verder nu bezig om een FUELSAFE tank achterin te monteren, geen geklotst meer in je tank achter en verder veel veiliger ivm mogelijke brand/explosive bij crash...
keep you posted!
IMG_9602 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9601 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9596 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9592 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9606 by Marnix Kreber, on Flickr