Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Thu Nov 07, 2019 1:22 pm

@ Corp: dank voor je info...heb ze uiteraard allemaal eerst geknepen, maar goed om inderdaad rekening te houden dan soldeer bepaalde temp aan kan:)

Verder heb ik weer wat avonden tot diep in de nacht doorgestrokken…..
Gaat echt wel veel tijd in zitten als je het perfect wilt doen…..maar genoeg tijd om als hij klaar is van te genieten@
Ik heb van dat rekbare ''protective'' flame-retardant cable protection spul gekocht van QSP products (check google).
Ze hebben die in verschillende maten en dit is werkelijk top spul! kun je perfect over de kabels trekken en spant de zaken mooi zamen.

Verder nu ook goed professioneel DEVA alarm aan het inbouwen (met hellingshoeksensor:) en de MSD digital 6AL met REV limiter(jawel dit is de nieuwe in ZWARTE uitvoering) op een zware HVC Blaster van MSD voor hoge high-voltage spark ook bij constant hoge motortoeren….
Heb de beste plekjes in de motorruimte uitgekozen om deze zo mooi mogelijk weg te werken.

Bij gehele wire-boom heb ik gekeken hoeveel ampere en welke draad dikte nodig is bij verlengen van je kabels. Daar er veel high-voltage ''consumers'' op de mustang zitten (denk aan dubbele Fan, MSD powerbox, 100A alternator) is dit wel zo verstandig, geen capaciteitsproblemen en warm lopende kabels als je lekker aan het stampen bent!

Hier wat pics voor de sfeer:)

ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Image
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

User avatar
camaro67
Posts: 1158
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by camaro67 » Thu Nov 07, 2019 2:01 pm

Respect voor al je werk man :thumbs:

Greetz ,
Joop

paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by paulv » Fri Nov 08, 2019 9:08 am

Halleluja... dit project schiet flink op!
complimenten voor de snelheid,materiaalkeuze en afwerking!!

mag je trots op zijn!

Groet Paul

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Thu Nov 21, 2019 2:27 pm

Korte update: druk bezig om wiring af te maken, maar daar ik frame verstevigers ga monteren in de voorste wielkuipen, zal dit nu eerst moeten gebeuren zodat ik weet waar er ruimte is voor de wiring harness en alle AIRCO slangen die ik aan binnenkant wielkasten wil omleiden.
Dus weer nachtje doorgetrokken met uitpuzzelen….weten is meten, en nu past alles 100%.

De frame verstevigers ga ik nu er verder inlassen en dan alles netjes gladmaken en in de lak zetten.
Daar er >600PK op voortrein van de fastback staat, zul je iets moeten doen om torderen van chassis tegen te gaan.
De MUSTANGS TO FEAR (check internet) levert een mooi complete set, maar as usual....aanpassingen en ''çustomizen'' van ontwerp is altijd nodig om aan mijn hoge eisen te voldoen…..

Verder heb ik nu alle slangen en montagedelen van VINTAGE AIR binnen gekregen. Gelijk maar even een mooie billet AC HOSE BULKHEAD gemonteerd in het schot van wielkast, zodat je de AIRCO leidingen mooi kan monteren.
WORK IN PROGRESS dus, en kun je INNOVATION IN ACTION noemen:)

Hier weer wat pics:

voorbeeld zoals frame stiffners gemonteerd moeten worden:
ImageFrameStiff_zps2tr8icn1 by Marnix Kreber, on Flickr

Zoals het om mijn fastback eruit ziet:
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Airco Bulkhead montage gat
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Eind resultaat AIRCO & Frame stiffners lay-out
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

User avatar
Robin_Chevelle
Posts: 571
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Robin_Chevelle » Sat Nov 23, 2019 8:27 am

mooi project en goed bezig!

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Tue Dec 10, 2019 2:55 pm

OK, tijd om de wire harness af te maken, kunnen we het contact eens aanzetten en kijken of alles werkt zoals ik in gedachten had:)
Maar goed….voor afmaken van custom made bedrading, moeten wel alle lampen ed zijn gemonteerd.
Dus weer wat uren aan wat straalwerk besteed. Ik heb een 100L tank met 420 L/min 230V compressor op zolder staan, maar met mijn hobby straalkast van HBM(best goede kwaliteit), kosten grotere delen teveel tijd (compressor weer op krachten laten komen enzo)….dus met hele spul maar even bij Rene in Hillegom langsgegaan (zelfstralen.nl), ben je in 30 min. zo klaar.

Alles gestraald(koplampen enzo en maar ook even scharnieren/vents/klepdeksel meegenomen)….dan alles in de epoxy gespoten (6 graden in garage dus veel verdunner erbij:), daarna alles gemonteerd gebruik makende van nieuwe hardware(bouten, clips enzo enzo).
Gelijk maar even de BILLET alu motorkap bumpers gemonteerd, ook mooi spul van RINGBROTHERS.
Verder de 2x claxons naar verplaatst achter de front valance, want wil maximale koellucht radiator laten bereiken...die stonden in de weg!

Als laatste ook even gekeken hoe ik die Shelby GT lampen in de BILLET grille wil laten branden, dus even op de accu gezet….
Deze BILLET grill met koplampen van Mustang To Fear zijn echt ''the shit', top kwaliteit en lang naar gezocht.
Ik ga de binnenring verlichting als stadslicht laten branden tezamen met de parking lights, dan verstralers zelf met mooie ''aircraft toggle switch'' laten bedienen op middenconsole interieur.

To be continued, dus weer wat pics:

Huis tuin en keuken straalkast (goed voor kleingebruik!)
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Stralen zoals het ''heurt''
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Epoxy primer aanmaken
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Image by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

User avatar
hemi
Posts: 474
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by hemi » Tue Dec 10, 2019 9:21 pm

Ziet er wel professioneel uit :)

FritsVrolijk
Posts: 1611
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by FritsVrolijk » Sat Dec 14, 2019 8:57 pm

En dan maar zeggen dat geld niet gelukkig maakt :P

boyanka
Posts: 3030
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by boyanka » Mon Dec 16, 2019 12:24 pm

Hoe groot is je compressor voor de straal kast?

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Mon Dec 16, 2019 3:38 pm

@boyanka: heb de grootste die je op 230V kan laten lopen, 420L/m....het kan maar kunt niet continue stralen, 2 min stralen en dan 45sec laten ''opladen''

Wiring Harness buitenkant van de Stang is af!.....en uiteraard gelijk getest of motor weer draaid! DOET HET! filmpje zal ik eens uploaden!
Alle hoofd units, zoals koplampen/onsteking/koelfans ed heb ik allemaal netjes verbonden door gebruik te maken van waterdichte custom made connectors....plug en play nu!

Dus nu interieur afmaken, maar dan moet eerst de SHELBY Console erin. Wilde daar grote 2 3/4'' klokken inzetten, nu dus een Volt meter en FUEL/AIR ratio meter gemonteerd, kun je goed aflezen of motor optimaal loopt en is afgesteld (met warm weer weer iets anders dan koud weer).
Moet daarvoor moet ik later nog wel even een sensor in de RVS headers monteren en TIG lassen, zodat de meter kan lezen…
Heb uiteindelijk de START/STOP knop op middenconsole geplaatst, op dashboard is geen mooie ruimte/plek beschikbaar!

Verder een mooi uit billet/leer vervaardigde schakelpook ''boot'' gemonteerd van LOKAR, niet goedkoop maar wel beste:)
Voor aansturing van o.a. de dual fan radiators (AAN/UIT override) 2x AIRCRAFT TOGGLE switches gemonteerd op de Shelby console
Achterop de console net onder de klep ook een open/dicht schakelaar gezet voor aansturen van de 3" EXHAUST CUT-OUTS. Kun je de uitlaten ''open'' draaien als je de SideOiler 427Cu wilt laten ''huilen'' en op rustige mode kunt zetten bij highway cruizen.

Weer wat pics gemaakt:

Sidemolding brackets uit donorauto gehaald
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Sidevents waar brackets gepotnageld dienen te worden
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Mooie waterdichte connectors gehele wiring harnass
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Passen/meten, passen/meten, passen/meten en slijpen maar!
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Console met klokken en al
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Schakelaar voor uitlaat Cut-outs
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Wed Dec 18, 2019 12:44 pm

Weer nachtje gister doorgestrokken, pas garage verlaten om 2:30 in de nacht, maar times flies when you are having fun....
Voethandrem onder aan dashboard in de prullenbak gedumpt en een degelijke handrem op de tunnel gezet.
Is een LOKAR handrem, die de emergency brakes van Wilwood aan achterkant van de Mustang via een kabel aanstuurd.
Gelijk maar even ook een LOKAR handrem boot gemonteerd, blijft mooie kwaliteit dat LOKAR spul…
Verder de middenconsole aan binnenkant van USB stekker voorzien en aan binnenkant netjes bekleed.

Weer wat pics:
bekleden van middenconsole en passend maken op middentunnel
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

LOKAR HANDREM op tunne
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Handrem te bedienen via middenconsole klep, mooi weggewerkt
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Mon Dec 23, 2019 11:38 am

Oh, by the way, voor de geintereseerden…..ik heb na 20 jaar besloten mijn eigen MUSTANG bedrijf of te zetten onder de naam Mister-Mustang!
Verkoop/onderhoud/customizing/logistiek&shipping, almede Mustang verhuur zijn allerlei servicediensten die wij nu aanbieden. En ENKEL voor MUSTANGS, dus echt een specialist.

Website is net live gegaan en is nog verder in aanbouw, maar leuk als je een kijkje neemt.
www.mister-mustang.com

ImageOriginal - Cropped by Marnix Kreber, on Flickr

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Tue Jan 14, 2020 11:15 am

Gister weer een record gevestigd...dit keer tot 3:30 in de nacht doorgewerkt, maar dan kun je je pas goed concentreren en alles 200% doen!
Project achterlichten.....wat hebben we gedaan:
1/ lampen achter omgedraaid, waarbij de oudbollige chromen randen plaats hebben gemaakt voor een cleane look! De lampen vallen nu IN het chassis en niet EROP. Chromen rand is mooi voor echte klassiekers, maar dat is deze stang verre van. Daarbij strip met 6 ‘pinnen’ op achterkant paneel gelast, dan vallen de lampenunits er omgekeerd weer zo in.
2/ alle delen even gestraald en van autolack voorzien met blanke lak(grijs/bruin kleurig)
3/ LED lampen geinstalleerd waarbij je de LED lampen sequenteel kunt instellen, voordeel is dat deze lampen echt veel beter te zien zijn en je nu de knipperlichten a-la audi sequenteel ziet opbouwen....veiliger dus ook, maar vooral ook cool! Duur spul want heeft mij voor die 6 led printplaatjes in usa al 330 usd gekost...by the way deze lampen hebben ook 12v+ contact nodig en je flashers moeten LED aangepaste versies zijn.
4/ gehele achterbak bedrading weer voorzien van gewoven omhulsel met high-end stekkers

Weer wat foto’s voor impressie
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Even stralen en in strakke lak zetten
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Montage LED'd in huis achterlampen
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Aanpassing installatie inside out achterlampen
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Eindresultaat= slick!
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

FILMPJE van de werking van de LED's (click op de foto om film af te spelen)
ImageUntitled by Marnix Kreber, o

rkreber
Posts: 70
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber » Tue Jan 28, 2020 7:10 pm

Weer paar nachten doorgetrokken….

Een update...gehele bedrading is nu klaar en getest...alles werkte direct zonder enige problemen(had ook niet anders verwacht:)
Leuk voor de weetjes: je kunt de bedrading netjes langs je chassis laten lopen zonder te boren en lelijke tie-raps te gebruiken, maar gebruik van sterke magneetjes die gegarandeerd blijven zitten en de harness mooi in plaats houden(zie foto's)

De HEIDT IRS achter vertoonde wat oppervlakkige roest daar deze niet behandeld waren, dus alles even goed gedemonteerd en bijgespoten.
Verder alles nagelopen want met veel vermogen op de achtertrein wil je dat alles goed op moment(NM) is afgemonteerd.
CV joints opgeknapt en schoongemaakt/gemonteerd.

Verder fuel line en alle AN koppelingen netjes vastgezet en RVS achterremleiding netjes radius gebogen voor de mooie 'looks'.
Fuel safe tank achter goed vastgezet mbv mooie RVS bouten en tank zoveer mogelijk rechts verplaatst omdat deze af fabriek uit het centrum staat.
Reden is dat ik 3 Inch dual trumpet uitlaten wil monteren die via rear valance auto verlaten en dan staat de fuel tank op standaard lokatie altijd flink in de weg!

Resultaat: Auto weer op de grond met (tijdelijke) wielen gemonteerd (Shelby VN427 velgen zijn onderweg)…..er kan dus nu voor het eerst een proefritje worden gemaakt:)….rapportage gaat volgen!!

Zie midden magneetstriphouder...zijn super dingen
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Heidts IRS en demontage CV joint
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Fuel line montage en RVS remleiding 'curving''
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

FuelSafe benzinetank
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Fastback Pro-Touring ''Grey Lightning'' staat klaar voor eerste proefrit
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Last edited by rkreber on Tue Jan 28, 2020 10:50 pm, edited 1 time in total.

User avatar
mercury1970
Posts: 3973
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by mercury1970 » Tue Jan 28, 2020 7:28 pm

Heel mooi wat je allemaal doet, maar moet je in elke post vertellen hoe weinig nachtrust je krijgt?
Get over it Dude.........

Post Reply