Caprice '83 lijkwagen

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Peter_
Posts: 5
Joined: Mon Sep 26, 2016 9:02 am

Caprice '83 lijkwagen

Post by Peter_ »

Bij deze me ook maar is voorstellen na het aanmelden.
Ik ben Peter, 25 jaar uit Elburg. Sinds 1,5 week de eigenaar van een Caprice lijkwagen uit '83. Auto verkeert in vrij nette staat maar aan een auto van 33 jaar oud hou je meestal wel werk dus zo ook aan deze! De auto heeft 14 jaar stil gestaan en dat is soms ook te merken. Ik was me vorige auto meer dan zat en heb die ingeruild op deze. Dit is dan ook direct me dagelijkse auto geworden. Zijn nog een aantal dingen die ik graag veranderd wil hebben. Ontsteking en carburateur moeten nagekeken worden/afgesteld en dingen als deurrubbers en de uitlaat is op een aantal plekken rot. Roest heeft de auto niet veel. Bij de 4 deuren zijn de dorpels al vervangen en de achterklep is nog roestvrij.

Over de auto:
De auto komt uit '83 en is toen omgebouwd door Huiskamp carrosseriefabriek. Vanaf '84 tot rond de jaren 90 is hij gebruikt in België bij een uitvaartondernemer. Daarna is de auto opgekocht door een filmmaatschappij en is de auto te zien geweest in diverse film's/serie's (onderste foto). Uiteindelijk is de auto stil komen te staan in een loods voor 14 jaar. Daarna door iemand opgekocht die hem weer rijdend heeft gemaakt en daarna bij mij beland.

Image

Image

Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Bromgabber »

Leuk ding.
Uit Hippolytushoef vandaan gehaald?
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by chevystan67 »

die bikkel cd heb ik nog..........
Peter_
Posts: 5
Joined: Mon Sep 26, 2016 9:02 am

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Peter_ »

Bromgabber wrote:Leuk ding.
Uit Hippolytushoef vandaan gehaald?
Ja dat klopt! Hoe wist je dat?
chevystan67 wrote:die bikkel cd heb ik nog..........
Haha ja die heb ik ook al een aantal jaar staan. Nooit gedacht dat ik die auto zou kopen!
Peter_
Posts: 5
Joined: Mon Sep 26, 2016 9:02 am

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Peter_ »

Van de week ook een paar dingen besteld voor de auto.

- Digitale ontstekingsunit
- Setje bougies
- Setje bougiekabels
- Nieuwe dynamo
- Slang van de radiator naar de motor
- Nieuw luchtfilter

Word ergens volgende week geleverd en dan monteren maar!

Ook aan het kijken voor een bedradingsschema voor de auto want een paar dingen werken niet of niet goed. Zo doet de dashboard verlichting het niet wat best vervelend is in het donker. Ook doet een van de elektrische ramen het soms wel en soms niet.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Bromgabber »

Waarschijnlijk is de lichtschakelaar stuk.
Hier zit een spiraaltje in om je dashboard verlichting te dimmen, gaan vaker stuk.

Zag de auto op Marktplaats staan, Hippo is bij mij in de buurt dus trok het me aandacht dat hij te koop stand ;)
Volgens mij heeft de verkoper nog 4 Capricesjes staan.

Volgens mij heb ik ook nog wel schema's in een boek staan..
Mocht je iets specefieks zoeken kan ik kijken of het erin staat en doorsturen. Stuur maar pb als het nodig is ;)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by chevystan67 »

lichtschakelaar kan je als goed is ook draaien, bij mijn 80er wel iig, daar kan je je dashverlichting mee dimmen tot uit, probeer dat eens eerst voor je iets nieuws gaat kopen
Peter_
Posts: 5
Joined: Mon Sep 26, 2016 9:02 am

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Peter_ »

Lichtschakelaar had ik al aan gedraaid maar dat werkte niet meer. Afgelopen zaterdag een nieuwe lichtschakelaar opgehaald en gemonteerd en me dashboard verlichting werkt ook weer! Tenminste... Bijna dan want er zijn een paar lampjes kapot. Aankomend weekend maar is kijken voor nieuwe led lampjes om er in te zetten.

Ook bericht gehad van de bestelde spullen. Sommige dingen waren niet meer leverbaar of ik moest 6 weken wachten voor dat het er is. Bestelling maar geannuleerd en maar is verder kijken.

@Bromgabber
Ik heb je een pb gestuurd.
Peter_
Posts: 5
Joined: Mon Sep 26, 2016 9:02 am

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Peter_ »

Vandaag nieuwe verderlerkap en rotor gemonteerd. Ook nieuwe bougie's en kabels vervangen. Echter na een paar kilometer gereden te hebben begon de auto erg te schudden. Daarna auto aan de kant gezet, motorkap opengedaan en het motorblok zelf schudde. Kabels en rotor e.d. zitten allemaal goed gemonteerd maar dit had ik nog niet eerder mee gemaakt met deze auto! Ook even een kort filmpje er van gemaakt. Misschien dat iemand hier het herkent of weet waar het vandaan kan komen?

Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by Wilf »

Timing ontsteld? Bougiekabels niet goed vast? Bougies niet op moment gezet?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Caprice '83 lijkwagen

Post by sjak_brak »

Idd eerst even controleren of alles goed zit aangesloten, wat Wilf aangeeft.

Daarna kan je de bougiekabels testen, door in het donker, met draaiende motor, met een plantenspuit wat water onder de kap te vernevelen. Lichtshow = nieuwe kabels rijp voor de kliko.

Daarnaast ook meegemaakt dat bepaalde merken rotor/verdelerkap zo slecht zijn, dat ze nieuw slechter presteren dan oude versleten meuk.
Post Reply